МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ДО ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
професійна підготовка, методика викладання, цілі, форми і методи навчання, дистанційне навчання і змістовий модульАнотація
Мета статті полягає в актуалізації проблеми методичної підготовки майбутніх магістрів викладачів вищої школи, що є важливим компонентом їх професійної складової, розвиток фахової і психолого-педагогічної творчості педагога. Важливим завданням професійної підготовки магістрів є ґрунтовне володіння ними знаннями і практичними уміннями в галузі теорії і практики педагогіки та методики вищої школи, що забезпечує формування компетентностей педагогічної діяльності у закладах вищої освіти. Домінуючою складовою цього процесу є методична підготовка до виконання професійних обов’язків викладача, проведення науково-дослідницької діяльності та керівництво пошуковою роботою студентів, організація та управління навчальним процесом у вищій школі.
Методологічну основу становлять такі підходи: системний, інтегрований, компетентністний, інноваційний, особистісно-орієнтований; принципи: зв´язку навчання з практичною діяльністю, реаліями життя, систематичності й послідовності, науковості, активності й самостійності, ґрунтовності; та методи: загальні – діяльнісний, системний, культурологічний, порівняльний; спеціальні – анкетування, експеримент, спостереження, аналіз документів.
Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні моделі змістово-методичного компоненту професійної підготовки майбутніх викладачів вищої школи, створення творчого середовища для студентів магістрантів.
Проведене дослідження дає підстави зробити такі висновки: Методична підготовка магістрів є важливим фактором підвищення професійного рівня педагога. Логічне поєднання теоретичної і практичної підготовки є необхідною умовою досягнення високого професійного рівня. Методична підготовка повинна базуватися на інноваціях і методичних інтерпретаціях. Теоретичну основу даного дослідження становлять основні положення системи професійної підготовки студентів магістерського рівня підготовки і такої її важливої складової, як методична грамотність. Основні положення теорії навчання стали домінуючими в обґрунтуванні головних постулатів методичної готовності майбутніх викладачів вищої школи до педагогічної діяльності.
Перехід до методики викладання через застосування тренінгових технологій є перспективним напрямком професійної підготовки студентів магістрантів і розвитку їх творчої саморегуляції.
Посилання
Batechko, N. G. (2016). Teoretyko-metodolohichni zasady pidhotovky vykladachiv vyshchoyi shkoly v umovakh mahistratury [Theoretical and methodological principles of training high school teachers in the master's program] Doctor’s thesis. Kyiv, Ukraine. Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/ 14152/1/%D0%94%D0%98%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%A2%D0%90%D0%A6_%D0%AF%20%D0%91%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BA%D0%BE%209.03.16%20%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
Vitvytska, S. S. Teoretychni zasady pidhotovky mahistriv v umovakh stupenevoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical bases of preparation of masters in the conditions of degree pedagogical education]. Retrieved from http://studentam.net.ua/content/view/7736/97
Moroz, O. G. (Ed.) (2006). Vykladach vyshchoyi shkoly: psykholoho-pedahohichni osnovy pidhotovky [Teacher of higher school: psychological and pedagogical bases of training]. Kyiv, Ukraine : NPU, 2006.
Zon, V. V. Pedahohichni zasady formuvannya profesiynoyi kompetentnosti studentiv natsionalʹnoho universytetu [Pedagogical bases of formation of professional competence of students of national university]. Retrieved from http://elibrary.nubip.edu.ua/9945/3/Пед._засади_Зонь.pdf
Semenog, O. M. (2005). Profesiyna pidhotovka maybutnikh uchyteliv ukrayinsʹkoyi movy i literatury [Professional training for teachers of the Ukrainian language and literature]: Sumy, Ukraine : VVP «Mriya-1» TOV.
Reydalo, V. S. (2014). Pedahohichni umovy formuvannya metodychnoyi kompetentnosti maybutnikh vchyteliv ukrayinsʹkoyi literatury [Pedagogical conditions of formation of methodical competence of future teachers of Ukrainian literature]. Nauka i osvita – Science and education, 5, 266-271.
Knyazheva, I. A. (2013). Metodychna pidhotovka maybutnikh vykladachiv pedahohichnykh dystsyplin v umovakh mahistratury [Methodical training of future teachers of pedagogical disciplines in the conditions of a magistracy]. Psykholoho-pedahohichni nauky – Psychological and pedagogical sciences, 1, 177-182.