АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ВИВЧЕННЯ СТАНДАРТИЗАЦІЇ ТА МЕТРОЛОГІЇ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТІВ З АВТОСПРАВИ
Ключові слова:
стандартизація, метрологія, вивчення, методика викладання, автосправаАнотація
У статті досліджуються окремі питання вдосконалення методики викладання дисципліни «Стандартизація, управління якістю і сертифікація» при підготовці майбутніх фахівців з автосправи. Визначаються недоліки як у змісті підготовки, так і в організаційних питаннях навчального процесу: рівень дидактичного і матеріального забезпечення, недостатня реалізація сучасних методичних підходів на заняттях, вивчення загальних теоретичних питань часто не підкріплюється актуальними прикладами з галузі автосправи. Розкриваються можливі шляхи усунення вищезазначених недоліків, наводяться конкретні приклади використання міжпредметних зв’язків. Зважаючи на входження України в європейський економічний простір, наголошується на важливості опрацювання викладачем найсучаснішої інформації в галузі автоіндустрії та змін нормативно-правових актів.
Метою роботи є визначення актуальних напрямів удосконалення вивчення Стандартизації, управління якістю і сертифікації при підготовці спеціалістів з автосправи.
Методологія дослідження ґрунтується на системному, особистісно-орієнтованому, компетентнісному підходах. Також використовуються аналіз, систематизація, порівняння та узагальнення.
Наукова новизна: проаналізовано особливості вивчення, визначено та обґрунтовано шляхи підвищення ефективності викладання Стандартизації, управління якістю і сертифікації при підготовці спеціалістів з автосправи.
Висновки. Інформатизація освітньої галузі, насичення навчального процессу сучасними інформаційними засобами, суттєве збільшення обсягу інформації з основ стандартизації та метрології зумовлює потребу нової оцінки проблеми забезпечення навчального процесу. Знання про основи метрологічного забезпечення, ознайомлення із методами та засобами метрології, які дозволяють перевірити істинність інформації метрологічними засобами, в подальшому необхідні майбутнім спеціалістам з автосправи при вивченні профільних дисциплін, курсового та дипломного проектування.
В умовах дистанційного навчання і недостатнього матеріального забезпечення використання комп’ютерного моделювання на заняттях зі Стандартизації, управління якістю і сертифікації є потужним методичним засобом проведення досліджень та експериментів.
Важливим аспектом є перегляд змісту навчального матеріалу дисципліни з урахуванням постійного оновлення нормативно-правової бази метрологічної та автомобільної галузей та підвищення зв’язку теоретичного матеріалу з практичними прикладами використання у відповідній галузі.
Посилання
Korets, M. S. (2019). Metodyka vykladannia tekhnichnykh navchalnykh dystsyplin [Methods of teaching technical disciplines]. Kyiv, Ukraine : National Teacher’s Training University named after M. P. Drahomanov.
Limanska, O. L. (2016). Zastosuvannia virtualnykh vymiriuvalnykh pryladiv i kompleksiv dlia udoskonalennia ta optymizatsii roboty naukovo-doslidnykh, metrolohichnykh i vymiriuvalnykh laboratorii [Virtual measuring devices and complexes as main means to improve and to optimize work of scientific, research, metrological and measuring laboratories]. Systemy ozbroiennia i viiskova tekhnika – Systems of Arms and Military Equipment, Vol. 4, 33–37. Retrieved from : http://nbuv.gov.ua/UJRN/soivt_2016_4_9.