МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ-МУЗИКАНТІВ ДО КЕРІВНИЦТВА ФОЛЬКЛОРНИМИ КОЛЕКТИВАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58407/231921

Ключові слова:

навчальні програми, фольклорні колективи, музичне мистецтво, студенти,, викладач

Анотація

Мета статті полягає у розкритті методичних засад підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва фольклорними музичними колективами.
Методологія. Основні теоретичні положення даної статті базуються на провідних засадах культурологічного підходу. У розвідці застосовано такі методи дослідження як метод художнього аналізу фольклорних джерел, мистецтвознавчої та педагогічної літератури, метод теоретичних узагальнень та висновків.
Наукова новизна. У статті знайшла висвітлення проблема спадкоємності національних традицій, трансляції естетичних ідеалів та самосвідомості народу в сучасному українському суспільстві.
Автором розроблено питання фольклору як засобу становлення особистості, розглянуто народні пісні у якості зразку естетичного смаку, високих моральних якостей та художнього досвіду українців, як утілення національної ідентичності народу. Звернено увагу на самобутність, унікальність та багатогранність української музичної народної творчості.
У статті розтлумачено методичні засади підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до керівництва фольклорними колективами, що полягають у: культивуванні української національної ідентичності в роботі зі студентами, творчій продуктивності виконавської діяльності та мистецькій інтеграції в проектуванні та реалізації художнього задуму. Особливої уваги приділено методам взаємодії керівника та учасників мистецького колективу як основи ефективної творчої роботи.
Висновки. Національний фольклор розкриває динамічність і багатошаровість буття українців, засвідчує шляхи розуміння художньо-естетичних цінностей минулого крізь призму сприйняття сучасних культурних реалій. Підготовка майбутніх педагогів-музикантів тлумачиться нами, в першу чергу, як процес набуття досвіду спілкування з народним мистецтвом в епоху постмодерну на основі актуальних методичних принципів взаємодії студентської молоді із зразками української народної творчості.

Біографія автора

Петро Шевчук , Національний педагогічного університет імені М. П. Драгоманова

Аспірант факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського,
Національний педагогічного університет імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Natsionalʹna khudozhnya kulʹtura yak tsilisna systemy [National artistic culture as a whole system]. Kulʹtura i mystetstvo u suchasnomu sviti: Naukovi zapysky KDUKiM. Vyp. 1. Kyiv, 10-17.

Babʹyuk, L. (1979). Muzychno-pedahohichna diyalʹnistʹ S.P. Lyudkevycha. Tvorchistʹ S. Lyudkevycha [Musical and pedagogical activities of S.P. Lyudkevich]. Zb. statey. Kyiv: Muz. Ukrayina, 185.

Bershadskyy, M. E. (2006). Nauchnyy metod v pedahohyke [Scientific method in pedagogy]. Pedahohycheskye tekhnolohyy. №4. S. 3-39.

Hrebenyuk, N. Ye. (1994). Formuvannya vokalʹno-vykonavsʹkykh navychok ta rolʹ mizhosobystisnoho spilkuvannya u klasi solʹnoho spivu [The formation of vocal and performance skills and the role of interpersonal communication in the class of solo singing]: Avtoref. … dys. kand. mystetstvoznavstva: 17.00.02. Kyyivsʹka derzh.konservatoriya imeni P.I.Chaykovsʹkoho. Kyiv, 18.

Dryapika V. I. (1997). Oriyentatsiyi student·sʹkoyi molodi na tsinnosti muzychnoyi kulʹtury [Orientation of student youth on the values of musical culture]. Kyiv: Derzhavne Tsentralʹno-Ukrayinsʹke vyd-vo, 215.

Zhyhinas, T. V. (2014). Metodyka pidhotovky maybutnikh uchyteliv muzyky do kontsertno-osvitnʹoyi diyalʹnosti [Methods of training future music teachers for concert-educational activities]. Kyiv, 178.

Krytsʹkyy, V. M. (2000). Zabezpechennya studentiv muzychno-pedahohichnykh fakulʹtetiv khudozhnʹo ta dydaktychno dotsilʹnymy znannyamy u protsesi muzychno-vykonavsʹkoyi pidhotovky [Providing students of music and pedagogical faculties with artistically and didactically appropriate knowledge in the process of music and performance training]. Metod. rekomend. Nizhyn: NDPI imeni M.V. Hoholya, 24.

Pleshkova, N. Y. (1982). Metodycheskye rekomendatsyy po yzuchenyyu muzykalʹnoho materyala shkolʹnoy prohrammy v protsesse podhotovky budushchykh uchyteley muzyky [Methodological recommendations for the study of musical material of the school curriculum in the process of training future music teachers]. K.: RUMK VSPO, 65.

Downloads

Опубліковано

06.03.2023