ФОРМУВАННЯ КРИТИЧНОГО ОЦІНЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ В МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖУ

Автор(и)

Ключові слова:

мережа Інтернет, критичне мислення, рівні сформованості, критичне оцінювання інформації, процес навчання

Анотація

Мета роботи: виявити, теоретично обґрунтувати реалізацію педагогічних умов формування у студентів вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет.

Методологія: розробка, модернізація та ефективне використання критеріальнодіагностичного апарату (критерії, показники, рівні, методики), що дозволяє об’єктивно визначити рівень сформованості вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет; обґрунтовано виклад рекомендацій щодо вдосконалення навчального процесу з використанням розробленої моделі процесу формування вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет, яка забезпечує підвищення ефективності професійної підготовки студентів коледжів.

Наукова новизна: з метою вивчення досліджуваного процесу, використовуючи інформаційний, системний і діяльнісний підходи, нами розроблена і описана структурнофункціональна модель процесу формування у студентів коледжів вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет. Запропонована модель включає: нормативноцільовий, змістовний, організаційно-формувальний і оцінювально-результативний блоки, взаємодія яких визначає досліджуваний процес і забезпечує його ефективну реалізацію. Істотний вплив на функціонування запропонованої моделі надає комплекс педагогічних умов, які також є її структурним компонентом. На основі теоретичного аналізу нами запропоновані мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний критерії та відповідні їм показники. Рівнями сформованості даного уміння є оптимальний, допустимий і критичний.

Висновки: ефективному формуванню у студентів вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет буде сприяти використання теорій поетапного формування розумових дій і розвиваючого навчання визначено критерії, показники та рівні сформованості у студентів вміння критично оцінювати інформацію в мережі Інтернет.

Біографія автора

О. С. Мельник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Кандидат технічних наук, доцент,
завідувач кафедри професійної освіти та технологій за профілями
Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
(Умань, Україна)

Посилання

Vukina, N., Dementiievska, N., Sushchenko, I. (2007). Krytychne myslennia: yak tsomu navchaty [Critical thinking: how to teach it]. Kharkiv, Ukraine [in Ukrainian].

Dementiievska, N. (1999). Telekomunikatsiini proekty yak odyn iz napriamiv formuvannia krytychnoho myslennia [Telecommunication projects as one of the directions of formation of critical thinking]. Zbirka konspektiv urokiv za metodykamy rozvytku krytychnoho myslennia ta naukovykh statei z problem suchasnoi osvity. Kharkivskyi derzhavnyi peduniversytet imeni H. S. Skovorody – Collection of lesson outlines on methods of developing critical thinking and scientific articles on the problems of modern education. H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2, 51‒56 [in Ukrainian].

Ovcharuk, O. V. (2013). Informatsiino-komunikatsiina kompetentnist yak predmet obhovorennia: mizhnarodni pidkhody [Information and communication competence as a subject of discussion: international approaches]. Kompiuter u shkoli ta simi – Computer at school and family, 7, 3‒6 [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu. еt al. (2010). Osnovy standartyzatsii informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei v systemi osvity Ukrainy [Fundamentals of standardization of information and communication competencies in the education system of Ukraine]. Kyiv, Ukraine : Atika [in Ukrainian].

Evdokimov, V. I., Olejnik, T. A., Gorkova, S. A. & Mikityuk, M. V. (2002). Praktikum po razvitiju kriticheskogo myshlenija [Workshop on the development of critical thinking]. Harkov, Ukraine : Tornado [in Russian].

Krouford, A., Caul, V., Metʹju, S. & Makinster, D. (2006). Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia [Technologies for the development of critical thinking]. Kyiv, Ukraine : Pleiady [in Ukrainian].

Tiahlo, O. (2008). Krytychne myslennia [Critical thinking]. Kharkiv, Ukraine : Osnova [in Ukrainian].

Ferrari, A. (2012). Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Euaropean Commission Joint Research Center. Institute of Prospective Tdechnologies Studies: European Union. 92.

Downloads

Опубліковано

18.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ