ПУБЛІЦИСТИЧНІ ЖАНРИ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ: ЗМІСТ, ПРИЗНАЧЕННЯ, СИСТЕМА ВИВЧЕННЯ
Ключові слова:
блог, допис, соціальні мережі, публіцистичний стильАнотація
Мета роботи. У статті проаналізовано вивчення публіцистичного стилю в програмі шкільного курсу української мови, названо його основні ознаки й призначення, досліджено теоретичні аспекти публіцистики. Подати системний аналіз лігводидактичних засад вивчення публіцистичного стилю на уроках української мови в загальноосвітній школі.
Методологія. У пропонованій статті використано методи функціонального, контекстуального, структурно-семантичного аналізів дослідження.
Наукова новизна. Лінгвістичний матеріал про публіцистичний стиль системно викладено й осмислено з погляду методики навчання стилістики української мови .
У статті подано послідовність вивчення жанрів публіцистичного стилю в шкільному курсі української мови.
Названо підстилі публіцистичного стилю; його призначення й основні ознаки; розкрито лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості публіцистичного стилю; представлені погляди українських мовознавців на його сферу використання, відповідно до сучасних підручників зі стилістики української мови, подано визначення кожному з основних жанрів публіцистичного стилю: нарису, замітці, репортажу, інтерв’ю, статті, кореспонденції, рецензії.
Автором проаналізовано блог як новий різновид комунікації, визначено його основні функції: загальнокультурну (інтелектуальну), інформаційно – комунікаційну, дидактичну, психологічну, соціальну, подано поради до створення власного блогу.
Охарактеризовано допис як жанр соціальної мережі, що презентує авторську позицію в мережі Інтернет, проаналізовано допис як жанр спілкування.
Висновки. Сучасна, чітка й правильна організація роботи над створенням публіцистичного тексту допомагатиме досягненню очікуваних результатів освітньої діяльності учнів, що, зі свого боку, сприятиме формуванню стилістичної компетентності учнів старшої школи. Однією з пропозицій є уточнення системного викладу мовознавчого матеріалу про публіцистичний стиль і в контексті сучасних вимог осмислення його з погляду методики навчання стилістики української мови.