ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Ключові слова:
Інтернет-ресурси, інформаційна компетентність, освітній процес, урок української мови, інформаційні технології, дистанційна форма навчанняАнотація
У науковій розвідці досліджено роль та особливості використання Інтернетресурсів на уроках української мови, оскільки перед закладами загальної середньої освіти постає важливе завдання виховати компетентну особистість, котра володіє знаннями, уміннями, високими моральними цінностями, шанує духовні та культурні надбання людства, є інформаційно грамотною. Завдяки Інтернет-ресурсам активно розвивається і запроваджується дистанційна форма навчання, реалізується перехід освіти на якісно новий щабель, зумовивши виникнення ще одного нового явища Інтернет-освіти, що поширюється досить стрімкими темпами. Для навчання української мови в освітніх закладах Інтернет-ресурси мають надзвичайно актуальне значення, вони підвищують ефективність уроків української мови, створюють такі умови, за яких усі учні залучаються до активної творчої співпраці, вчаться критично мислити, аналізувати, висловлювати й відстоювати власні думки тощо. Перед учителем постає завдання відібрати ті ресурси мережі Інтернет, що можуть бути корисними під час вивчення української мови, знати їх перелік та вміти їх використовувати в освітньому процесі.
Мета статті полягає у визначенні ролі та особливостей використання Інтернетресурсів на уроках української мови в ЗЗСО.
Методологічною основою дослідження є теоретичні аспекти реформування вищої освіти. У статті застосовуються методи педагогічного дослідження: аналіз наукових та теоретичних концепцій; вивчення, синтез, узагальнення літератури; спостереження над процесом використання Інтернет-ресурсів; узагальнення педагогічного досвіду, з метою вивчення стану розробленості досліджуваної проблеми.
Науковою новизною є конкретизація поняття «Інтернет-ресурси», визначення найголовніших переваг та недоліків використання Інтернет-ресурсів на уроках української мови.
Висновки. Інтернет-ресурси є потужним методичним і дидактичним інструментом для організації та оптимізації освітнього процесу, підвищення ефективності уроку, мотивації учнів до оволодіння знаннями з української мови тощо. Інтернет-ресурси є сьогодні найефективнішою інновацією в системі освіти, оскільки допомагають підвищити якість освіти. До проблем використання Інтернет-ресурсів відносимо недостатню забезпеченість учнів комп’ютерною технікою та доступом до мережі Інтернет.