СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ–ХОРЕОГРАФА
Ключові слова:
компетентність, педагогічна компетентність, вчитель-хореографАнотація
Педагогічна компетентність є необхідною складовою підготовки майбутнього спеціаліста, адже саме ця складова відображає ступень готовності викладача до роботи з учнями, передачі знань та формуванні умінь на високому професійному та методичному рівні.
Мета роботи. Разом із тим, вважаємо, що узагальнення підходів щодо педагогічної компетентності як наукової проблеми взагалі та виокремлення педагогічної компетентності вчителів-хореографів недостатньо представлено у науковій літературі, що і є метою нашої публікації.
Методологія. Методологічні основу дослідження становлять науковість, об’єктивність та загальні положення педагогіки щодо гуманістичного спрямування освіти. Під час дослідження було застосовано індуктивний та дедуктивний методи з метою узагальнення та аналізу джерел за темою статті.
Наукова новизна полягає в узагальненні підходів до визначення професійної компетентності майбутніх вчителів хореографії, виокремленні основних груп компетенцій майбутніх вчителів-хореографів.
Результати дослідження. У ході дослідження узагальнено підходи до визначення сутності «компетентність», «педагогічна компетентність» та «педагогічна компетентність майбутніх вчителів хореографії». Установлено, що «компетентність» розглядається у науковій літературі як система знань та умінь, необхідних для здійснення ефективної професійної діяльності; уміння та здатність виконувати професійні обов’язки; реальна здатність досягти мети та результату професійної діяльності тощо. Під «педагогічною компетентністю» розуміють інтегрування відповідного рівня професійних знань, умінь та навичок учителя та його особистісних якостей. Професійну компетентність майбутніх вчителів хореографії можна визначити як сукупність компетентностей, необхідних для успішного виконання професійної діяльності в галузі хореографічного мистецтва, а власне компетентності мають включати загальні, мистецтвознавчі знання, хореографічні вміння, навички та індивідуально-особистісні характеристики.
Висновки. Узагальнено підходи до визначення сутності ключових для нашого дослідження понять: компетентність, педагогічна компетентність, виділено основні компетенції, якими має володіти вчитель хореографії.