СТАВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ ДО ОНЛАЙН-ІГОР. ГЕЙМІФІКАЦІЯ НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

майбутні ІТ-фахівці, гейміфікація, онлайн-ігри, заклад вищої освіти, компетентності

Анотація

Метою статті визначено вивчення потенціалу засобів гейміфікації під час навчання майбутніх ІТ-фахівців та дослідження відношення майбутніх ІТ-фахівців до онлайн-ігор. Для досягнення мети проведено дослідження, у процесі якого з’ясовано, який вплив використання викладачем засобів гейміфікації під час викладання предмету на зацікавленість майбутніх ІТ-фахівців до навчання.

Методологічну основу дослідження становлять теоретичні загальнонаукові методи (аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення) та експериментальні методи (спостереження та анкетування); теорія ігор, теорія формування мотиваційної сфери навчально-пізнавальної діяльності особистості, теорія діяльності та теорія мотивації діяльності, теорія розвиваючого навчання.

Наукова новизна. Досліджено ставлення майбутніх ІТ-фахівців до онлайн-ігор, з’ясовано скільки часу приділяють студенти навчанню в порівнянні з часом виділеним на ігри, встановлено зв’язок між рівнем зацікавленості та вмотивованості майбутніх ІТ-фахівців та гейміфікованим навчанням, окреслено потенціал використання засобів гейміфікації під час навчання майбутніх ІТ-фахівців з урахуванням діджеталізації освіти.

Висновки. Проведене дослідження дає можливість стверджувати, що вагомий відсоток студентів проводять у грі значно більший час ніж самостійно навчаються. Ігри стали майже невід’ємним атрибутом у житті сучасної особистості, а курси навчання з елементами гри 100% студентів оцінили на найвищий бал. Тож перед педагогами постає завдання увійти в ігровий простір, почати спілкуватися звичними та більш зручними для студентів засобами, де онлайн-ігри посідають одне з перших місць. В час цифрових технологій гейміфікація стає не інновацією, а просто необхідністю.

Подальші дослідження вбачаємо в окресленні перспектив впровадження засобів гейміфікації для формування компетентностей майбутніх ІТ-фахівців під час навчання у закладах вищої освіти.

Біографія автора

К. М. Мехед, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Аспірант кафедри математики та економіки
Національного університету
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Bell, Kevin R. (2014). Online 3.0 –The rise of the gamer educator the potential role of gamification in online education». Dissertations available from ProQuest. AAI3635727.

Entertainment Software Association. Retrieved from: https://www.theesa.com/

Gamification and simulation in education and corporate learning. (2020). Retrieved from: https://inoxoft.com/gamification-and-simulation-in-education-and-corporate-learning/

Vlachopoulos, D., Makri, A. (2017). The effect of games and simulations on higher education: a systematic literature review. Internation Journal of Educational Technology in Higher Education, 14, No 22. doi: 10.1186/s41239-017-0062-1.

Mekhed, K. M. (2020) Gejmifikaciya navchannya yak innovacijnij zasib realizaciyi kompetentnisnogo pidhodu u zakladah vishoyi osviti. [Gamification of education as an innovative means for the implementation of the competence-based approach in higher education applicant]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Chernihivskyy kolehium» imeni T. H. Shevchenka. Pedahohichni nauki – Bulletin of T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Pedagogical sciences, 7 (163), 19–22.

Mekhed, D. B. Mekhed, K. M. (2019). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti zasobamy heimifikatsii. [Development of digital competence by means of gamification.]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Chernihivskyy kolehium» imeni T.H. Shevchenka. Pedahohichni nauki – Bulletin of T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Pedagogical sciences, 2 (158), 26–31.

Mekhed, K. M., Filon, L. H (2020). Geimifikatsiia navchannia maibutnikh IT-fakhivtsiv yak suchasnyi osvitnii trend. [Gamification of education future IT specialists as a modern educationaltrend]. Visnyk natsionalnoho universytetu «Chernihivskyy kolehium» imeni T. H. Shevchenka. Pedahohichni nauki – Bulletin of T.H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Pedagogical sciences, 11 (167), 105–114.

Downloads

Опубліковано

18.01.2024

Номер

Розділ

ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ