ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ В ПІДГОТОВЦІ ПРОФЕСІЙНО УСПІШНИХ УЧИТЕЛІВ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

Ключові слова:

здобувачі вищої освіти, здоровий спосіб життя, здоров’язбереження, компетентність, професійна успішність, початкова школа

Анотація

У статті проаналізовано проблему формування здорового способу життя в фаховій підготовці професійно успішних майбутніх учителів Нової української школи. Обґрунтовано, що українське суспільство має потребу у вихованні в здобувачів освіти початкової школи уміння доглядати за власним здоров’ям: вести здоровий спосіб життя, займатися спортом, дотримуватися правил гігієни, уникати шкідливих для здоров’я звичок і вчинків.

Мета статті – проаналізувати деякі аспекти формування здорового способу життя професійно успішних здобувачів вищої освіти – майбутніх учителів Нової української школи.

Методологія базується на базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології, культури здоров’я, і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення поняття процесу формування здорового способу життя професійно успішного майбутнього вчителя Нової української школи.

Наукова новизна. Охарактеризовано процес формування здорового способу життя професійно успішного майбутнього вчителя Нової української школи в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти.

Висновки. 1. Здобувачі вищої освіти педагогічних спеціальностей повинні мати сформовану здоров’язбережувальну компетентність. 2. Успішність в професійному плані включає поняття успіху (успіхів) та формування здорового способу життя як майбутніх учителів Нової української школи, так й здобувачів освіти початкової школи. 3. Вчитель Нової української школи має розуміти хід процесу здоров’язбереження та формування здорового способу життя здобувачів освіти початкової школи та застосовувати здоров’язбережувальні компетентності в своїй подальшій педагогічній діяльності. 4. Важливо вчити здоровому способу життя та здоров’язбереженню, як здобувачів освіти початкової школи, так й майбутніх вчителів Нової української школи.

Біографія автора

І. В. Биков, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Аспірант кафедри педагогіки,
психології та методики фізичного виховання,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Vasyljjeva, N. (2020). Shljakhy pidvyshhennja samoorghanizaciji studentiv v umovakh dystancijnogho navchannja. [Ways to increase student self-organization in distance learning]. Molodj i rynok. – Youth and the market, № 3–4 (182–183), pp. 115–121 [in Ukrainian].

Vyshnevsjkyj O. (2008). Teoretychni osnovy suchasnoji ukrajinsjkoji pedaghoghiky: [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]: navch. posib. [Tutorial]. 3-tje vyd., dooprac. i dop. Kyjiv: Znannja [in Ukrainian].

Gharkusha, C. B. (2014). Formuvannja ghotovnosti majbutnikh fakhivciv fizychnogho vykhovannja do vykorystannja zdorov'jazberezhuvaljnykh tekhnologhij: teoretychnyj ta metodychnyj aspekty: [Formation of readiness of future specialists of physical education for use of health-preserving technologies: theoretical and methodical aspects] monoghrafija. [monograph]. Chernighiv: Vydavecj Lozovyj V.M. [in Ukrainian].

Ghryshhenko, S. V. (2019). Samovdoskonalennja osobystosti: [Self-improvement of personality]: monoghrafija. [monograph]. Pid naukovoju redakcijeju: Kurljand 3. N., Buzhynoji I. V. Chernighiv: Desna Polighraf [in Ukrainian].

Ghryshhenko, O., Jefremova, O., Vykhrov, S. (2021). Dosvid praktychnoji jurydychnoji dijaljnosti v procesi profesijnoji pidghotovky zdobuvachiv vyshhoji osvity specialjnosti «081 – Pravo». [Experience of practical legal activity in the process of professional training of applicants for higher education in the specialty «081 – Law»]. Dydaktyka. – Didactics, Vyp. 1, pp. 26–31 [in Ukrainian].

Zhara, Gh. I. (2019). Poradnyk dlja kuratora, abo jak navchyty studenta buty zdorovym ta uspishnym: [A tutor for the curator, or how to teach a student to be healthy and successful] metod. posibnyk dlja kuratoriv akademichnykh ghrup pedaghoghichnykh ZVO. [methodical manual for curators of academic groups of pedagogical Institutions of Higher Education]. Chernighiv: Desna Polighraf [in Ukrainian].

Nosko, M. O., Ghryshhenko, S. V., Nosko, Ju. M. (2013). Formuvannja zdorovogho sposobu zhyttja: [Formation of a healthy lifestyle]: navchaljnyj posibnyk. [Tutorial]. Kyjiv: «MP Lesja» [in Ukrainian].

Skoryk, T. V. (2020). Rozvytok profesijnoji uspishnosti majbutnjogho vchytelja v zakladakh vyshhoji osvity Ukrajiny (drugha polovyna XX – pochatok XXI stolittja): [Development of professional success of the future teacher in institutions of higher education of Ukraine (second half of XX – beginning of XXI century)]: monoghraf. [monograph]. Cherkasy : Vydavecj Chabanenko Ju.A. [in Ukrainian].

Trocko, Gh. I. (1995). Pedaghoghichna majsternistj. [Pedagogical skills]. Kharkiv: KhDPU imeni Gh.S. Skovorody [in Ukrainian].

Pasenko, I. (2018). Pedaghoghichni umovy zastosuvannja kontekstnogho pidkhodu v profesijnij pidghotovci majbutnikh bakalavriv z pravoznavstva. [Pedagogical conditions for applying a contextual approach in the training of future bachelors in law]. Pedaghoghichni innovaciji: ideji, realiji, perspektyvy. – Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives, pp. 52–60 [in Ukrainian].

Downloads

Опубліковано

13.12.2023

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ