САМООЦІНКА ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА РУХОВУ АКТИВНІСТЬ У ПРОЦЕСІ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ СТУДЕНТІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

самооцінка, фактори впливу, режим харчування, рухова активність, здоров’я

Анотація

У роботі розглянуто питання самооцінки студентами комплексу факторів впливу на рухову активність, що є необхідною умовою корекції та вдосконалення системного підходу до фізіологічного нормування рухової активності молоді, як генетичного потенціалу держави.
Мета роботи – соціологічне дослідження самооцінки студентами комплексу факторів впливу на рухову активність.
Методи дослідження. Для вирішення сформованих завдань дослідження використано методики емпіричного рівня: спостереження, порівняння, соціологічне опитування на основі міжнародного опитувальника IPAQ, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики для опрацювання та інтерпретації отриманих даних дослідження.
Наукова новизна. Визначено самооцінку студентами власного вільного часу, фізичної підготовленості та режиму харчування.
У соціологічному опитуванні взяли участь студенти денної форми навчання основної медичної групи І–ІV курсів Волинського національного університету імені Лесі Українки. Участь у дослідженні була добровільною та не передбачала жодної форми заохочення. Підбір студентів для участі в соціологічному опитування здійснювали випадковим методом. Загальна вибірка становить 3664 особи. Усі студенти, які брали участь у дослідженні, давали згоду на участь у дослідженні та подальше опрацювання отриманих результатів для вільного доступу.
Висновки. На основі отриманих результатів дослідження ми з’ясували, що студенти свідомо оцінюють свій доволі низький рівень фізичної підготовленості. У більшості молодих людей неправильно спланований режим дня, в результаті чого у них практично відсутній вільний час. Систематичне порушення норм харчування спостерігається у понад 60 % студентів. Не системне, хаотичне споживання їжі із частим переїданням, нічними перекусами може спричинити захворювання кишково-шлункового тракту та набору надлишкової маси тіла, що за відсутності вільного часу унеможливлює різні форми рухової активності молоді та має негативний вплив на соматичне здоров’я в цілому.

Біографії авторів

В. В. Пантік, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент,
декан факультету фізичної культури, спорту та здоров’я
Волинського національного університету імені Лесі Українки
(Луцьк, Україна)

О. А. Іщук, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри здоров’я і фізичної культури
Волинського національного університету імені Лесі Українки
(Луцьк, Україна)

О. А. Іванюк, Волинський національний університет імені Лесі Українки

Кандидат біологічних наук,
доцент кафедри здоров’я і фізичної культури
Волинського національного університету імені Лесі Українки
(Луцьк, Україна)

Посилання

Voronetskiy, V. (2017). Efektyvnistʹ rozroblenoho metodychnoho zabezpechennya u polipshenni pokaznykiv rukhovoyi aktyvnosti protyahom navchannya [The effectiveness of the developed methodological support in improving the motor activity during training]. Naukovyy chasopys NPU im. M.P. Drahomanova. Seriya № 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kulʹtury. Fizychna kulʹtura i sport – Scientific journal of the National Academy of Sciences of Ukraine. M.P. Drahomanov. Series 15, Scientific and pedagogical problems of physical culture. Physical Culture and Sports, 12(94)17, 25-28.

Ponomarev, S., Osinchuk, V., Kuspish, O., & Grebinka, G. (2018). Vyyavlennya efektyvnosti eksperymentalʹnoyi prohramy fizychnoho vykhovannya studentiv VNZ [Identification of the effectiveness of the experimental program of physical education of students of higher educational establishments]. Naukovyy chasopys NPU im. M.P. Drahomanova. Seriya № 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoyi kulʹtury. Fizychna kulʹtura i sport – Scientific journal of the National Academy of Sciences of Ukraine. M.P. Drahomanov. Series 15, Scientific and pedagogical problems of physical culture. Physical Culture and Sports, 3(96), 62-66.

Stasiuk, R., Vostotskaya, I., & Osipova, I. (2009). Problemy ta shlyakhy pidvyshchennya efektyvnosti fizychnoho vykhovannya VNZ [Problems and ways of the effectiveness of physical education of higher educational institutions]. Pedahohika, psykholohiya ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannya i sportu – Pedagogics, psychology and medical and biological problems of physical education and sport, 3, 146-149.

Stolyarov, V. (2015). Teoriya i metodologiya sovremennogo fizicheskogo vospitaniya : sostoyaniye razrabotki i avtorskaya kontseptsiya : monografiya [Theory and methodology of modern physical education: state of development and author’s concept: monograph]. Kyiv, Ukraine : Olimpiyskaya literatura.

Кoryahin, V. (Ed.). (2018). Fizychne vykhovannya studentiv [Physical education of students]. Lviv, Ukraine : Vydavnytstvo Lʹvivsʹkoyi politekhniky.

Guszkowska, M. (2005). Aktywnosc ruchowa a przebieg transakcji stresowej u mlodziezy [Motor activity and the course of stress transactions in youth]. Warszawa. AWF.

Kuznetsova, O. (2016) Organizational aspects of implementation of modern of health technologies in the process of physical education of students in the special educational department. Bulletin of Vitebsk State University, 4(93), 105-112.

Metzler, М. (2011). Instructional Models in Physical Education. 3 edition. Routledge. 9. Pantik, V. (2018). The Structure and Level of Physical Activity of Students of Higher Education Institutions. Physical Education, Sports and Health Culture in Modern Society, 3 (43), 99-107. URL : https://doi.org/ 10.29038/ 2220-7481-2018-03-99-107

Piątkowska, M. (2006): Rozumienie pojęcia kultura fizyczna na świecie [Understanding the concept of physical culture in the world]. Kultura Fizyczna – Physical Culture, 9-12, 84.

Schislovsky, S. V. (2015). Some indicators of physical state of the high school students on the stage of physical state of the high school students on the stage of implementation of contents of the physical culture program. Journal of Education, Health and Sport, 5(7), 631-640.

Tsos, А., Pantik, V., Halytska, А., and Khilchuk, J. (2018). The state of physical activity of higher institution students in Ukraine. 1st International Conference of Sport, Health and Physical Education. (Ústí nad Labem, 25-26 October, 2018), Czech Republic. Р. 92.

Downloads

Опубліковано

16.11.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ