ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА КУРСУ «МЕТОДИКА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ»
Ключові слова:
дистанційне навчання, майбутній учитель іноземної мови, інформаційно-методична компетентність, інформаційно-комунікаційні технологіїАнотація
Мета. Глобальна інформатизація є однією з домінантних тенденцій розвитку суспільства в XXI столітті. Ці зміни потребують швидких та ефективних освітніх рішень. До того ж, пунктирний карантин, який розпочався з весни 2020 року, виявив прогалини у підготовці вчителів, зокрема вчителів англійської мови, організовувати навчальний процес дистанційно. Відповіддю на цю ситуацію стало розробка курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», обґрунтування змісту та структури якого і є метою статті.
Методологія. Методи дослідження включали: аналіз наукової літератури для визначення понятійно-категоріального апарату; аналіз навчально-методичної й інструктивно-нормативної документації з метою обґрунтування актуальності розробки курсу, вивчення досвіду організації дистанційного навчання у світі та в Україні.
Наукова новизна. У статті пропонується власне бачення змісту та структури курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», націленого на удосконалення відповідних професійних навичок і умінь, необхідних майбутньому вчителю іноземних мов для здійснення дистанційного навчання.
Висновки. У статті було досліджене поняття «дистанційне навчання», аргументована актуальність розробки курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», розглянута його структура та зміст, який включає два змістові модулі: засоби організації дистанційного навчання (сервіси для організації інтерактивного навчального простору та сервіси для організації відеоконференцій), а також інструментарій дистанційного навчання (онлайн дошки: Miro, Jamboard, Zoom whiteboard, Padlet); сервіси для розробки відеоматеріалів для проведення занять з іноземної мови в асинхронному режимі: Loom; сервіси для проведення оцінювання та контролю відповідних навичок та вмінь: Google Forms, Mentimeter, Learningapps тощо), які відображають необхідні аспекти у підготовці майбутніх учителів для організації дистанційного навчання іноземних мов, а також запропоновані критерії оцінювання навчальних досягнень студентів.
Посилання
Holovan M. (2007). Informatychna kompetentnist: sutnist, struktura ta stanovlennia [Computer competence: essence, structure, and formation]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh – Informatics and information technologies in educational institutions. 4, 62-69.
Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku [The concept of implementing the state policy in the field of reforming general secondary education «New Ukrainian School» for the period up to 2029] (2016). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-р
Nikolayevа S. Yu. (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kulʹtur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methodology of Teaching Foreign Languages and Cultures: Textbook]. Kyiv, Ukraine : Lenvit.
Proekt Tsyfrova adzhenda Ukrainy – 2020 [Digital Agenda of Ukraine Project – 2020]. Retrieved from https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf2
Rekomendatsiia «Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia» [Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning] (2006). Retrieved from https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/994_975
Robert Y. V. (2014). Teoriya i metodika informatizatsii obrazovaniya (psikhologo-pedagogicheskiy i tekhnologicheskiy aspekty) [Theory and methods of informatization of education (psychological, pedagogical and technological aspects). Moskow, Russia : BYNOM. Laboratoryia znanyi.
Azimov Je. G., Shhukin A. N. (2009). Novyj slovar' metodicheskih terminov i ponjatij (teorija i praktika obuchenija jazykam) [New Dictionary of Methodological Terms (Theory and Practice of Teaching Languages)]. Moskow, Russia : Izdatel'stvo IKAR.
ANDERSON, T. (2003): «Modes of Interaction in Distance Education»; in M.G. Moore & W.G. Anderson (2003) (Edits): Handbook of Distance Education. New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers. C. 129-147.
How people learn: Brain, Mind, Experience and school (2000). John D. Bransford, Ann L. Brown and Rodney R. Cocking, editors National Academies Press. Retrieved from https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/how-people-learn/