ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

студент-медик, здоровий спосіб життя, рухова активність, фізичне виховання, дистанційне навчання

Анотація

Стаття присвячена сутності та окресленню шляхів вирішення проблеми формування здорового способу життя студентів-медиків у процесі фізичного виховання, яка потребує особливої педагогічної уваги та пошуків наукових розробок щодо її вирішення в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що підвищення рівня рухової активності у студентів медичних закладів освіти тісно пов’язано з ефективним впровадженням в освітній процесс різноманітних засобів фізичної культури, які використовуються у вільний або спеціально відведений для цього час. Залучення студентів до складання індивідуальних профілактичнооздоровчих програм «для себе» приведе до самоактуалізації занять фізичним вправами з чітким усвідомленням поставленої мети й шляхів її досягнення на тлі пандемії COVID-19.

Метою статті є актуалізація проблеми формування здорового способу життя студентів-медиків у процесі фізичного виховання та визначення основних напрямів її вирішення в умовах дистанційного навчання.

Використана методологія гуманістичного, теоретичного та системного підходів.

Наукова новизна полягає у визначенні сутності здорового способу життя студентів-медиків при дистанційному навчанні, спроможних до виконання своїх професійних обов’язків в складних умовах реформування сучасної медицини, щодо збереження власного здоров’я засобами фізичного виховання, що спонукає до саморозвитку, стимулює до самостійної роботи.

Висновки. Формування здорового способу життя студентів-медиків ґрунтується на необхідності введення профілактично-оздоровчих програм, що дає підстави стверджувати про позитивні зміни в показниках рухової активності студентів в умовах дистанційного навчання, із збереженням особистого здоров’я з використанням засобів фізичного виховання.

Біографії авторів

Т. О. Бєлкова, Донецький національний медичний університет

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри фізичного виховання
Донецького національного медичного університету
(Кропивницький, Україна)

Ж. В. Малахова, Донецький національний медичний університет

Кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент,
завідувачка кафедри фізичного виховання
Донецького національного медичного університету
(Краматорськ, Україна)

Н. А. Пастушкова, Донбаська державна машинобудівна академія

Викладач кафедри фізичного виховання
Донбаська державна машинобудівна академія
(Краматорськ, Україна)

Посилання

Belkova, T. O. (2018). Pidgotovka studentiv vyshich medychnych zakladiv do formuvannya osobystogo zdorov’ya zasobamy fizychnoiy kul’tury [Training of medical students by laying down to form a special health by means of physical culture]. Candidate’s thesis. Kropyvnytskyi, Ukraine. 316.

Belov, R. A. (1988). Samostoyatel’nyye zanyatiya studentov fizicheskoy kul’turoy : ucheb. Posobiye [Independent classes of students by physical culture: textbook. manual]. Kyiv, Ukraine : High School.

Dubohay, O. D., Zavydivska, N. N. (2012). Fizychne vykhovannia i zdorovya : navch. posibnyk [Physical education and health : textbook. manual]. Kyiv, Ukraine : UBS NBU.

Zakharina, E. (2004). Rukhova aktyvnist’ studentiv vyshchykh navchal’nykh zakladiv [Motor activity of students of higher educational institutions]. Moloda sportyvna nauka Ukrayiny : Zb. nauk. рrats’ z haluzi fizychnoyi kul’tury ta sportu –. Young sports science of Ukraine : Coll. science. works in the field of physical culture and sports. Lviv : NVF «Ukrainian Technologies», 2004. 8, Vol. 3, 124 – 127.

Radzievsky, V. P. (2017). Metodyka navchannya maybutnikh likariv tekhnolohiy rozvytku fizychnoyi pratsezdatnosti [Methods of training future doctors of technologies for the development of physical performance]. Extended abstract of candidate’s thesis. Chernihiv, Ukraine.

Pyatnytska, D. V. (2017). Rozvytok fizychnykh zdibnostey studentok vyshchykh navchalʹnykh zakladiv zasobamy aerobiky [Development of physical abilities of students of higher educational institutions using aerobics]. Candidate’s thesis. Kharkiv, Ukraine.

Shchodo tymchasovoho perekhodu na dystantsiyne navchannya : Lyst MON Ukrayiny vid 12 zhovtnya 2020 r. № 1/9- 576 [Regarding the temporary transition to distance learning : Letter of the Ministry of Education and Science from October 12, 2020 № 1 / 9-576]. Retrieved from: http://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/76975/.

Shcho take dystantsiyna osvita: yak vona pratsyuye? [What is distance education: how does it work?]. Retrieved from: http://www.vsemisto.info/osvita/2355-sho-take-vysha-osvita-jakvona-prazjuje.

Downloads

Опубліковано

16.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ