ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК УМОВА РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ МАЙБУТНІХ ХУДОЖНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231917

Ключові слова:

творчість,, творчий потенціал, освітнє середовище, студенти

Анотація

Мета роботи – розкрити роль творчого освітнього середовища в процесі реалізації творчого потенціалу майбутніх художників (з досвіду роботи викладачів Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка); проаналізувати поняття середовищного підходу, освітнього середовища, творчого освітнього середовища. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять комплексний підхід, за яким проблема, що досліджується,  розглядається як невід’ємна складова професійної підготовки майбутніх художників; загальнонаукові методи: аналіз, синтез, узагальнення, систематизація; принципи науковості, історизму, діалектичності, об’єктивності. Особливе значення надається аналізу та порівнянню науково-методичної літератури, аналізу професійного досвіду викладачів кафедри мистецьких дисциплін (секція «Образотворче мистецтво»). Наукова новизна дослідження полягає у систематизації підходів до розуміння поняття «Творче освітнє середовище» та визначенні його різнорівневої структури; системному аналізі творчого освітнього середовища ВНЗ (на прикладі Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка) в контексті проблеми розвитку творчого потенціалу майбутніх художників. Висновки. Організація та розвиток творчого освітнього середовища у ЗВО відіграє одну з провідних ролей у справі реалізації творчого потенціалу майбутніх художників. Ключовим моментом тут є те, що проблема має вирішуватися комплексно, з відпрацюванням по кожному з існуючих рівнів творчого освітнього середовища: міжособистісному, груповому, загальноуніверситетському та регіональному (місцевому). Як показує досвід роботи викладачів Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка така організація навчально-виховного процесу дозволяє залучити студентів до активної творчої взаємодії, у практичну діяльність, забезпечити розвиток інтересу до творчої діяльності, творчого мислення, створення позитивного мікроклімату у групі.
Проблема реалізації творчого потенціалу майбутніх художників в контексті формування творчого освітнього середовища у ЗВО сьогодні активно вивчається та обговорюється у науковому співтоваристві, проте, на нашу думку, слід окреслити ряд перспективних аспектів, що потребуватимуть вирішення у найближчій перспективі: 1) забезпечення творчого освітнього середовища для студентів в контексті дистанційної форми навчання; 2) посилення ролі регіонального рівня творчого освітнього середовища через співпрацю ЗВО з місцевими культурно-освітніми установами; 3) вихід на міжнарод-ний рівень творчого освітнього середовища через активну грантову діяльність.

Біографія автора

Євген Силко , Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри мистецьких дисциплін,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Kolisnyk-Humeniuk Yu. S. (2019). Sutnist ta struktura profesiino-pedahohichnoi pidhotovky vykladacha profesiino-khudozhnikh dystsyplin [The essence and structure of professional and pedagogical training of a teacher of professional and artistic disciplines]. Suchasni tendentsii rozvytku osvity y nauky : problemy ta perspektyvy. Zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 5. Kyiv-Lviv-Berezhany-Homel, 2019. 42-50.

Oleksieieva Ye. Iu. (2015). Stvorennia tvorchoho osvitnoho seredovyshcha yak umova formuvannia hotovnosti studentiv do rozvytku tvorchoho potentsialu shkoliariv [The creation of a creative educational environment as a condition for the formation of students' readiness for the development of the creative potential of schoolchildren] // Suchasni problemy nauky y osvity, 2015. № 6. Retrieved from: https://science-education.ru/ru/article/view?id=23053

Ordina L. L. (2017). Kulturotvorche seredovyshche vyshchoho navchalnoho zakladu yak pedahohichnyi fenomen [Cultural environment of a higher educational institution as a pedagogical phenomenon]. Retrieved from: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/5720/Ordina.pdf?sequence=1

Chernihivskyi oblasnyi khudozhnii muzei imeni H. Halahana (2022). Vikipediia [Chernihiv Regional Art Museum named after H. Galahan. Wikipedia] : Vilna Entsyklopediia. Retrieved from: https://uk.wikipedia.org/ wiki/Чернігівський_обласний_художній_музей_імені_Григорія_Галагана

Downloads

Опубліковано

06.03.2023