ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СЛОВЕСНИКІВ ЗАСОБАМИ МОДЕЛЬОВАНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
інформаційна компетентність педагога, педагогічне моделюванняАнотація
У статті розкрито концептуальні, змістові та процесуальні аспекти технологізації формування інформаційної компетентності студентів-філологів на заняттях із методики навчання української літератури.
Метою роботи є визначення складників методичної моделі формування інформаційної компетентності студентів-філологів у процесі вивчення ними методичних курсів.
Методологія дослідження полягає у використанні теоретичних методів (аналіз і синтез, аналогія, абстрагування, конкретизація, порівняння, узагальнення), що сприяло визначенню наукових основ формування інформаційної компетентності студентів, та методів емпіричного рівня (вивчення інформаційних джерел і проблем дослідження), що уможливило моделювання навчального процесу.
Наукова новизна отриманих результатів виявляється в тому, що: уточнено змістове наповнення понять «інформаційно-комунікаційні технології», «інформаційно-цифрова компетентність учня», «інформаційна компетентність педагога», «педагогічна технологія», «педагогічне моделювання»; розроблено й науково обґрунтовано теоретичну модель формування інформаційної компетентності студентів-філологів; набули подальшого розвитку особистісно зорієнтований, комунікативно-діяльнісний та компетентнісний підходи в навчанні.
Висновки: компонентами методичної моделі формування інформаційної компетентності студентів-філологів є: концептуальний (урахування особистісно зорієнтованого, компетентнісного, комунікативно-діяльнісного підходів та провідних принципів навчання), цільовий (проєктування мети й завдань модельованого навчання), змістовий (окреслення змісту та методичного інструментарію навчання), технологічний (використання засобів ІКТ), оцінювально-результативний (передбачає етапний характер навчання та опору на визначені критерії й показники оцінювання навчальних результатів).
Посилання
Kremen, V. H. (Eds). (2008). Entsyklopedija osvity [Encyclopedia of Education]. Kyiv, Ukraine : Khrinkom Inter.
Kraevskyj, V. V. Printsipy lichnostno oriyentirovannogo obucheniya [The principles of student-centered learning]. Retrieved from http://sdo.elitarium.ru/principy_obuchenija
Kucevol, O. M. (2006). Teoretyko-metodychni osnovy rozvytku kreatyvnosti majbutnikh uchyteliv literatury [Theoretical and methodological bases of development of creativity of future teachers of literature]. Vinnytsia, Ukraine : Ghlobus-Pres.
Nova ukrainska shkola: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [The new Ukrainian school: Conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from http://mon.gov.ua/Novini 2016/12/05/ konczepcziya.pdf
Semenoh, O. M. (2005). Profesijna pidghotovka majbutnikh uchyteliv ukrajinsjkoji movy i literatury [Professional training of future teachers of Ukrainian language and literature]. Sumy, Ukraine : Mriya-1 TOV.
Sytchenko, A. L. (2004). Navchaljno-tekhnologhichna koncepcija literaturnogho analizu : monoghrafija [Navchaljno-tekhnologhichna koncepcija literaturnogho analizu]. Kyiv, Ukraine : Lenvit.
Yatsenko, T. O. (2016). Tendentsii rozvytku metodyky navchannia ukrainskoi literatury v zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladakh (druha polovyna KhKh – pochatok KhKhI stolittia) [Trends in the development of the methodology of teaching Ukrainian literature in general education institutions (second half of the XX – beginning of the XXI century)]. Kyiv, Ukraine : Pedahohichna dumka.