ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ ПРОЄКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

самостійна робота, самостійність, проєктно-технологічна діяльність, соціальні мережі, методика технологічної освіти

Анотація

Перехід закладів освіти у режим дистанційного навчання накладає нові вимоги до підготовки учнів до самостійної роботи і методики проведення уроків. Необхідно усвідомлювати, що рівень самостійності учнів підвищився, тому варто розробляти нові педагогічні технології організації практичної роботи. Особливістю уроків трудового навчання і технологій є організація самостійної роботи над творчим проєктом. Важливо визначити інструменти координації ходу виконання етапів проєктно-технологічної діяльності в умовах дистанційного навчання.

Мета статті – розкрити методику організації самостійної роботи учнів над виконанням творчих проєктів з трудового навчання та технологій в умовах дистанційного навчання.

Завдання статті: 1) визначити зміст самостійної роботи над проєктом з трудового навчання і технологій; 2) описати методику координації виконання учнівських творчих проєктів з трудового навчання і технологій за допомогою соцмереж.

Методологія. Для розв’язання визначених завдань у роботі застосовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз наукової та навчальної літератури, публікацій, інтернет-джерел; узагальнення результатів досліджень науковців; уточнення основних дефініцій досліджуваної проблеми.

Наукова новизна. Уточнено та узагальнено поняття «самостійна робота» і «самостійність» Запропоновано використання інструментів соціальних мереж Instagram і Facebook для організації самостійної роботи над виконанням творчого проєкту з трудового навчання і технологій в умовах дистанційного навчання.

Висновки. В умовах здійснення навчального процесу у дистанційному форматі, за допомогою інструментів соціальних мереж можна організувати і керувати самостійною роботою учнів над виконанням проєкту на сучасному рівні, зробивши її цікавою і наближеною до індивідуальних особливостей кожного учня. У подальшому планується дослідити особливості організації вибору учнями тем проєктів відповідно їх «рівня наближеного розвитку».

Біографія автора

Г. В. Джевага, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки, психології і методики технологічної освіти
Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Androshchuk, I. V. (2010). Psykholoho-pedahohichni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty uchniv na urokakh trudovoho navchannia [Psychologo-pedagogical bases of organization students’ independent works on the lessons labor training]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny – Collection of scientific works of Named after Pavel Tychyna Uman State Pedagogical University. Uman, Ukraine, 14–21.

Asherov, A., Lohvinenko V. (2005). Metody i modeli otsinky pedahohichnoho vplyvu na rozvytok piznavalnoi samostiinosti studentiv [Methods and models for assessing the pedagogical impact on the development of students’ cognitive independence]. Kharkiv, Ukraine : UIPA, 164.

Berbets, T. H. (2004). Samostiina robota uchniv pid chas vykonannia tvorchykh proektiv [Independent work of students during the implementation of creative projects] Trudova pidhotovka v zakladakh osvity – Labor training in educational institutions, 4, 13–15.

Zaichenko, I. V. (2016). Pedahohika: pidruchnyk. [Pedagogy : textbook.] Kyiv, Ukraine : Vydavnytstvo Lira-K.

Kobernyk, O. M. (2012). Proektna tekhnolohiia: teoriia, istoriia, praktyka: navch. posib [Project technology: theory, history, practice : Training guide] Uman, Ukraine : PE Yellow.

Osvitnia prohrama «Trudove navchannia. Onovlena prohrama dlia uchniv 5-9 klasiv» [Educational program «Labor training. Updated program for students in grades 5-9»] Portal Ministerstva osvity i nauky Ukrainy – The Ministry’s portal of education and science of Ukraine. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/2-trudove-navchannya-5-9.doc.

Skrypchenko, O.V., Dolynska, L.V. (2019). Zahalna psykholohiia. Pidruchnyk [General Psychology. Textbook]. Kyiv, Ukraine : Karavela.

Downloads

Опубліковано

12.01.2024

Номер

Розділ

АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ