СТВОРЕННЯ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА В СУЧАСНОМУ ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
здоров’я, здоров’язбережувальне середовище, дошкільнята, заклад дошкільної освітиАнотація
Мета дослідження полягає в розкритті загальних підходів до створення здоро’язбережувального середовища, принципів та пріоритетів здоров’язбережувальної діяльності в сучасному закладі дошкільної освіти.
Методологія роботи розкриває методи, форми й засоби створення здоров’язбережувального середовища із застосуванням традиційних та інноваційних здоров’язбережувальних технологій у закладі дошкільної освіти з метою надання можливості сформувати в дошкільнят спеціальні знання, вміння й навички збереження й зміцнення свого здоров’я на довгі роки.
Наукова новизна одержаних результатів дослідження визначається постановкою й комплексним розробленням актуальної теми, яка досі залишається недостатньо вивченою та базується на результатах експериментальної роботи в закладі дошкільної освіти № 2 санаторного типу туберкульозного профілю м. Прилуки Чернігівської області з проблеми «Створення здоров’язбережувального простору для формування культури здоров’я дітей дошкільного віку». В експериментальному закладі чітко визначені пріоритети здоров’язбереження і здоров’яформування: зміст навчання (програми, методичні рекомендації); оздоровчі технології та весь зміст освітньої роботи; простір навколо педагогічних
працівників (лікарі, психологи тощо).
У системі формування здорового способу життя в колективі закладу дошкільної освіти, виокремлюються такі напрями діяльності: 1. Створення здоров’язбережувального освітнього середовища. 2. Використання здоров’язбережувальних і здоров’яформуючих технологій у процесі навчання. 3. Освіта в галузі здоров’я.
Педагог має стати головною постаттю в формуванні культу здоров’я як свого, так і дошкільнят; бути зразком гармонійно розвиненої, соціально активної особистості, яка володіє знаннями в галузі культури здоров’я.
Важливо, і це підтверджено експериментально, формувати здоровий спосіб життя у такій послідовності: знання, усвідомлення, ставлення, упевненість у спроможності змінювати власну поведінку, навички та вміння, поведінка.
Висновки. Отже, однією з альтернативних форм вирішення проблеми збереження й зміцнення здоров’я вихованців у сучасному закладі дошкільної освіти є створення здоров’язбережувального середовища.