МІСЦЕ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ

Автор(и)

Ключові слова:

освітній процес, технічний засіб навчання, майбутній викладач, заклад вищої освіти, професійна підготовка

Анотація

Мета роботи. Довести доцільність застосування технічних засобів навчання в системі підготовки майбутніх викладачів.

Методологія. Для вирішення поставленої мети були використані такі методи дослідження: теоретичні (вивчення й аналіз психолого-педагогічних, філософських джерел, офіційних і нормативних документів; порівняння і узагальнення поглядів учених на проблему) й емпіричні (спостереження за освітнім процесом студентів).

Наукова новизна. У статті досліджено проблему використання сучасних технічних засобів навчання в системі підготовки майбутніх викладачів практичного навчання. Зазначено, що методично правильне застосування технічних засобів навчання завжди сприяло оптимізації освітнього процесу в системі професійної підготовки майбутніх викладачів, а в умовах дистанційного навчання організація освітнього процесу без сучасних технічних засобів взагалі була б неможлива.

Розкрито суть поняття «технічні засоби навчання», наголошено на трьох рівнях застосування сучасних технічних засобів навчання в освітньому процесі, а саме на епізодичному, систематичному і синхронному.

Зауважено, що в організації освітнього процесу у закладі вищої освіти викладачі використовують такі найпопулярніші сучасні технічні засоби навчання як: мультимедійний проектор, ноутбук, інтерактивна дошка, комп’ютер. Наголошено на основних моментах їх використання в професійній підготовці майбутніх спеціалістів.

Висновки. Застосування сучасних технічних засобів навчання в системі підготовки викладачів практичного навчання сприяє збільшенню темпу вивчення навчального матеріалу та більш якісному його запам’ятовуванню. Однак навіть найсучасніші технічні засоби навчання завжди будуть виконувати лише допоміжну функцію до слів викладача та зможуть підвищити рівень викладу лекційного матеріалу й урізноманітнити організацію практично-лабораторних занять. Особливості методики застосування сучасних технічних засобів навчання в системі підготовки майбутніх викладачів значно підвищать професійну майстерність майбутніх педагогів, а особливо підготовлять до професійної педагогічної діяльності в умовах змішаного навчання учнів у майбутньому.

Біографія автора

Т. Г. Белан, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки, психології і методики
технологічної освіти Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Hanashok, A.I. (2016). Interaktyvna doshka yak zasib pidvyshchennia piznavalnoi aktyvnosti y efektyvnosti navchannia na urokakh informatyky [Interactive board as a way of increasing cognitive activity and learning efficiency in computer science lessons]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. Elektronnyi zhurnal – Information Technologies and Learning Tools, 2016. Tom 51. № 1. 21–35. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2016_51_1_5.

Kravchenia Э. M. (2011). Tekhnycheskye sredstva obuchenyia y metodyka ykh prymenenyia [Technical teaching aids and methodology of their application]. Metodycheskoe posobye dlia stdentov zaochnoi formu obuchenyia spetsyalnosty «Professyonalnoe obuchenye (po napravlenyiam)». Mynsk : BNTU, 2011. 55.

Krymets, L. V. Pankratova, O. S. (2014). Osoblyvosti vykorystannia tekhnichnykh zasobiv navchannia v osvitnomu prostori [Features of the use of technical teaching aids in the educational space]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy – Bulletin of the National University of Defense of Ukraine. Vypusk 2 (39). Kyiv, 99-104. Retrieved from : https://nuou.org.ua/assets/journals/visnyk_nuou/v-nuou-39-2014.pdf.

Osadchyi, V.V. (2011) Vykorystannia multymediinoho proektora ta elektronnoi interaktyvnoi doshky v navchalno-vykhovnomu protsesi VNZ [The use of a multimedia projector and an electronic interactive whiteboard in the educational process of the university]. Navchalno-metodychnyi posibnyk. Melitopol, Ukraine : TOV «Vydavnychyi budynok MMD», 2011. 132.

Shmyrova, O. V., Zelinska, V. A. (2017). Rol informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii na suchasnomu etapi informatyzatsii osvity [The role of information and communication technologies at the present stage of informatization of education]. «Molodyi vchenyi» – «Young scientist». № 5 (45), 2017. 455-458. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_5_105.

Downloads

Опубліковано

16.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ