ГЕЙМІФІКАЦІЯ НАВЧАННЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • К. М. Мехед Аспірант кафедри математики та економіки Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0003-4599-4099

Ключові слова:

гейміфікація, ключові компетентності, заклад вищої освіти, демографічні відмінності, вищий військовий навчальний заклад, здобувачі вищої освіти

Анотація

У статті виокремлено основні напрямки модернізації та удосконалення освітнього процесу у закладах вищої освіти. Проаналізовано вплив гейміфікації на формування ключових компетентностей здобувачів вищої освіти, підвищення їх внутрішньої та зовнішньої мотивації під час гейміфікованого навчання. Визначено відмінність гейміфікації від навчання на основі гри. З’ясовано позитивні та негативні прояви впровадження гейміфікації у різних гендерних групах. Обґрунтовано доцільність подальшого дослідження застосування засобів гейміфікації з урахуванням правильного добору способів їх інтеграції у різні форми навчання.

Мета роботи – дослідження основних можливостей гейміфікації під час навчання у ЗВО.

Методологічною основою дослідження є положення теорії пізнання; теорія компетентнісного підходу до результатів навчання; теорія діяльності та теорія мотивації діяльності.

Наукова новизна. Запропоновані нові інноваційні форми навчання, досліджено основні властивості і можливості гейміфікації як засобу формування ключових компетентностей здобувачів вищої освіти, з’ясовано вплив гейміфікації на різні демографічні групи.

Висновки. Гейміфікація як інноваційний інструмент здатна підвищити ефективність освіти через більше залучення і умотивованість здобувача вищої освіти. Досліджуване явище дає можливість застосовувати інформацію не примусово, зацікавлювати студентів до вивчення дисциплін. Дослідження сприяло розумінню демографічних відмінностей в сприйнятті явища гейміфікації. Новітня для України гейміфікація навчального процесу є перспективним засобом формування ключових компетентностей у ЗВО і сприяє підвищенню якості освітнього процесу.

Перспективним напрямком подальшого дослідження вважаємо виокремлення найбільш доцільних засобів гейміфікації для формування ключових компетентностей ЗВО з врахуванням особливостей їх застосування і інтеграції у різні форми навчання.

Downloads

Опубліковано

22.01.2024