МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ДО ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

Ключові слова:

професійна підготовка, методика викладання, цілі, форми і методи навчання, дистанційне навчання і змістовий модуль

Анотація

Мета статті полягає в актуалізації проблеми методичної підготовки майбутніх магістрів викладачів вищої школи, що є важливим компонентом їх професійної складової, розвиток фахової і психолого-педагогічної творчості педагога. Важливим завданням професійної підготовки магістрів є ґрунтовне володіння ними знаннями і практичними уміннями в галузі теорії і практики педагогіки та методики вищої школи, що забезпечує формування компетентностей педагогічної діяльності у закладах вищої освіти. Домінуючою складовою цього процесу є методична підготовка до виконання професійних обов’язків викладача, проведення науково-дослідницької діяльності та керівництво пошуковою роботою студентів, організація та управління навчальним процесом у вищій школі.

Методологічну основу становлять такі підходи: системний, інтегрований, компетентністний, інноваційний, особистісно-орієнтований; принципи: зв´язку навчання з практичною діяльністю, реаліями життя, систематичності й послідовності, науковості, активності й самостійності, ґрунтовності; та методи: загальні – діяльнісний, системний, культуро­логічний, порівняльний; спеціальні – анкетування, експеримент, спостереження, аналіз документів.

Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні моделі змістово-методичного компоненту професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи, створення творчого середовища для студентів магістрантів.

Проведене дослідження дає підстави зробити такі висновки: Методична підготовка магістрів є важливим фактором підвищення професійного рівня педагога. Логічне поєднання теоретичної і практичної підготовки є необхідною умовою досягнення високого професійного рівня. Методична підготовка повинна базуватися на інноваціях і методичних інтерпретаціях. Теоретичну основу даного дослідження становлять основні положення системи професійної підготовки студентів магістерського рівня підготовки і такої її важливої складової, як методична грамотність. Основні положення теорії навчання стали домінуючими в обґрунтуванні головних постулатів методичної готовності майбутніх викладачів вищої школи до педагогічної діяльності.

Перехід до методики викладання через застосування тренінгових технологій є перспективним напрямком професійної підготовки студентів магістрантів і розвитку їх творчої саморегуляції.

Біографії авторів

А. А. Булда, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Доктор педагогічних наук, професор,
професор кафедри педагогіки та психології вищої школи,
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

А. А. Карнаух, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Кандидат політичних наук, доцент,
доцент кафедри політичних наук
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

О. О. Морозова, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Кандидат політичних наук, доцент,
доцент кафедри правознавства та галузевих юридичних дисциплін
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Batechko, N. G. (2016). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky vykladachiv vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury [Theoretical and methodological principles of training high school teachers in the master's program] Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine. Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/ 14152/1/%D0%94%D0%98%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%A2%D0%90%D0%A6_%D0%AF%20%D0%91%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BA%D0%BE%209.03.16%20%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf

Vitvytska, S. S. Teoretychni zasady pidhotovky mahistriv v umovakh stupenevoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical bases of preparation of masters in the conditions of degree pedagogical education]. Retrieved from http://studentam.net.ua/content/view/7736/97

Moroz, O. G. (Ed.) (2006). Vykladach vyshchoyi shkoly: psykholoho-pedahohichni osnovy pidhotovky [Teacher of higher school: psychological and pedagogical bases of training]. Kyiv, Ukraine : NPU, 2006.

Zon, V. V. Pedahohichni zasady formuvannya profesiynoyi kompetentnosti studentiv natsionalʹnoho universytetu [Pedagogical bases of formation of professional competence of students of national university]. Retrieved from http://elibrary.nubip.edu.ua/9945/3/Пед._засади_Зонь.pdf

Semenog, O. M. (2005). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv ukrayinsʹkoyi movy i literatury [Professional training for teachers of the Ukrainian language and literature]: Sumy, Ukraine : VVP «Mriya-1» TOV.

Reydalo, V. S. (2014). Pedahohichni umovy formuvannya metodychnoyi kompetentnosti maybutnikh vchyteliv ukrayinsʹkoyi literatury [Pedagogical conditions of formation of methodical competence of future teachers of Ukrainian literature]. Nauka i osvita – Science and education, 5, 266-271.

Knyazheva, I. A. (2013). Metodychna pidhotovka maybutnikh vykladachiv pedahohichnykh dystsyplin v umovakh mahistratury [Methodical training of future teachers of pedagogical disciplines in the conditions of a magistracy]. Psykholoho-pedahohichni nauky – Psychological and pedagogical sciences, 1, 177-182.

Downloads

Опубліковано

27.12.2023

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ