ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ НУШ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
освітнє середовище, підготовка майбутніх учителів, Нова українська школа, фахова підготовкаАнотація
Освітнє середовище розглядається автором як важливий чинник фахової підготовки майбутніх педагогів. На прикладі одного з вітчизняних закладів вищої освіти України – Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка – представлено оптимальний варіант творення освітнього середовища для підготовки майбутнього вчителя початкових класів. Метою статті визначено обґрунтування доцільності створеного освітнього середовища в ПНПУ імені В. Г. Короленка як важливого чинника якісної підготовки майбутніх учителів для Нової української школи. В основу методології покладено положення теорії пізнання, загальнотеоретичні положення про єдність теорії і практики, середовище як детермінанту розвитку особистості. У статті актуалізовано зміст понять «освітнє середовище», «освітнє середовище закладу вищої освіти», «компоненти й функції освітнього середовища».
Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні доцільності творення освітнього середовища ПНПУ імені В. Г. Короленка з опертям на конвергентність у ньому формального та неформального складників освітньої діяльності студентів спеціальності «Початкова освіта». У статті детально представлено опис просторово-предметного та соціально-суб’єктного компонентів освітнього середовища ЗВО. Наголошено, що підвищенню рівня надання формальної фахової освіти майбутнім учителям початкових класів сприяє функціонування в університеті класу початкової школи відповідно до вимог НУШ. Підкреслено, що це дає можливість ефективно працювати над динамічними компонентами освітнього середовища: соціально-культурним, навчально-виховним та інформаційно-комунікаційним та реалізувати освітньо-професійну, освітньо-соціалізаційну та освітньо-культурну функції освітнього середовища. У статті вказується, що суттєвим фактором у ПНПУ імені В. Г. Короленка, який позитивно впливає на формування професійної компетентності майбутніх учителів є надання студентам неформальної мистецької освіти. Висновки. У Полтавському національному педагогічному університеті імені В. Г. Короленка сформоване освітнє середовище, в якому створені всі умови для якісної фахової підготовки майбутніх учителів Нової української школи.