ТЕХНОЛОГІЇ СТВОРЕННЯ ВІДКРИТИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ТА ВІДЕОСЕРВІСІВ НАВЧАННЯ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Автор(и)

  • Г. М. Тимченко Кандидат біологічних наук, доцент, доцент кафедри валеології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7745-0817
  • А. М. Літвінова Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри валеології Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2513-0632
  • В. Г. Левчук Кандидат філософських наук, доцент, директор Інституту післядипломної освіти та заочного (дистанційного) навчання Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна (Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6868-6924
  • А. М. Закревський Кандидат медичних наук, доцент, доцент кафедри неонатології Харківської медичної академії післядипломної освіти (Харків, Україна) https://orcid.org/0000-0001-6986-9351

Ключові слова:

відкриті освітні відеосервіси, дистанційні курси, освітні технології

Анотація

Усвідомлення та дотримання принципів здорового способу життя є одним із важливих питань сьогодення. Соціальна криза, яка є наслідком економічної нестабільності в державі впродовж останніх десятиліть негативно вплинула на здоров’я української нації. В сучасних умовах дуже складним та актуальним є збереження певного рівня якості життя, невід’ємною складовою якого є здоров’я. Сучасний високотехнологічний етап розвитку суспільства вимагає від людини надшвидкого та гармонійного розвитку своїх фізичних, психічних можливостей, вдосконалення адаптаційних механізмів за допомогою виховання нового ставлення до самої себе, до свого здоров’я.

Мета статті – вивчення технологій створення та особливостей використання відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів навчання основ здоров’ю. Методологія роботи передбачає використання діяльнісного та інтегративного підходів, які дозволили обґрунтувати створення нових відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів, створення освітнього каналу в YouTube, імплементацію відеосервісів у відкриті освітні дистанційні курси навчання основ здоров’ю на базі LMS Moodle та аналіз особливостей використання в освітньому процесі. Наукова новизна – вперше узагальнено дані про сучасні технології створення відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів навчання основ здоров’ю; розроблено алгоритм створення відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів на базі LMS Moodle задля впровадження засобів електронної діагностики в розвиток системи відкритого навчання на базі класичного університету, а також здійснення профілактичної допомоги населенню. Висновки: визначено переваги використання відкритих освітніх ресурсів навчання основ здоров’ю в системі класичної освіти, до яких належить: якість, доступність, наявність діагностичного компоненту, наявність аудіовізуального супроводу навчання.

Downloads

Опубліковано

22.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ