STEАM-ОСВІТА В СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • І. В. Пронікова Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського https://orcid.org/0000-0001-6911-0433

Ключові слова:

STEAM-освіта, компетентності, вчитель, підвищення кваліфікації, фінансова грамотність, підприємливість

Анотація

В статті досліджено використання STEAM-освіти в системі підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти.

Мета роботи – cхарактеризувати та окреслити можливості STEAM-освіти, продуктивних ідей формування фінансової компетентності вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти та використання накопиченого досвіду в процесі розвитку фінансової грамотності здобувачів освіти.

Методологія дослідження. У статті використано аналіз наукових джерел на філософському та загальнонауковому рівнях пізнання. Методологічною основою дослідження є системний підхід до аналізу, педагогічних досліджень з розвитку STEAM-освіти у закладах післядипломної педагогічної освіти. Методологія дослідження дозволила визначити й обґрунтувати вплив Stem-освіти на якість підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти.

Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що обґрунтовано використання і вплив STEAM-освіти на удосконалення викладання з метою покращення технологій в освітньому процесі закладів післядипломної педагогічної освіти. Проведене дослідження дозволяє зробити висновок, що фахова підготовка вчителів в системі підвищення їх кваліфікації у закладах післядипломної педагогічної освіти, зокрема з фінансової грамотності із використанням STEAM-освіти, є вагомим чинником професійного росту і ресурсом їх практики. Удосконалення STEAM-освіти в системі підвищення кваліфікації вчителів у закладах післядипломної педагогічної освіти має стати пріоритетним напрямом освітньої політики держави. Доведено, що отримані вчителями, зокрема знання та навички з фінансової грамотності, під час підвищення їх кваліфікації, повинні розглядатися як фактор зростання здобувачів освіти. Тільки фінансово грамотні та компетентні вчителі спроможні виховувати підприємців-новаторів, інвесторів, свідомих платників податків і успішних фінансово грамотних громадян.

Біографія автора

І. В. Пронікова, Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри природничо-математичних дисциплін
та інформаційно-комунікаційних технологій в освіті
Чернігівського обласного інституту післядипломної
педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського
(Чернігів, Україна)

Посилання

Metodychni rekomendatsiyi shchodo vprovadzhennya STEM-osvity u zahalʹnoosvitnikh ta pozashkilʹnykh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny na 2017/2018 navchalʹnyy rik. Lyst IMZO № 21.1/10-1470 vid 13.07.2017 roku [Methodical recommendations for the implementation of STEM education in secondary and out-of-school educational institutions of Ukraine for the 2017/2018 academic year. Letter of IMZO № 21.1 / 10-1470 dated 13.07.2017]. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/56880.

Barna O. V., Balyk N. D. (2017). Vprovadzhennya STEM-osvity u navchalʹnykh zakladakh: etapy ta modeli [Introduction of STEM-education in educational institutions: stages and models]. STEM-osvita ta shlyakhy yiyi vprovadzhennya v navchalʹno-vykhovnyy protses: materialy I rehionalʹnoyi naukovo-praktychnoyi veb-konferentsiyi [STEM-education and ways of its implementation in the educational process: Proceeding of the I regional scientific-practical web-conference]. Ternopilʹ, 3–8.

Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» vid 05.09.2017 roku [Law of Ukraine «On Education» of 05.09.2017]. Retrieved from zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19.

Kolomiyetsʹ A. M., Kobysya V. M. (2017). STEM-osvita: shlyakhy vprovadzhennya elementiv STEM-osvity u protses pidhotovky molodykh pedahohichnykh pratsivnykiv [STEM-education: ways to implement elements of STEM-education in the process of training young teachers]. Suchasni informatsiynimetodyky navchannya: dosvid, tendentsiyi, perspektyvy – Modern information teaching methods: experience, trends, prospects, 1, 49-53.

Downloads

Опубліковано

02.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ