КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ІНТЕНСИВНОСТІ ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ СТУДЕНТІВ І ШКОЛЯРІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В РЕЖИМІ «ONLINE»
Ключові слова:
дистанційний режим, пульсометрія, студенти, учні, фізичне вихованняАнотація
Дисципліна «фізичне виховання», «фізкультура» є обов’язковою для всіх спеціальностей у вищих навчальних закладах, школах, важливим предметом для збереження та закріплення здоров’я, оптимізації психічного, фізичного стану студентів, школярів. Перехід даної дисципліни в умовах дистанційного навчання в режимі «Online» приводить заняття з фізичного виховання в теоретичну площину, до фрагментарного навантаження без належного контролю. З причин недостатньої рухової активності постає наявна проблема зниження мотивації до занять, посилення залежності (адикції), що в сучасній науці сприймається як стан гіпокінезологізму (мало рухомий спосіб життя). Пошук способів вирішення цього питання є педагогічною проблемою.
Мета дослідження – розробити та обґрунтувати метод оптимізації рухової активності студентів, учнів в умовах занять з фізичного виховання (фізкультури) в режимі «Online», посилення зворотного зв’язку між викладачем та тими, хто займається.
Методологія дослідження включала тестування, опитування, метод зворотного зв’язку, метод пульсометрії, методика зчитування пульсометрії за пропонованими оціночними критеріями, методика підбору та виконання вправ.
Наукове новизна – вперше представлена демонстрація занять з фізичного виховання (фізкультури) в режимі «Online», де викладач має можливість оцінювати інтенсивність навантаження студентів, учнів за показниками пульсометрії порогових значень згідно з розробленими оціночними критеріями.
Висновки: результати дослідження дозволили закріпити нову форму проведення занять з фізичного виховання (фізкультури) в умовах дистанційного режиму навчання з об’єктивним оцінюванням інтенсивності фізичних навантажень, що значно сприяє підвищенню рухової активності студентів, учнів старшокласників та відповідає принципам здоров’язберіючого ефекту. Розроблені оціночні критерії відповідають оптимальному рівню рухової активізації студентів, спортсменів, мають довіру серед них за об’єктивністю показників серцевих скорочень в рамках порогових значень, головним чином сприяють наданню власної самооцінки щодо рівня інтенсивності фізичних навантажень.
Посилання
Plisko, V., and Sikura, A. (2016). Hipokineziya yak riznovyd zalezhnosti [Hypokinesia as a kind of dependence]. Physical Education, Sport and Health Culture in Modern Society, 3, 19, 247-252. Retrieved from https://sport.vnu.edu.ua/index.php/sport/article/view/771
Klevets, O. (n.d.). Finansovaya Akademiya Aktiv poluchila akkreditatsiyu Academy of Certified Professional Managers [Financial Academy Active received accreditation from the Academy of Certified Professional Managers]. Retrieved from https://finacademy.net/materials/article/akkreditaciya-acpm
Fomina, N. S., Vovk, I. M., Didych, V. M., Danilevych, V. P., and Prokopchuk, Z. M. (2021). Anketuvannia studentiv yak monitorynh yakosti dystantsiinoho navchannya. Tezy dopovidey navchalʹno-metodychnoyi konferentsiyi [Questionnaire of students as monitoring of quality of distance learning. Abstracts of reports of educational and methodical conference], 1, 213-215.
Osadchyi, V. V. (2009). Suchasni tendentsii vykorystannia informatsiynykh tekhnolohii u navchalnomu protsesi vyshchoi pedahohichnoi shkoly [Modern tendencies of using information technologies in the educational process of higher pedagogical school]. Pedahohichnyy protses: teoriya i praktyka – Pedagogical process: theory and practice, 2, 190-207.
Vymiryuvannia navchalnykh dosiahnen shkoliariv i studentiv: humanistychni, metodolohichni, metodychni, tekhnolohichni aspekty : tezy dopovidey I Mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsiyi [Measurement of educational achievements of schoolchildren and students: humanistic, methodological, methodical, technological aspects: abstracts of reports of the I International scientific and methodical conference] (2003). Kharkiv, Ukraine.
Evert, L. S., Tereshchenko, S. YU., Zaytseva, O. I., Semenova, N. B., and Shubina, M. V. (2020). Internet-zavisimost' u podrostkov Tsentral'noy Sibiri: analiz rasprostranennosti i struktura potreblyayemogo kontenta [Internet addiction in adolescents in Central Siberia: analysis of the prevalence and structure of consumed content]. Byulleten' sibirskoy meditsiny – Bulletin of Siberian medicine, 19 (4), 189-197.
Bosenko, A. I., Klymenko, O. V., and Orlyk, N. A. (2014). Fizychna pratsezdatnistʹ ta dynamika chastoty sertsevykh skorochen studentok iz riznym rivnem rukhovoyi aktyvnosti pry testuvanni navantazhennyam za zamknutym tsyklom [Physical efficiency and dynamics of heart rate of female students with different levels of motor activity in closed-loop load testing]. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2 (36), 200-208.
Volovnikova, V. A. (2000). Profilaktika i lecheniye serdechno-sosudistykh zabolevaniy. Materialy nauchno – prakticheskoy konferentsii (v ramkakh Nedeli zdorovogo serdtsa i mozga [Prevention and treatment of cardiovascular diseases. // Proceedings of the scientific-practical conference (as part of the «Week of a healthy heart and brain»)]. St. Petersburg, 40-41.
Kholodova, G. B., Mikheyeva, T. M, and Ziambetov, V. Yu. (2016). Samokontrol' intensivnosti fizicheskoy nagruzki na osnove pul'sometrii v protsesse zanyatiy fizicheskimi uprazhneniyami [Self-control of intensity of physical activity on the basis of pulsometry in the course of employment by physical exercises]. Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta – Bulletin of the Orenburg state university, 2 (190).
Plisko, V. I., and Riabokon, L. V. (2016). Efektyvnist vykorystannya treninhovykh metodiv navchannia pid chas vyvchennia dystsypliny osnovy zdorovia [The effectiveness of the use of training methods in the study of the discipline of the basics of health]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. Seriya: Pedahohichni nauky. Fizychne vykhovannya ta sport – Bulletin of T.H. Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University, Series: Pedagogical sciences. Physical education and sports, 11, 1, 493-497.