STEАM-ОСВІТА В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ
Ключові слова:
STEAM-освіта, компетентності, вчитель, підвищення кваліфікації, фінансова грамотність, підприємливістьАнотація
В статті досліджено використання STEAM-освіти в системі підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти.
Мета роботи – cхарактеризувати та окреслити можливості STEAM-освіти, продуктивних ідей формування фінансової компетентності вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти та використання накопиченого досвіду в процесі розвитку фінансової грамотності здобувачів освіти.
Методологія дослідження. У статті використано аналіз наукових джерел на філософському та загальнонауковому рівнях пізнання. Методологічною основою дослідження є системний підхід до аналізу, педагогічних досліджень з розвитку STEAM-освіти у закладах післядипломної педагогічної освіти. Методологія дослідження дозволила визначити й обґрунтувати вплив Stem-освіти на якість підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти.
Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що обґрунтовано використання і вплив STEAM-освіти на удосконалення викладання з метою покращення технологій в освітньому процесі закладів післядипломної педагогічної освіти. Проведене дослідження дозволяє зробити висновок, що фахова підготовка вчителів в системі підвищення їх кваліфікації у закладах післядипломної педагогічної освіти, зокрема з фінансової грамотності із використанням STEAM-освіти, є вагомим чинником професійного росту і ресурсом їх практики. Удосконалення STEAM-освіти в системі підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти має стати пріоритетним напрямом освітньої політики держави. Доведено, що отримані вчителями, зокрема знання та навички з фінансової грамотності, під час підвищення їх кваліфікації, повинні розглядатися як фактор зростання здобувачів освіти. Тільки фінансово грамотні та компетентні вчителі спроможні виховувати підприємців-новаторів, інвесторів, свідомих платників податків і успішних фінансово грамотних громадян.
Посилання
Metodychni rekomendatsiyi shchodo vprovadzhennya STEM-osvity u zahalʹnoosvitnikh ta pozashkilʹnykh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny na 2017/2018 navchalʹnyy rik. Lyst IMZO № 21.1/10-1470 vid 13.07.2017 roku [Methodical recommendations for the implementation of STEM education in secondary and out-of-school educational institutions of Ukraine for the 2017/2018 academic year. Letter of IMZO № 21.1 / 10-1470 dated 13.07.2017]. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880.
Barna O. V., Balyk N. D. (2017). Vprovadzhennya STEM-osvity u navchalʹnykh zakladakh: etapy ta modeli [Introduction of STEM-education in educational institutions: stages and models]. STEM-osvita ta shlyakhy yiyi vprovadzhennya v navchalʹno-vykhovnyy protses: materialy I rehionalʹnoyi naukovo-praktychnoyi veb-konferentsiyi [STEM-education and ways of its implementation in the educational process: Proceeding of the I regional scientific-practical web-conference]. Ternopilʹ, 3–8.
Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» vid 05.09.2017 roku [Law of Ukraine «On Education» of 05.09.2017]. Retrieved from zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.
Kolomiyetsʹ A. M., Kobysya V. M. (2017). STEM-osvita: shlyakhy vprovadzhennya elementiv STEM-osvity u protses pidhotovky molodykh pedahohichnykh pratsivnykiv [STEM-education: ways to implement elements of STEM-education in the process of training young teachers]. Suchasni informatsiynimetodyky navchannya: dosvid, tendentsiyi, perspektyvy – Modern information teaching methods: experience, trends, prospects, 1, 49-53.