ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
студент-медик, здоровий спосіб життя, рухова активність, фізичне виховання, дистанційне навчанняАнотація
Стаття присвячена сутності та окресленню шляхів вирішення проблеми формування здорового способу життя студентів-медиків у процесі фізичного виховання, яка потребує особливої педагогічної уваги та пошуків наукових розробок щодо її вирішення в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що підвищення рівня рухової активності у студентів медичних закладів освіти тісно пов’язано з ефективним впровадженням в освітній процесс різноманітних засобів фізичної культури, які використовуються у вільний або спеціально відведений для цього час. Залучення студентів до складання індивідуальних профілактичнооздоровчих програм «для себе» приведе до самоактуалізації занять фізичним вправами з чітким усвідомленням поставленої мети й шляхів її досягнення на тлі пандемії COVID-19.
Метою статті є актуалізація проблеми формування здорового способу життя студентів-медиків у процесі фізичного виховання та визначення основних напрямів її вирішення в умовах дистанційного навчання.
Використана методологія гуманістичного, теоретичного та системного підходів.
Наукова новизна полягає у визначенні сутності здорового способу життя студентів-медиків при дистанційному навчанні, спроможних до виконання своїх професійних обов’язків в складних умовах реформування сучасної медицини, щодо збереження власного здоров’я засобами фізичного виховання, що спонукає до саморозвитку, стимулює до самостійної роботи.
Висновки. Формування здорового способу життя студентів-медиків ґрунтується на необхідності введення профілактично-оздоровчих програм, що дає підстави стверджувати про позитивні зміни в показниках рухової активності студентів в умовах дистанційного навчання, із збереженням особистого здоров’я з використанням засобів фізичного виховання.
Посилання
Belkova, T. O. (2018). Pidgotovka studentiv vyshich medychnych zakladiv do formuvannya osobystogo zdorov’ya zasobamy fizychnoiy kul’tury [Training of medical students by laying down to form a special health by means of physical culture]. Candidate’s thesis. Kropyvnytskyi, Ukraine. 316.
Belov, R. A. (1988). Samostoyatel’nyye zanyatiya studentov fizicheskoy kul’turoy : ucheb. Posobiye [Independent classes of students by physical culture: textbook. manual]. Kyiv, Ukraine : High School.
Dubohay, O. D., Zavydivska, N. N. (2012). Fizychne vykhovannia i zdorovya : navch. posibnyk [Physical education and health : textbook. manual]. Kyiv, Ukraine : UBS NBU.
Zakharina, E. (2004). Rukhova aktyvnist’ studentiv vyshchykh navchal’nykh zakladiv [Motor activity of students of higher educational institutions]. Moloda sportyvna nauka Ukrayiny : Zb. nauk. рrats’ z haluzi fizychnoyi kul’tury ta sportu –. Young sports science of Ukraine : Coll. science. works in the field of physical culture and sports. Lviv : NVF «Ukrainian Technologies», 2004. 8, Vol. 3, 124 – 127.
Radzievsky, V. P. (2017). Metodyka navchannya maybutnikh likariv tekhnolohiy rozvytku fizychnoyi pratsezdatnosti [Methods of training future doctors of technologies for the development of physical performance]. Extended abstract of candidate’s thesis. Chernihiv, Ukraine.
Pyatnytska, D. V. (2017). Rozvytok fizychnykh zdibnostey studentok vyshchykh navchalʹnykh zakladiv zasobamy aerobiky [Development of physical abilities of students of higher educational institutions using aerobics]. Candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine.
Shchodo tymchasovoho perekhodu na dystantsiyne navchannya : Lyst MON Ukrayiny vid 12 zhovtnya 2020 r. № 1/9- 576 [Regarding the temporary transition to distance learning : Letter of the Ministry of Education and Science from October 12, 2020 № 1 / 9-576]. Retrieved from: http://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/76975/.
Shcho take dystantsiyna osvita: yak vona pratsyuye? [What is distance education: how does it work?]. Retrieved from: http://www.vsemisto.info/osvita/2355-sho-take-vysha-osvita-jakvona-prazjuje.