АНАЛІЗ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ ЛЮДИНИ
Ключові слова:
здоровий спосіб життя, фізичне виховання, оздоровчі заходи, урок фізичної культуриАнотація
Мета: обґрунтування проблеми формування здорового способу життя людини.
Методологія: базується на загальних принципах філософії, базових сучасних положеннях педагогічної науки, фізичного виховання і відображає взаємозв’язок методологічних підходів до вивчення проблеми формування здорового способу життя людини. Для вирішення завдань дослідження використано методи порівняння, аналізу, синтезу, абстракції. Наукова новизна: розкрито науково-педагогічні підходи до розв’язання проблеми формування здорового способу життя людини, обґрунтовано шляхи та способи організації життєдіяльності, що забезпечують збереження та зміцнення здоров’я.
Висновки: Розкрито поняття здоров’я, здоровий спосіб життя, сутність проблеми формування здорового способу життя людини, що обумовлена найскладнішою соціальноекономічною і демографічною ситуацією в країні, негативними тенденціями щодо стану здоров’я людей.
Узагальнення наукових підходів спонукає до висновку, що здоров’я є складним станом людини, який потребує пильної уваги через контроль власного способу життя, сформованості належної культури та світоглядної зорієнтованості на здоров’язбереження на фізичному, психологічному, духовному й соціальному рівнях. Поняття «здоровий спосіб життя» може бути найбільш повно схарактеризоване шляхом синтезу міждисциплінарних галузей науки – філософії, психології, педагогіки та фізичного виховання.
Ситуація сьогодення потребує кардинальних змін у сфері молодіжної та соціальної політики, де головним із напрямків має стати формування здорового способу життя населення країни. Назріла необхідність створення освітнього середовища, зорієнтованого на збереження, зміцнення і формування здоров’я учнівської та студентської молоді. Таке середовище має ґрунтуватися на активній співпраці не тільки профільних міністерств, але й самої молоді, родинного оточення та представників громадського самоврядування. Завданнями такої взаємодії має стати напрацювання технологій щодо мотивації та активного залучення дітей і молоді до здорового способу життя