ЗАСТОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ВИДІВ РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Ключові слова:
фізична культура, чирлідинг, студенти, психофізичний стан, показникиАнотація
У статті розглянуто застосування інноваційних видів рухової активності на заняттях з фізичного виховання. Показано, що однією з основних причин низької ефективності фізичного виховання у навчальних закладах є недосконалість системи організації фізкультурно-спортивної діяльності. Тому, для підвищення якості організації процесу фізичного виховання стає актуальним питання впровадження засобів чирлідингу до занять зі студентами з метою поліпшення здоров'я, підвищення рівнів фізичної та функціональної підготовленості та зростання інтересу до занять фізичною культурою і спортом. Проведено порівняльний аналіз показників психофізичного стану студенток контрольної та експериментальної груп, встановлено, що застосування засобів чирлідингу на заняттях з фізичного виховання істотно покращили досліджувані показники.
Мета роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці впливу інноваційних видів рухової активності на психофізичний стан студентської молоді засобами чирлідингу.
Методологія дослідження передбачала використання комплексу адекватних методів дослідження, зокрема, загальнонаукових, а саме аналізу, систематизації, методів психодіагностики, а також педагогічного експерименту, педагогічного тестування, методів математичної статистики.
Наукова новизна полягає у визначенні впливу засобів чирлідингу на показники функціональної підготовленості та психоемоційного стану студенток 15–17 років.
Висновки. Узагальнюючи дані експериментальних досліджень, слід констатувати, що використання засобів чирлідингу на заняттях з фізичної культури протягом навчального року в учбових закладах освіти сприяє підвищенню адаптаційних можливостей серцево-судинної системи та покращенню психічного стану майбутніх фахівців та дозволяє вирішувати питання, які пов’язані з дефіцитом рухової активності студентської молоді.
Посилання
Bejgul, І. O., Shishkіna O. M., and Kozub, S. V. (2021). Vpliv zanyat' chirlіdingom na psihofіzichnij stan studentok [The influence of cheerleading classes on the psychophysical condition of female students]. Naukovij chasopis Nacіonal'nogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі M. P. Dragomanova. Serіya №15. Naukovo-pedagogіchnі problemi fіzichnoї kul'turi (fіzichna kul'tura і sport), 1(129), 7–10.
Bulatova, M.M., and Usachov, Yu. A. (2014). Suchasnі fіzkul'turno-ozdorovchі tekhnologії u fіzichnomu vihovannі [Modern physical culture and health technologies in physical education]. Teorіya і metodika fіzichnogo vihovannya, 2, 320–354.
Bolyak, A., and Bolyak N. (2016). Vpliv zanyat' chirlіdingom na formuvannya lіders'kih yakostej studentіv vishchih navchal'nih zakladіv [The influence of cheerleading classes on the formation of leadership qualities of students of higher educational institutions]. Sportivna nauka Ukraїni. 2(72), 61–67.
Griban, G. P., Krasnov, V. P., Osipenko, V. Є., and Ajunc V. І. (2017). Metodichne zabezpechennya efektiv-nostі funkcіonuvannya sistemi fіzichnogo vihovannya studentіv vishchih navchal'nih zakladіv Ukraїni [Methodical maintenance of efficiency of functioning of system of physical education of students of higher educational institutions of Ukraine]. Vіsnik Chernіgіvs'kogo nacіonal'nogo pedagogіchnogo. Serіya: Pedagogіchnі nauki. 143, 8–10.
Krucevich, T., and Pangelova N. (2016). Suchasnі tendencії shchodo organіzacії fіzichnogo vihovannya u vishchih navchal'nih zakladah [Current trends in the organization of physical education in higher education]. Sportivnij vіsnik Pridnіprov’ya. 3, 109-114.
Moskalenko, N. V., Korzh, N. L., Єlіsєєva D. S. (2017). Organіzacіya samostіjnih zanyat' z fіzichnogo vihovannya uchnіvs'koї ta students'koї molodі: monografіya [Organization of independent classes on physical education of pupils and students: monograph]. Dnіpro.
Moskalenko, N. V., and Stepanova I. V. (2011). Effektivnost' ispol'zovaniya sredstv cherlidinga v sisteme fizicheskogo vospitaniya studentok [The effectiveness of the use of cheerleading in the system of physical education of female students]. Zdorov'e dlya vsekh: nauchno-prakticheskij zhurnal. 1. 45–50.
Prohorov, A. O. (2004). Praktikum po psihologii sostoyanij: Uchebnoe posobie [Workshop on the psychology of conditions: a study guide]. SPb, Russia.
SHushpanova, YU.V. (2017). Chirlіding yak dієva forma pіdvishchennya ruhovoї aktivnostі studentіv u perіod navchannya u VNZ [Cheerleading as an effective form of increasing the motor activity of students during their studies at the university]. Zbіrnik naukovih prac' «Pedagogіka ta psihologіya». 58. 71–78.
YAnovich, Yu. A. (2018). Integraciya obshchepodgotovitel'nogo i sportivnogo napravlenij v uchebnoj discipline «Fizicheskaya kul'tura» ( na primere chirlidinga) [Integration of general preparatory and sports directions in the academic discipline «Physical culture» (for example, cheerleading)]. Abstracts of Candidate thesis. Minsk, Belarus.