ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА КУРСУ «МЕТОДИКА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ»

Автор(и)

  • Н. П. Андронік Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-3916-7820

Ключові слова:

дистанційне навчання, майбутній учитель іноземної мови, інформаційно-методична компетентність, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Мета. Глобальна інформатизація є однією з домінантних тенденцій розвитку суспільства в XXI столітті. Ці зміни потребують швидких та ефективних освітніх рішень. До того ж, пунктирний карантин, який розпочався з весни 2020 року, виявив прогалини у підготовці вчителів, зокрема вчителів англійської мови, організовувати навчальний процес дистанційно. Відповіддю на цю ситуацію стало розробка курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», обґрунтування змісту та структури якого і є метою статті.

Методологія. Методи дослідження включали: аналіз наукової літератури для визначення понятійно-категоріального апарату; аналіз навчально-методичної й інструктивно-нормативної документації з метою обґрунтування актуальності розробки курсу, вивчення досвіду організації дистанційного навчання у світі та в Україні.

Наукова новизна. У статті пропонується власне бачення змісту та структури курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», націленого на удосконалення відповідних професійних навичок і умінь, необхідних майбутньому вчителю іноземних мов для здійснення дистанційного навчання.

Висновки. У статті було досліджене поняття «дистанційне навчання», аргументована актуальність розробки курсу «Методика дистанційного навчання іноземних мов», розглянута його структура та зміст, який включає два змістові модулі: засоби організації дистанційного навчання (сервіси для організації інтерактивного навчального простору та сервіси для організації відеоконференцій), а також інструментарій дистанційного навчання (онлайн дошки: Miro, Jamboard, Zoom whiteboard, Padlet); сервіси для розробки відеоматеріалів для проведення занять з іноземної мови в асинхронному режимі: Loom; сервіси для проведення оцінювання та контролю відповідних навичок та вмінь: Google Forms, Mentimeter, Learningapps тощо), які відображають необхідні аспекти у підготовці майбутніх учителів для організації дистанційного навчання іноземних мов, а також запропоновані критерії оцінювання навчальних досягнень студентів.

Біографія автора

Н. П. Андронік, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Holovan M. (2007). Informatychna kompetentnist: sutnist, struktura ta stanovlennia [Computer competence: essence, structure, and formation]. Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh – Informatics and information technologies in educational institutions. 4, 62-69.

Kontseptsii realizatsii derzhavnoi polityky u sferi reformuvannia zahalnoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola» na period do 2029 roku [The concept of implementing the state policy in the field of reforming general secondary education «New Ukrainian School» for the period up to 2029] (2016). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/988-2016-р

Nikolayevа S. Yu. (Ed.). (2013). Metodyka navchannya inozemnykh mov i kulʹtur: teoriya i praktyka: pidruchnyk dlya stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Methodology of Teaching Foreign Languages and Cultures: Textbook]. Kyiv, Ukraine : Lenvit.

Proekt Tsyfrova adzhenda Ukrainy – 2020 [Digital Agenda of Ukraine Project – 2020]. Retrieved from https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf2

Rekomendatsiia «Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia» [Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning] (2006). Retrieved from https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/994_975

Robert Y. V. (2014). Teoriya i metodika informatizatsii obrazovaniya (psikhologo-pedagogicheskiy i tekhnologicheskiy aspekty) [Theory and methods of informatization of education (psychological, pedagogical and technological aspects). Moskow, Russia : BYNOM. Laboratoryia znanyi.

Azimov Je. G., Shhukin A. N. (2009). Novyj slovar' metodicheskih terminov i ponjatij (teorija i praktika obuchenija jazykam) [New Dictionary of Methodological Terms (Theory and Practice of Teaching Languages)]. Moskow, Russia : Izdatel'stvo IKAR.

ANDERSON, T. (2003): «Modes of Interaction in Distance Education»; in M.G. Moore & W.G. Anderson (2003) (Edits): Handbook of Distance Education. New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers. C. 129-147.

How people learn: Brain, Mind, Experience and school (2000). John D. Bransford, Ann L. Brown and Rodney R. Cocking, editors National Academies Press. Retrieved from https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/how-people-learn/

Downloads

Опубліковано

27.12.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ