ГОТОВНІСТЬ ДІВЧАТ – МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ДО ФІЗИЧНОГО САМОРОЗВИТКУ ПІСЛЯ ВИКОРИСТАННЯ РІЗНИХ ПРОГРАМ ВПЛИВУ
Ключові слова:
фізичний саморозвиток, методика формування, дівчата, майбутні офіцери, фізичне вихованняАнотація
Мета роботи полягала у визначенні ефективності використаних під час фізичного виховання програм, що були спрямовані на формування готовності дівчат – майбутніх офіцерів до фізичного саморозвитку.
Методологія передбачала використання комплексу методів дослідження, що були адекватні поставленій меті: загальнонаукових (аналіз, синтез, систематизація) для опрацювання джерел інформації; психодіагностичного тестування (тест Л. Бережнова «Рефлексія на саморозвиток») для визначення стану сформованості фізичного саморозвитку дівчат – майбутніх офіцерів; педагогічних (експеримент) для оптимальної організації дослідження, а саме реалізації його формувального етапу; математичної статистики – для коректного опрацювання одержаних емпіричних даних. У дослідженні взяли участь загалом 182 дівчини, яких розподілили між двома дослідними групами; вік дівчат становив 21,7±1,3 років, вони були здобувачами вищої військової освіти та розпочали навчання на останньому курсі. У кожній дослідній групі протягом одного навчального року використовувалися різні програми фізичного саморозвитку. На підставі даних, одержаних на початку і наприкінці педагогічного експерименту, робили висновок про дієвість кожної з двох використаних програм у формуванні готовності дівчат – майбутніх офіцерів до фізичного саморозвитку.
Наукова новизна: одержано дані про високу ефективність авторської програми, яка є складовою методики формування готовності дівчат – майбутніх офіцерів до фізичного саморозвитку в процесі фізичного виховання у військовій академії; підтверджена дієвість розроблених концепції та моделі формування такої готовності для забезпечення професійної діяльності на високому рівні; подальшого розвитку набули знання про структуру та організацію, зміст, які реалізуються під час фізичного виховання дівчат, і сприяють досягненню високого позитивного результату в їхній професійній підготовці на етапах навчання у військовій академії.
Висновки. Використання експериментальної програми сприяло досягненню статистично більш високого результату у формуванні готовності та самооцінці якостей, що забезпечують здійснення фізичного саморозвитку дівчат – майбутніх офіцерів, порівняно з використанням чинного у військових академіях змісту фізичного виховання.