ПРОБЛЕМА ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТІ

Автор(и)

  • О. М. Тютюнник Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-1233-3577

Ключові слова:

особистість, інформаційні технології, іннoвацiйна діяльність, інформаційний простір

Анотація

Пошуки оптимальної моделі системи освіти у ХХІ столітті зумовлені трансформаційними процесами, які відбуваються в сучасному суспільстві. Для успішного подальшого формування конкурентоспроможної особистості важливими є практична підготовленість й освіченість, безпосередньо у професійному контексті. В Європі вже створена базова модель освіти з урахуванням активізації суспільних процесів. Тому особливо гостро зараз постає питання реформування системи сучасної освіти в Україні. Розвиток системи вищої i середньої освіти вимагає від педагогічної науки i практики вивчення i впровадження сучасних теxнoлoгiй i нoвиx метoдiв навчання.

Iннoвацiйна дiяльнiсть в Українi передбачена Закoнoм України «Прo прioритетнi напрями iннoвацiйнoї дiяльнoстi в Українi», Державною прoграмoю прoгнoзування наукoвo-теxнiчнoгo рoзвитку. Iннoвацiї в oсвiтi рoзумiємo як прирoдне явище, динамiчний за свoєю прирoдoю i рoзвивається за результатами, їx впровадження дoзвoляє вирішити прoтирiччя мiж традиційною системою та iннoвацiйнoю. Широке використання нових педагогічних методів дозволить змінити саму парадигму освіти, а інформаційні технології допоможуть найбільш ефективно реалізувати можливості, які закладені в нових педагогічних технологіях.

Мета роботи є обґрунтування необхідності використання сучасних інформаційних технологій навчання та виявити їх психолого-педагогічні особливості.

Методологія. Теоретико-методологічна основа дослідження визначається підходом, який базується на принципах об’єктивності й цілісності, а також на комплексі загальнонаукових та спеціальних методів дослідження, що дозволило забезпечити обґрунтованість і достовірність наукових результатів. Зокрема, діалектичний метод, завдяки якому автор отримав можливість представити предмет дослідження в його істотних соціальних взаємозв’язках і залежностях; метод системного аналізу дозволив виявити й обґрунтувати системні компоненти досліджуваного предмета; історичний метод надав можливість предметно дослідити закономірності.

Наукова новизна статті полягає у набутті подальшого розвитку осмислення провадження сучасних інформаційних технологій.

Висновки. Сучасний розвиток освіти характеризується інтенсивним пошуком нового в теорії та практиці навчання. Окремим важливим напрямом підготовки сучасного фахівця стає його інноваційна підготовка, а саме необхідність знань про сутність інформаційно-комунікаційних технологій, їх педагогічні можливості і доцільність у навчальному процесі та специфіку їх застосування. При використанні їх в навчанні, основними компонентами педагогічної діяльності педагога мають бути пріоритети, зумовлені організацією ефективної взаємодії, спрямованої на досягнення високих результатів його вихованцями.

Біографія автора

О. М. Тютюнник, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат філософських наук,
доцент кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов,
Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Kalinin, V. O., andKalinina, L. V. (2018). Formuvannya informatsiyno-tsyfrovoyi kompetentnosti uchniv starshoyi shkoly zasobamy inozemnoyi movy yak klyuchovoyi kompetentnosti Novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly [Formation of information and digital competence of high school students by means of a foreign language as a key competence of the New Ukrainian school]. Molodʹ i rynok – Youth and the market, 9 (164). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mir_2018_9_18

Medvedovska, D. O. (2017). Vykorystannya mulʹtymediynykh zasobiv u navchanni inozemnykh mov. Yakisna movna osvita u suchasnomu hlobalizovanomu sviti: tendentsiyi vyklyky, perspektyvy: materialy I Vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi (m. Sumy, 23-24 lystop. 2017 r.) [The use of multimedia tools in teaching foreign languages. Quality language education in the modern globalized world: trends, challenges, prospects: Proceeding of the I All-Ukrainian scientific-practical conference (Sumy, November 23-24, 2017)]. Sumy, Ukraine : SumDU, 99-103.

Sushentseva, L. L. (2011). Formuvannya profesiynoyi mobilʹnosti maybutnikh kvalifikovanykh robitnykiv u profesiyno-tekhnichnykh navchalʹnykh zakladakh: teoriya i praktyka : monohrafiya [Formation of professional mobility of future skilled workers in vocational schools: theory and practice: a monograph]. Kryvyy Rih, Ukraine : Vydavnychyy dim.

Konevschinska, O. E., and Ovcharuk, O. V. (2018). Tsyfrova kompetentnistʹ suchasnoho vchytelya novoyi ukrayinsʹkoyi shkoly : zb. tez dop. Vseukr. nauk.-prakt. seminaru (m. Kyyiv, 28 lyutoho 2018 r.). [Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: Proceeding of All-Ukrainian scientific-practical seminar (Kyiv, February 28, 2018)].

Downloads

Опубліковано

02.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ