ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ Й ОЦІНКА ЇЇ СФОРМОВАНОСТІ У МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛІСТІВ У ГАЛУЗІ ТРАНСПОРТУ

Автор(и)

  • Алла Пригодій Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри професійної освіти та безпеки життєдіяльності Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т .Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-1166-6153
  • Тетяна Аноп Студентка магістратури технологічного факультету Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0001-5009-3661

Ключові слова:

професійна компетентність, компоненти, критерії, показники, рівні сформованості, спеціаліст у галузі транспорту

Анотація

У статті розглянуто аспекти підготовки майбутніх спеціалістів у галузі транспорту з позиції компетентнісного підходу. Показником якості професійної освіти сьогодення є сформованість професійної компетентості у майбутніх спеціалістів. Проаналізовано й узагальнено підходи до дефініції «професійна компетентність» та визначена оцінка її сформованості у майбутніх спеціалістів у галузі транспорту.

Мета статті: з’ясувати сутність поняття «професійна компетентність», виділити компоненти професійної компетентності майбутнього спеціаліста у галузі транспорту та критерії й показники її сформованості.

Методологія. При підготовці матеріалу відбувався аналіз психолого-педагогічної літератури та обґрунтування на його основі теоретичних положень дослідження; спостереження за формуванням професійної компетентності майбутніх спеціалістів у галузі транспорту та якісна перевірка її сформованості.

Наукова новизна. У дослідженні визначена сутність поняття «професійна компетентність», уточнені компоненти структури професійної компетентності майбутніх спеціалістів у галузі транспорту та виділені критерії й показники її
сформованості.

Висновки. Професійна компетентність випускника ЗПТО є основним результатом його професійної підготовки, що визначає його конкурентоспроможність на ринку послуг. Професійна компетентність майбутнього фахівця представляє собою рівень оволодіння особистістю знаннями, уміннями та навичками з відповідного фаху, маючи які вона здатна успішно ставити та реалізовувати завдання, пов’язані з професійною діяльністю. Структура професійної компетентності майбутнього спеціаліста у галузі транспорту включає: емоційно-вольовий, мотиваційно-ціннісний, когнітивний, комунікативний та креативно-діяльнісний компоненти. Визначені критерії, показники та рівні сформованості професійної компетентності майбутніх спеціалістів у галузі транспорту є основою діагностування поточного стану та аналізу результативності педагогічних впливів на досліджувану категорію спеціалістів.

Downloads

Опубліковано

25.12.2023