ТЕХНОЛОГІЇ СТВОРЕННЯ ВІДКРИТИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ТА ВІДЕОСЕРВІСІВ НАВЧАННЯ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
Ключові слова:
відкриті освітні відеосервіси, дистанційні курси, освітні технологіїАнотація
Усвідомлення та дотримання принципів здорового способу життя є одним із важливих питань сьогодення. Соціальна криза, яка є наслідком економічної нестабільності в державі впродовж останніх десятиліть негативно вплинула на здоров’я української нації. В сучасних умовах дуже складним та актуальним є збереження певного рівня якості життя, невід’ємною складовою якого є здоров’я. Сучасний високотехнологічний етап розвитку суспільства вимагає від людини надшвидкого та гармонійного розвитку своїх фізичних, психічних можливостей, вдосконалення адаптаційних механізмів за допомогою виховання нового ставлення до самої себе, до свого здоров’я.
Мета статті – вивчення технологій створення та особливостей використання відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів навчання основ здоров’ю. Методологія роботи передбачає використання діяльнісного та інтегративного підходів, які дозволили обґрунтувати створення нових відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів, створення освітнього каналу в YouTube, імплементацію відеосервісів у відкриті освітні дистанційні курси навчання основ здоров’ю на базі LMS Moodle та аналіз особливостей використання в освітньому процесі. Наукова новизна – вперше узагальнено дані про сучасні технології створення відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів навчання основ здоров’ю; розроблено алгоритм створення відкритих освітніх ресурсів та відеосервісів на базі LMS Moodle задля впровадження засобів електронної діагностики в розвиток системи відкритого навчання на базі класичного університету, а також здійснення профілактичної допомоги населенню. Висновки: визначено переваги використання відкритих освітніх ресурсів навчання основ здоров’ю в системі класичної освіти, до яких належить: якість, доступність, наявність діагностичного компоненту, наявність аудіовізуального супроводу навчання.