ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖЕННЯ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «081 – ПРАВО»

Автор(и)

  • С. В. Грищенко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-7981-3578
  • О. П. Грищенко Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-3725-8094
  • О. П. Єфремова Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-2085-9088

Ключові слова:

здоров’язбереження, формування здоров’язбережувальної компетентності, здобувачі вищої освіти, етапи формування, спеціальність «081 – Право», фізичне виховання, рухова активність

Анотація

У статті проаналізовано проблему формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх юристів спеціальності «081 – Право» у процесі фізичного виховання.

Мета статті – проаналізувати проблему здоров’язбереження у процесі професійної підготовки здобувачів вищої юридичної освіти спеціальності «081 – Право». Методологія базується на загальних принципах та базових сучасних положеннях педагогічної науки, психології, культури здоров’я, і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення поняття процесу формування здоров’язбережувальної компетентності та розвитку рухової активності здобувачів вищої юридичної освіти.

Наукова новизна. Проаналізовано узагальнені теоретичні дані та практичний досвід формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх юристів у процесі фізичного виховання в закладах вищої освіти у позанавчальний час. Визначено, що існує потреба вдосконалення процесу формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності «081 – Право» та розвитку їхньої рухової активності в освітньому середовищі університетів.

Висновки. 1. Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності «081 – Право» відбувається у процесі фізичного виховання в умовах закладів вищої освіти. 2. Фізична підготовка здобувачів вищої освіти спеціальності «081 – Право» у вищій школі повинна бути диференційована (рухові дії). 3. Фізичні навантаження можуть мати як підтримувальну, так і розвивальну спрямованість. 4. Формування здоров’язбережувальної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності «081 – Право» має в основі розвивальну фізичну підготовку для рухових якостей сили та витривалості. 5. Здоров’язбереження здобувачів вищої освіти можливо за рахунок організації різних форм (видів) самостійних занять здобувачів освіти в умовах закладів вищої освіти та понад розкладу освітніх занять з фізичного виховання й рухової активності.

Біографії авторів

С. В. Грищенко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри соціальної роботи та освітніх і педагогічних наук,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

О. П. Грищенко, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат юридичних наук,
старший викладач кафедри права, філософії та політології,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

О. П. Єфремова, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат юридичних наук, доцент,
доцент кафедри права, філософії та політології
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Vasylieva, N. (2020). Shliakhy pidvyshchennia samoorhanizatsii studentiv v umovakh dystantsiinoho navchannia. [Ways to increase student self-organization in distance learning]. Molod i rynok. – Youth and the market, № 3–4 (182–183), pp. 115–121 [in Ukrainian].

Vilchkovskyi, E. S., Kurok, O. I. (2008). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku: [Theory and methods of physical education of preschool children]: navchalnyi posibnyk [A manual]. 2-ghe vyd., pererob. ta dop. Sumy: VTD «Universytetska knyha» [in Ukrainian].

Hryshchenko, O., Yefremova, O., Vykhrov, S. (2021). Dosvid praktychnoi yurydychnoi diialnosti v protsesi profesiinoi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity spetsialnosti «081 – Pravo». [Experience of practical legal activity in the process of professional training of applicants for higher education in the specialty «081 – Law»]. Dydaktyka. – Didactics, Vyp. 1, pp. 26–31 [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia testiv i normatyviv dlia osib, shchorichne otsiniuvannia fizychnoi pidhotovlenosti yakykh provodytsia na dobrovilnykh zasadakh, Instruktsii pro orhanizatsiiu yoho provedennia ta formy Zvitu pro rezultaty yoho provedennia (2018): [About the statement of tests and specifications for the persons whose annual assessment of physical fitness is carried out on a voluntary basis, the Instruction on the organization of its carrying out and forms of the Report on results of its carrying out]: Nakaz Ministerstva molodi ta sportu Ukrainy [Order of the Ministry of Youth and Sports of Ukraine], № 4607 [in Ukrainian].

Klyndukh, T. I. (2012). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia rukhovykh umin i navychok uchniv. [Theoretical and methodological principles of formation of motor skills and abilities of students]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu. – Bulletin of Zaporizhia National University. № 1(7), pp. 39–48 [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu., Vorobiov, M. I., Bezverkhnia, H. V. (2011). Kontrol u fizychnomu vykhovanni ditei, pidlitkiv ta molodi [Control in physical education of children, adolescents and youth]: navch. posib. [A manual]. Kyiv: Olimp. l-ra [in Ukrainian].

Levshunova, K. V. (2015). Rukhova aktyvnist yak chynnyk psykhichnoho blahopoluchchia doshkilnyka [Physical activity as a factor in the mental well-being of preschoolers]: Candidate’s thesis. 19.00.07 – «Pedagogical and age psychology». Kyiv [in Ukrainian].

Oleniev, D. H., Turchyna, N. I., Cherniaiev, E. H., Tiazhyna, A. M., Poradnyk, S. H. (2014). Kilkisni ta yakisni kharakterystyky fizychnoi pidhotovlenosti studentiv. [Quantitative and qualitative characteristics of students’ physical fitness]. Naukovyj chasopys NPU imeni M.P. Draghomanova. – Scientific journal of NPU named after MP Dragomanov, Issue 3 (46), Series 15, Naukovo-pedaghoghichni problemy fizychnoji kuljtury (fizychna kuljtura i sport), pp. 58–62 [in Ukrainian].

Orhieieva, S. V. (2014). Kryterii, pokaznyky ta rivni sformovanosti hotovnosti studentiv-maibutnikh aviafakhivtsiv do osobystoho zdoroviazberezhennia u profesiinii diialnosti. [Criteria, indicators and levels of readiness of students-future aviation specialists for personal health in professional activity]. Naukovyj chasopys NPU imeni M.P. Draghomanova. – Scientific journal of NPU named after M.P. Dragomanov, Issue 3 (46), Series 15. Naukovo-pedaghoghichni problemy fizychnoji kuljtury (fizychna kuljtura i sport), pp. 62–66 [in Ukrainian].

Pasenko, I. (2018). Pedahohichni umovy zastosuvannia kontekstnoho pidkhodu v profesiinii pidhotovtsi maibutnikh bakalavriv z pravoznavstva. [Pedagogical conditions for applying a contextual approach in the training of future bachelors in law]. Pedahohichni innovatsii: idei, realii, perspektyvy. – Pedagogical innovations: ideas, realities, perspectives, pp. 52–60 [in Ukrainian].

Svidovska, V. A. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv u protsesi dystantsiinoho navchannia: [Formation of professional competence of future lawyers in the process of distance learning]. Candidate’s thesis. 13.00.04 – Theory and methodology of professional education. Starobilsk [in Ukrainian].

Downloads

Опубліковано

18.12.2023

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ЗДОРОВ'Я ТА ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ