ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ КРЕАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Лі Сяося Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» https://orcid.org/0000-0003-0286-8850

Ключові слова:

креативна компетентність, майбутні фахівці декоративноприкладного мистецтва, етапи

Анотація

У межах нашої наукової статті нами було, з одного боку, визначено та схарактеризовані етапи формування креативної компетентності майбутнього фахівця, а, з іншого, – було репрезентовано характерні риси креативності майбутнього фахівця декоративно-прикладного мистецтва. Отже, ми означили особистісні якості майбутніх фахівців декоративноприкладного мистецтва відповідно до етапів формування в них креативної компетентності. Виявлено низку суперечностей у визначені етапів формування креативної компетентності, тому нами було запропоновано авторський варіант вирішення зазначеної проблеми.

Мета роботи полягає у виокремлені етапів формування креативної компетентності майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва.

Методологічну основу дослідження складає визначення понятійно-категоріального апарату дослідження, включає обґрунтування теоретичних засад, аналіз та систематизацію існуючого досвіду, охоплює аналіз публікацій, присвячених питанню, що вивчається, у друкованих періодичних виданнях.

Наукова новизна роботи. Спираючись на науково-дослідні доробки сучасних науковців нами виділено етапи формування креативної компетентності майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва.

Висновки. Нами були виокремлені такі етапи, як інтуїтивно-початковий етап, навчально-пошуковий, креативно-продуктивний, індивідуально-креативний. Було визначено особистісні якості майбутніх фахівців декоративно-прикладного мистецтва відповідно до етапів формування в них креативної компетентності. На першому етапі, інтуїтивнопочатковому, майбутні фахівці декоративно-прикладного мистецтва повинні демонструвати відкритість, сміливість в рішеннях, швидкість мислення, гнучкість мислення, прагнення до пізнання нового, винаходів, до креативного рішення. На навчальнопошуковому етапі повинні виявляти бажання до отримання нових знань, здатність до генерування ідей, несподіваних рішень, до самостійного прийняття рішень. На креативнопродуктивному етапі фахівці виявляють професійну компетентність, прагнення до збагачення власного декоративно-прикладного досвіду. Індивідуально-креативний етап характеризується виявленням самостійного формування знань, самостійного вирішення навчально-професійних проблем; вмінь розробляти і проектувати власну діяльність.

Біографія автора

Лі Сяося, Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»

Аспірантка кафедри педагогіки
Державного закладу «Луганський національний
університет імені Тараса Шевченка»
(Старобільськ, Україна)

Посилання

Voitsekhivska, I. S., Ilieva, O. P., Budiak, T. A. (2013). Formuvannia kreatyvnosti maibutnikh fakhivtsiv [Сreativity аormation of future specialists.]. Naukovi zapysky Vinnytskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu – Scientific notes of the Vinnytsia National Agrarian University. Ser.: Sotsialno-humanitarni nauky, 2, 45–50 [in Ukrainian].

Horban, S.I. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh khudozhnykiv sakralnoho zhyvopysu z vykorystanniam innovatsiinykh tekhnolohii [Formation of professional competence of future artists of sacred painting with the use of innovative technologies]. Candidate’s thesis. Kremenchuk [in Ukrainian].

Furman, A. V., Shandruk, S. K. (2013). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku profesiinoi kreatyvnosti maibutnikh fakhivtsiv sotsiohumanitarnoho profiliu [Psychological features of the development of professional creativity of future socio-humanitarian specialists]. Naukovo-metodychni pidkhody do vykladannia upravlinskykh dystsyplin v konteksti vymoh rynku pratsi – Scientific and methodological approaches to the teaching of management disciplines in the context of labor market requirements. Dnipropetrovsk, 32–36 [in Ukrainian].

Tszia, Yaochen (2017). Rozvytok tvorchoho potentsialu maibutnikh fakhivtsiv z hrafichnoho dyzainu u profesiinii pidhotovtsi [Development of creative potential of future graphic design specialists in professional training]. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Downloads

Опубліковано

18.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ