КОМПЕТЕНТНІСТЬ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖЕННЯ ВЧИТЕЛЯ ЯК СКЛАДОВА ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ

Автор(и)

  • М. О. Носко Дійсний член (академік) НАПН України доктор педагогічних наук, професор, ректор Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів, Україна) https://orcid.org/0000-0001-9903-9164
  • Г. І. Жара Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри біологічних основ фізичного виховання, здоров'я і спорту Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Чернігів’ Україна) https://orcid.org/0000-0002-8092-542X

Ключові слова:

вчитель, здоров’я, компетентність індивідуального здоров’язбереження, освітній стандарт, професійна підготовка

Анотація

У статті розглядається проблема внесення питань індивідуального здоров’язбереження до професійних стандартів підготовки вчителів різних предметних спеціальностей.

Мета роботи – практичне узагальнення заходів з реалізації змісту компетентності індивідуального здоров’язбереження вчителів у системі неперервної педагогічної освіти, які б могли стати основою для розробки відповідних складових освітніх стандартів підготовки майбутніх учителів.

Методологія. Використано методи системного узагальнення результатів попередніх експериментальних досліджень, аналітико-синтетичного переусвідомлення та інтерпретації отриманих даних, схематично-графічного представлення узагальненої інформації.

Наукова новизна. Обґрунтовано практичні шляхи реалізації змісту компетентності індивідуального здоров’язбереження у підготовці майбутніх учителів. Показано можливі ролі і напрями діяльності у цих процесах педагогічного закладу вищої освіти в цілому, а також викладачів та кураторів академічних груп зокрема.

Висновки. Впровадження професійних стандартів у підготовку сучасного вчителя потребує практичної узгодженості і забезпечення наступності між закладом вищої освіти і закладом загальної середньої освіти, де відбуватиметься професійна соціалізація молодого фахівця. Цілісність організації освітнього середовища закладу вищої освіти і системність дій викладачів у напрямі формування компетентності індивідуального здоров’язбереження студентів – майбутніх учителів – є необхідними складовими їхньої підготовки. Представлені у роботі напрями діяльності викладачів з формування компетентності індивідуального здоров’язбереження студентів педагогічного закладу вищої освіти є прикладом для впровадження, що забезпечує реалізацію професійного стандарту через внесення відповідних доповнень до освітніх програм підготовки майбутніх учителів різних спеціальностей.

Downloads

Опубліковано

22.01.2024