ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ ПРОЄКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
самостійна робота, самостійність, проєктно-технологічна діяльність, соціальні мережі, методика технологічної освітиАнотація
Перехід закладів освіти у режим дистанційного навчання накладає нові вимоги до підготовки учнів до самостійної роботи і методики проведення уроків. Необхідно усвідомлювати, що рівень самостійності учнів підвищився, тому варто розробляти нові педагогічні технології організації практичної роботи. Особливістю уроків трудового навчання і технологій є організація самостійної роботи над творчим проєктом. Важливо визначити інструменти координації ходу виконання етапів проєктно-технологічної діяльності в умовах дистанційного навчання.
Мета статті – розкрити методику організації самостійної роботи учнів над виконанням творчих проєктів з трудового навчання та технологій в умовах дистанційного навчання.
Завдання статті: 1) визначити зміст самостійної роботи над проєктом з трудового навчання і технологій; 2) описати методику координації виконання учнівських творчих проєктів з трудового навчання і технологій за допомогою соцмереж.
Методологія. Для розв’язання визначених завдань у роботі застосовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз наукової та навчальної літератури, публікацій, інтернет-джерел; узагальнення результатів досліджень науковців; уточнення основних дефініцій досліджуваної проблеми.
Наукова новизна. Уточнено та узагальнено поняття «самостійна робота» і «самостійність» Запропоновано використання інструментів соціальних мереж Instagram і Facebook для організації самостійної роботи над виконанням творчого проєкту з трудового навчання і технологій в умовах дистанційного навчання.
Висновки. В умовах здійснення навчального процесу у дистанційному форматі, за допомогою інструментів соціальних мереж можна організувати і керувати самостійною роботою учнів над виконанням проєкту на сучасному рівні, зробивши її цікавою і наближеною до індивідуальних особливостей кожного учня. У подальшому планується дослідити особливості організації вибору учнями тем проєктів відповідно їх «рівня наближеного розвитку».
Посилання
Androshchuk, I. V. (2010). Psykholoho-pedahohichni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty uchniv na urokakh trudovoho navchannia [Psychologo-pedagogical bases of organization students’ independent works on the lessons labor training]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny – Collection of scientific works of Named after Pavel Tychyna Uman State Pedagogical University. Uman, Ukraine, 14–21.
Asherov, A., Lohvinenko V. (2005). Metody i modeli otsinky pedahohichnoho vplyvu na rozvytok piznavalnoi samostiinosti studentiv [Methods and models for assessing the pedagogical impact on the development of students’ cognitive independence]. Kharkiv, Ukraine : UIPA, 164.
Berbets, T. H. (2004). Samostiina robota uchniv pid chas vykonannia tvorchykh proektiv [Independent work of students during the implementation of creative projects] Trudova pidhotovka v zakladakh osvity – Labor training in educational institutions, 4, 13–15.
Zaichenko, I. V. (2016). Pedahohika: pidruchnyk. [Pedagogy : textbook.] Kyiv, Ukraine : Vydavnytstvo Lira-K.
Kobernyk, O. M. (2012). Proektna tekhnolohiia: teoriia, istoriia, praktyka: navch. posib [Project technology: theory, history, practice : Training guide] Uman, Ukraine : PE Yellow.
Osvitnia prohrama «Trudove navchannia. Onovlena prohrama dlia uchniv 5-9 klasiv» [Educational program «Labor training. Updated program for students in grades 5-9»] Portal Ministerstva osvity i nauky Ukrainy – The Ministry’s portal of education and science of Ukraine. Retrieved from : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/2-trudove-navchannya-5-9.doc.
Skrypchenko, O.V., Dolynska, L.V. (2019). Zahalna psykholohiia. Pidruchnyk [General Psychology. Textbook]. Kyiv, Ukraine : Karavela.