МОТИВАЦІЙНО-СТИМУЛЮВАЛЬНИЙ КОМПОНЕНТ ВОКАЛЬНО-ХОРОВОЇ НАВЧЕНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ЗАСАДАХ ГЕДОНІСТИЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

Ключові слова:

позашкільна освіта, вокально-хорове навчання, молодші школярі, мотивація, стимул, компонентна структура

Анотація

Мета роботи. Статтю присвячено обґрунтуванню мотиваційно-стимулювального компонента як одного з провідних у структурі вокально-хорової навченості молодших школярів на засадах гедоністичного підходу.

Методологія. Для розв’язання поставлених завдань було використано методи: науково-теоретичний аналізу та порівняння.

Наукова новизна. Автором розглянуто вокально-хорове навчання молодших школярів на засадах гедоністичного підходу, надано авторське розуміння поняття «вокально-хорова навченість молодших школярів на засадах гедоністичного підходу», визначено роль мотиваційно-стимулювального компонента у його структурі.

У статті розглянуто поняття «мотив», «мотивація», «мотивація учіння», «стимул», що становлять основу мотиваційно-стимулювального компонента вокальнохорової навченості молодших школярів на засадах гедоністичного підходу. Як необхідну у позашкільному навчанні представлено мотивацію афіліації та досягнення успіху. У контексті вокально-хорового навчання на засадах гедоністичного підходу підкреслено значення позитивної мотивації та ставлення учнів до навчання. Висвітлено погляди вітчизняних та зарубіжних науковців з досліджуваної проблеми у психолого-педагогічному аспекті, розглянуто різні точки зору щодо зовнішніх та внутрішніх складників мотивації. Акцентовано гедоністичну спрямованість мотивації вокально-хорового навчання, що сприяє розвитку музичних здібностей школярів, надихає їх до творчості.

Висновки. Формування мотиваційно-стимулювального компонента набуває особливого значення в процесі вокально-хорового навчання на засадах гедоністичного підходу, оскільки наявність мотивації активізує потяг молодших школярів до отримання нових знань, оволодіння вокально-хоровими навичками, до колективної музичної творчості, самовираження, концертних виступів, чим і визначає його успішність у закладах позашкільної освіти.

Біографія автора

А. Я. Гоголь, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

Аспірантка Національного педагогічного університету
імені М. П. Драгоманова
(Київ, Україна)

Посилання

Anysymov, P. V. (1987). Formyrovanye u shkolnykov motyvacyy uchebnoj muzykalnoj deyatelnosty kak problema podgotovky uchytelya [Formation in schoolchildren of motivation for educational musical activity as a problem of teacher training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, Russia.

Bozhovich, L. I. (1999). O motivacii ucheniya [About motivation for learning]. Moscow, Russia : Akademiya.

Vishnyakova, S. M. (1999). Professional’noe obrazovanie : klyuchevye ponyatiya, terminy, aktual’naya leksika : slovar’ [Professional education: key concepts, terms, relevant vocabulary: dictionary]. Moscow, Russia : NMC SPO.

Gaaz, F. I. (2003). Pedagogicheskaya psihologiya [Pedagogical psychology]. Moscow, Russia: Feniks.

Golovіn, S. YU. (1998). Slovnik praktichnogo psihologa [Practical Psychologist’s Dictionary]. Moscow, Russia : Harvest.

Goncharenco, S. U. (1997). Ukrayins’kyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, Ukraine : Lybid’.

Grebenyuk, O. S. & Grebenyuk, T. B. (2004). Osnovy pedagogiki individual’nosty [Fundamentals of personality pedagogy]. Moscow, Russia.

Zabroc’kij, M. M. (2000). Pedagogichna psihologiya: kurs lekcij [Pedagogical psychology: course of lectures]. Kyiv, Ukraine : MAUP.

Lobova, O. V. (2007). Motivacionnye elementy uchebnika v sisteme muzykal’nogo obrazovania shkol’nikov Ukrainy [Motivational elements of a student in the system of musical education of schoolchildren in Ukraine]. Prague, Czech Republic : Brandyse nad Labem.

Markova, A. K., Matis, T. A., Orlov, A. B. (2007). Formirovanie motivacii uchenia: kn. dlya uchitelya [Formation of motivation for learnind: book for the teacher]. Moscow, Russia : Prosveshchenie.

Maslou, A. (1997). Psihologia bytiya [The psychology of being]. Moskow, Russia : Refl-buk; Kyiv, Ukraine : Vakler.

O. P. Rudnyczka, [ta in.]. (2010). Mysteczka osvita v Ukraini: Teorya I praktyka [Art edycation in Ukraine: theory and practice]. Summy, Ukraine: SumDPU im. A. S. Makarenka.

Psyxologychnyj dovidnyk uchu’telya: v 4 kn., kn. 2 (2005). [Psychological reference book of the teacher: in 4 books, book 2]. Kyiv, Ukraine : Glavnyk.

Psihologscheskij slovar (2008). [Psychologscal dictionary] / Pod red. V. P. Zinchenko, B. G. Meshchryakova. 4-e izd., dopoln. i ispr. Moscow, Russia : AST; SPb., Russia : Praim-Evroznak.

Rodzhers, K. P. (1994). Vzglyad na psihoterapiyu. Stanovlenie cheloveka [A look at psychotherapy. Becoming a human]. Moscow, Russia: Progress.

Rostovs’ka I. O. (2009). Formuvannya motivaciy uchinnya grin a fortepiano u shkolyariv [Formation of motivation to learn to play the piano in schoolchildren]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, Ukraine : NPU im. M. P. Dragomanova.

Shchukina, I. G. (1988). Pedagogicheskie problem formirovaniya poznavatel’nyh interesov uchashchihsya [Pedagogical problems of the formation of the cognitive interest of students]. Moscow, Russia : Pedagogika.

Downloads

Опубліковано

11.01.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ