ВПРОВАДЖЕННЯ ІДЕЙ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ МУЗИЧАНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС (З НАГОДИ 75-ЛІТТЯ ГОМЗЯК ОЛЕКСАНДРИ СЕМЕНІВНИ)

Автор(и)

  • С. М. Шевченко Інститут педагогіки НАПН України https://orcid.org/0000-0002-0432-8893
  • О. В. Гомзяк Академія зв’язку імені О. С. Попова
  • О. С. Гомзяк Музичанська загальноосвітня школа

Ключові слова:

педагог-практик, професійна успішність учителя, фізичне виховання, Музичанська загальноосвітня школа, здоров’я, В. Сухомлинський, навчання, оздоровлення

Анотація

У статті проаналізовано впроваджені ідеї педагога з фізичного виховання Музичанської загальноосвітньої школи Гомзяк Олександри Семенівни; висвітлено практичну діяльність вчителя вищої категорії Музичанської загальноосвітньої школи як цілеспрямовану роботу з дітьми заради їх здоров’я; розкрито сутність фізичного виховання для дітей; показано важливість предмету фізичного виховання як здоров’язбережувальної функції кожної дитини.

Мета статті – проаналізувати практичну діяльність педагога вищої категорії з фізичного виховання Гомзяк О. С. як професійного діяча своєї роботи та показати впроваджені ідеї педагога-практика заради збереження здоров’я дітей.

Методологія дослідження. У статті використано багаторічний системний аналіз наукових, літературних джерел, що ґрунтується на загальнонауковому та частково-науковому рівнях пізнання. Взято наживо інтерв’ю у педагога-практика з понад 40-річним стажем роботи, педагога вищої категорії з фізичного виховання Гомзяк Олександри Семенівни. Методологічною основою є системний до аналізу педагогічних джерел щодо професійної діяльності освітян. Методологія дослідження дозволила виокремити професійну успішність педагога-практика, як неординарну цілеспрямовану особистість заради здоров’язбережувальної функції дітей.

Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні впроваджуваних ідей професійної успішності вчителя, яка складається з таких компонентів: установка на професійне зростання засобами різновиду діяльності фізичного виховання, здатність до самопізнання, актуалізація здатності до розвитку та забезпечення дітей здоровим образом життя.

Висновки. Професійна успішність педагога є особистісно якісною характерис­тикою діяльності, яка визначається як професійними так і особистісними показниками Олександри Семенівни Гомзяк. Цілеспрямованість учителя на постійний саморозвиток і самовдосконалення є джерелом підтримки сталості професійної успішності упродовж всього професійного шляху педагога-практика, що й визначає високу продуктивність та емоційну комфортність у її професійній діяльності.

Біографії авторів

С. М. Шевченко, Інститут педагогіки НАПН України

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник,
старший науковий співробітник відділу історії та філософії освіти,
Інституу педагогіки НАПН України
(Київ, Україна)

О. В. Гомзяк, Академія зв’язку імені О. С. Попова

Аспірант Академії зв’язку імені О. С. Попова
(Київ, Україна)

О. С. Гомзяк, Музичанська загальноосвітня школа

Вчитель вищої категорії з фізичної культури,
Музичанська загальноосвітня школа
(с. Музичі, Київська обл., Україна)

Посилання

Vziala interviu Shevchenko S. M. u vchytelia vyshhoi katehorii z fizychnoho vyhovannia Muzychanskoi zagalnoosvitnioi shkoly Gomziak Oleksandry Semenivny 13 liutogo 2021 r. [Took an interview with Shevchenko S. M. to a teacher of the highest category in physical education of the Muzychansk secondary school Gomzyak Alexandra Semyonovna February 13, 2021]

Zakon Ukrayinsʹkoyi Radyansʹkoyi Sotsialistychnoyi Respubliky «Pro narodnu osvitu». Postanova Verkhovnoyi Rady Ukrayinsʹkoyi RSR vid 28.06.1974 № 2779-VIII [Law of the Ukrainian Soviet Socialist Republic «On Public Education». Resolution of the Verkhovna Rada of the Ukrainian SSR of June 28, 1974 № 2779-VIII]. Retrieved from http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T742778.html

Sayt Muzychansʹkoyi zahalʹnoosvitnʹoyi shkoly I-III stupeniv Kyyevo-Svyatoshynsʹkoyi rayonnoyi derzhavnoyi administratsiyi Kyyivsʹkoyi oblasti (nyni Muzychansʹka zahalʹnoosvitnya shkola I–III stupeniv Bilohorodsʹkoyi silʹsʹkoyi rady Buchansʹkoho rayonu Kyyivsʹkoyi oblasti) [Site of the Muzychanskaya secondary school of I-III levels of the Kiev-Svyatoshinskaya district state administration of the Kiev region (now the Muzychanskaya secondary school of the I-III levels of the Belogorodskaya village council of the Buchansky district of the Kiev region)]. Retrieved from http://muzychi-school.edukit.kiev.ua/

Fizychna kultura u sferi osvity. St. 26. [Physical culture in the field of education. Article 26.]. Retrieved from https://protocol.ua/ua/pro_fizichnu_kulturu_i_sport_stattya_26/

Shevchenko, S. M. (2017). V. O. Sukhomlynskyy: turbota pro zdorovya shkolyariv – nayvazhlyvishe zavdannya vchytelya [V.A. Sukhomlinsky: caring for the health of schoolchildren is the most important task of the teacher]. Pedagogichna osvita: teoriya i praktyka – Pedagogical education: theory and practice, 7, 391-398.

Downloads

Опубліковано

04.01.2024