РЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ ЯК ЗАСІБ НАВЧАННЯ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЖУРНАЛІСТСЬКИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
культура мовлення, тектоцентричний підхід, засіб навчання, рекламний текст, студенти журналістських спеціальностейАнотація
Метою статті є осмислення доцільності й ефективності залучення рекламних текстів як засобу навчання культури українського мовлення суб’єктів освітнього процесу, демонстрація вправ і завдань культуромовного спрямування на основі текстів реклами.
Методологія. Проблему навчання культури мовлення порушено в наукових працях багатьох лінгводидактів. Зокрема методику навчання культури мовлення учнів ЗСО пропонують О. Біляєв, А. Богуш, М. Вашуленко, Н. Голуб, Н. Дика, С. Дубовик, О. Хорошковська та ін. Культуромовний аспект як провідний у формуванні мовної особистості майбутнього фахівця обґрунтовано в працях Н. Бабич, К. Климової, Т. Окуневич, М. Пентилюк, О. Семеног, Л. Струганець, О. Хоми, Т. Хоми та ін. Проблема формування культури мовлення здобувачів журналістських спеціальностей представлено в доробку Н. Бабич, О. Жукової, Н. Подоляко, О. Пономаріва, О. Сербенської, Л. Чернікової, М. Яцимірської та ін.
Наукова новизна. У пропонованій праці вперше обґрунтовано ефективне використання рекламного тексту з метою формування культуромовної особистості студентів журналістських спеціальностей; доведено універсальність реклами як оптимального засобу формування комунікативних ознак культури мовлення, з-поміж яких правильність, логічність, точність, багатство, виразність, доречність, естетичність, прагматичність; запропоновано зразки спеціальних вправ і завдань.
Висновки. Систематичне залучення на заняттях із культури мовлення текстів реклами забезпечило активність студентів журналістських спеціальностей. Практика показала: оптимальними технологіями опрацювання текстів сучасної реклами на заняттях із культури усного і писемного мовлення є дослідницькі та проєктні технології, які допомогли студентам виробити пильність власного мовлення, набути елементарний професійний досвід у редагуванні і створенні рекламних текстів. Перспективним, на наш погляд, є проблема залучення рекламного тексту на заняттях зі стилістики.