ПРОБЛЕМА ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ
Ключові слова:
особистість, інформаційні технології, іннoвацiйна діяльність, інформаційний простірАнотація
Пошуки оптимальної моделі системи освіти у ХХІ столітті зумовлені трансформаційними процесами, які відбуваються в сучасному суспільстві. Для успішного подальшого формування конкурентоспроможної особистості важливими є практична підготовленість й освіченість, безпосередньо у професійному контексті. В Європі вже створена базова модель освіти з урахуванням активізації суспільних процесів. Тому особливо гостро зараз постає питання реформування системи сучасної освіти в Україні. Розвиток системи вищої i середньої освіти вимагає від педагогічної науки i практики вивчення i впровадження сучасних теxнoлoгiй i нoвиx метoдiв навчання.
Iннoвацiйна дiяльнiсть в Українi передбачена Закoнoм України «Прo прioритетнi напрями iннoвацiйнoї дiяльнoстi в Українi», Державною прoграмoю прoгнoзування наукoвo-теxнiчнoгo рoзвитку. Iннoвацiї в oсвiтi рoзумiємo як прирoдне явище, динамiчний за свoєю прирoдoю i рoзвивається за результатами, їx впровадження дoзвoляє вирішити прoтирiччя мiж традиційною системою та iннoвацiйнoю. Широке використання нових педагогічних методів дозволить змінити саму парадигму освіти, а інформаційні технології допоможуть найбільш ефективно реалізувати можливості, які закладені в нових педагогічних технологіях.
Мета роботи є обґрунтування необхідності використання сучасних інформаційних технологій навчання та виявити їх психолого-педагогічні особливості.
Методологія. Теоретико-методологічна основа дослідження визначається підходом, який базується на принципах об’єктивності й цілісності, а також на комплексі загальнонаукових та спеціальних методів дослідження, що дозволило забезпечити обґрунтованість і достовірність наукових результатів. Зокрема, діалектичний метод, завдяки якому автор отримав можливість представити предмет дослідження в його істотних соціальних взаємозв’язках і залежностях; метод системного аналізу дозволив виявити й обґрунтувати системні компоненти досліджуваного предмета; історичний метод надав можливість предметно дослідити закономірності.
Наукова новизна статті полягає у набутті подальшого розвитку осмислення провадження сучасних інформаційних технологій.
Висновки. Сучасний розвиток освіти характеризується інтенсивним пошуком нового в теорії та практиці навчання. Окремим важливим напрямом підготовки сучасного фахівця стає його інноваційна підготовка, а саме необхідність знань про сутність інформаційно-комунікаційних технологій, їх педагогічні можливості і доцільність у навчальному процесі та специфіку їх застосування. При використанні їх в навчанні, основними компонентами педагогічної діяльності педагога мають бути пріоритети, зумовлені організацією ефективної взаємодії, спрямованої на досягнення високих результатів його вихованцями.
Посилання
Kalinin, V. O., andKalinina, L. V. (2018). Formuvannya informatsiyno-tsyfrovoyi kompetentnosti uchniv starshoyi shkoly zasobamy inozemnoyi movy yak klyuchovoyi kompetentnosti Novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly [Formation of information and digital competence of high school students by means of a foreign language as a key competence of the New Ukrainian school]. Molodʹ i rynok – Youth and the market, 9 (164). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2018_9_18
Medvedovska, D. O. (2017). Vykorystannya mulʹtymediynykh zasobiv u navchanni inozemnykh mov. Yakisna movna osvita u suchasnomu hlobalizovanomu sviti: tendentsiyi vyklyky, perspektyvy: materialy I Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (m. Sumy, 23-24 lystop. 2017 r.) [The use of multimedia tools in teaching foreign languages. Quality language education in the modern globalized world: trends, challenges, prospects: Proceeding of the I All-Ukrainian scientific-practical conference (Sumy, November 23-24, 2017)]. Sumy, Ukraine : SumDU, 99-103.
Sushentseva, L. L. (2011). Formuvannya profesiynoyi mobilʹnosti maybutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiyno-tekhnichnykh navchalʹnykh zakladakh: teoriya i praktyka : monohrafiya [Formation of professional mobility of future skilled workers in vocational schools: theory and practice: a monograph]. Kryvyy Rih, Ukraine : Vydavnychyy dim.
Konevschinska, O. E., and Ovcharuk, O. V. (2018). Tsyfrova kompetentnistʹ suchasnoho vchytelya novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly : zb. tez dop. Vseukr. nauk.-prakt. seminaru (m. Kyyiv, 28 lyutoho 2018 r.). [Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: Proceeding of All-Ukrainian scientific-practical seminar (Kyiv, February 28, 2018)].