ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ ДО ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-УРОКІВ

Автор(и)

  • Н. І. Вересоцька ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» https://orcid.org/0000-0001-6778-9892
  • О. М. Пильтяй ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» https://orcid.org/0000-0003-2949-5812
  • В. П. Герасимчук ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» https://orcid.org/0000-0003-3155-4340

Ключові слова:

дистанційна освіта, онлайн-уроки, коронавірусна інфекція

Анотація

Стаття присвячена особливостям проведення онлайн-уроків у зв’язку з необхідними заходами щодо запобігання поширення коронавірусної інфекції та захисту здоров’я дітей. Міністерство освіти України впроваджує дистанційну форму навчання на період дії обмежень. Багатьох вчителів лякає така перспектива. Однак у даний час існує величезний набір інструментів і освітнього контенту, які допоможуть педагогу в питанні організації дистанційного навчання.

Дистанційне навчання – це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційнокомунікаційних технологій [2].

Мета роботи – розкрити та показати особливості, форми, засоби та методи навчання за допомогою яких можна підготувати майбутніх учителів технологій до проведення онлайн-уроків.

Методологія. У ході дослідження застосовувався такий комплекс методів: теоретичний аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури з теми дослідження, індуктивні і дедуктивні методи, порівняльний метод, узагальнення та систематизація фактів. Наукова новизна. Розкрито оптимальні умови поєднання традиційних уроків поряд з онлайн. Охарактеризовано основні сервіси, які необхідні для проведення онлайн-уроків. Представлена структура, яка необхідна у підготовці вчителів технологій до проведення онлайн-уроків з використанням цифрових технологій.

Сформовано висновок, що майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: збільшувати чи зменшувати офлайн- або онлайн- компоненти, обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів.

Біографії авторів

Н. І. Вересоцька, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Кандидат педагогічних наук, старший викладач
кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний
університет імені Григорія Сковороди»
(Переяслав-Хмельницький)

О. М. Пильтяй, ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Кандидат історичних наук, старший викладач кафедри
теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний
університет імені Григорія Сковороди»
(Переяслав-Хмельницький, Україна)

В. П. Герасимчук , ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»

Кандидат педагогічних наук,
старший викладач кафедри теорії і методики
технологічної освіти та комп’ютерної графіки
ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний
університет імені Григорія Сковороди»
(Переяслав-Хмельницький, Україна)

Посилання

Bykov, V. Ju. Proektnyi pidkhid i dystantsiine navchannia u profesiinii pidhotovtsi upravlinskykh kadriv [Project approach and distance learning in professional management training]. Retrieved from: http://www.ime.eduua.net/cont/Bykov1.doc [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy «Pro vnesennia zmin do deiakykh zakonodavchykh aktiv Ukrainy, spriamovanykh na zabezpechennia dodatkovykh sotsialnykh ta ekonomichnykh harantii u zv’iazku z poshyrenniam koronavirusnoi khvoroby (COVID-19)» [Law of Ukraine «On the introduction of amendments to certain legislative acts of Ukraine, directing for the protection of additional social and economic guarantees in connection with extended coronavirus ailments (COVID-19)»]. Retrieved from : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/540-20#Text.

Postanovy Kabinetu ministriv Ukrainy vid 11.03.2020 № 211 «Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy hostroi respiratornoi khvoroby COVID-19, sprychynenoi koronavirusom SARS-CoV-2» [Decree the Cabinet of Ministries of Ukraine dated 03/11/2020 No. 211 "About the expansion of the COVID-19 disease in the territory of Ukraine, caused by the SARS-CoV-2 coronavirus"]. Retrieved from : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020-%D0%BF#Text

Informatsiino-metodychnyi portal pidtrymky dystantsiinoho navchannia [Informational-methodical portal for remote education]. Retrieved from : https://wp.nmc-pto.rv.ua/informatsijno-metodychnyj-portal-pidtrymkydystantsijnogo-navchannya/.

Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini [He concept of distance education development in Ukraine]. Retrieved from: http://194.44.29.29/Files/PublicItems/FldDoc/7/Distance.doc [in Ukrainian].

Kukharenko, V. M. (2002). Dystantsiine navchannia ta umovy zastosuvannia [Distance learning and conditions of use]. Kharkiv, Ukraine, 2002 [in Ukrainian].

Ministerstvo ta Komitet tsyfrovoi transformatsii Ukrainy [Ministry and Committee for Digital Transformation of Ukraine]. Retrieved from : https://thedigital.gov.ua/news/servisi-distantsiynogo-navchannyadlya-vchiteliv.

Downloads

Опубліковано

16.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ