ВИЩА ОСВІТА ДАНІЇ: ПРАКТИКО-ЗОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД
Ключові слова:
Данія, освітня система, фахова підготовка, практико-зорієнтований підхідАнотація
Останнім часом в Україні спостерігається тяжіння до вивчення досвіду освітніх систем європейських країн. Данія – одна з найбільш економічно розвинутих держав світу з ефективною системою освіти та соціального захисту населення, яка пройшла певний шлях свого історичного становлення під впливом внутрішніх та зовнішніх чинників.
Мета роботи – проаналізувати особливості вищої освіти в Данії та розкрити її практико-зорієнтований підхід.
Методологія. У процесі написання статті використовувався комплекс методів дослідження: теоретичних (аналіз і синтез, порівняння, систематизація) та емпіричних (аналіз нормативних документів і продуктів діяльності).
Наукова новизна. Автором закцентовано увагу на доцільності та ефективності використання практико-зорієнтованого підходу фахової підготовки майбутніх педагогів Королівства Данії до вітчизняного освітнього середовища. З’ясовано, що система вищої освіти Данії визначається як бінарна, оскільки включає університетський та не університетський сектори: заклади вищою освіти поділяються на три типи (університети, вищі професійні училища та коледжі) і домінує в них не теоретична підготовка майбутніх фахівців, а практико-зорієнтований підхід. Вища освіта безпосередньо фінансується державою, проте закладам дозволено надавати платні додаткові освітні послуги. Аналіз джерел з проблеми дослідження дає підстави стверджувати, що данські студенти в процесі свого навчання вирізняються надзвичайною активністю і спрямованістю, оскільки крім відвідування традиційних лекцій, приймають участь у відкритих дискусіях зі своїми викладачами та однокурсниками, займаються проектною роботою.
Висновки. Система вищої освіти Данії має потужний рівень розвитку і посідає високе місце за низкою показників серед країн Європи і світу. Дослідження відповідної теми дало змогу визначити основні ознаки практичної спрямованості підготовки майбутніх фахівців, зокрема педагогів, які можуть бути ефективно впроваджені у вітчизняну освітню систему.