ПРОЕКТИВНИЙ КОНТЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ ВМС ЗСУ
Ключові слова:
майбутні військовослужбовці, ВМС, заклади вищої військової освіти, ЗСУАнотація
Метою статті визначаємо окреслення нового проективного інформаційного контенту, який має бути запроваджений у професійну підготовку майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ у закладах вищої військової освіти.
Методологічну основу дослідження становлять такі підходи: задачний, діяльнісний, міждисциплінарний, ресурсний; принципи: сутнісного аналізу, зв’язку теорії з практикою, єдності зовнішніх впливів і внутрішніх умов, активної діяльності особистості; та методи: загальнонаукові та конкретно-наукові – аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, контентаналіз.
Наукову новизну становить проективний інформаційний контент професійної підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ, визначений в контексті реформування військової освіти як однієї з функціональних ознак адміністративної сфери національних військових документів, розроблених з урахуванням положень стандартів НАТО.
Зазначено, що підвищенню професіоналізму випускників військових закладів вищої освіти сприятиме впровадження таких проектів як «Стратегічні комунікації», зокрема для забезпечення сумісності під час багатонаціональних міжнародних навчань, коаліційних операціях НАТО та багатонаціональних операціях з підтримання миру і безпеки, «Цілі партнерства», «Військова стандартизація» та ін. Зазначене має підвищити показник імовірності успішного виконання завдань з оборони держави за імовірними сценаріями виникнення та розвитку ситуації воєнного характеру. Професійна підготовка майбутніх
офіцерів ВМС ЗСУ через поєднання оперативної, матеріальної та адміністративної сфер підтверджує комплексний характер військової освіти та обов’язковість єдності зовнішніх впливів і внутрішніх умов.
Зміст статті дозволив дійти таких висновків: підвищення рівня професійної підготовки майбутніх офіцерів ВМС ЗСУ забезпечується завдяки комплексному поєднанню нового проективного інформаційного контенту, зокрема: імплементацією в процес освітньо-професійної підготовки курсантів основних змістових аспектів програм та проектів (наприклад, «Стратегічні комунікації» «Цілі партнерства», «Військова стандартизація» та ін.); удосконаленню об’єктів навчальної матеріально-технічної бази відповідно до нового ОВТ та можливостей імітаційного моделювання бойових ситуацій через впровадження в освітній процес тренажерів з використанням технології VBS3 – Virtual Battlespace 3 з метою приведення її до сучасних вимог і стандартів НАТО; підвищенням рівня індивідуальної підготовки військовослужбовців (майбутніх військовослужбовців), зокрема через формування у особового складу високого бойового духу, психологічної стійкості та набуття фізичної готовності для виконання завдань за призначенням і впровадженням в підготовку стандартів НАТО.