КОНТРОЛЬ ТА ОЦІНКА РІВНЯ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Ключові слова:
фізична підготовленість, учні початкових класівАнотація
Мета роботи: здійснити контроль та оцінку рівня фізичної підготовленості учнів початкових класів протягом навчального року.
Методологія: здійснено вивчення рівня фізичної підготовленості на різних етапах обстеження за допомогою широковідомих тестів. Було сформовано три статево-вікових групи обстежуваних з учнів 8-10 років Херсонської гімназії №1, в яких було здійснено педагогічний контроль рівня фізичної підготовленості.
Результати: Здійснивши порівняльну характеристику рівня фізичної підготовленості дітей 8-10 років на різних етапах тестування встановлено, що показники тестування розвитку фізичних якостей у більшості випадків виявилися вищими у дітей більш старших вікових груп, як у хлопчиків, так і у дівчаток, крім показника бігу на місці за 15 с, де вищі показники спостерігалися в дітей 9-ти річного віку порівняно з дітьми 10-ти років. Найвищі результати приросту фізичної підготовленості на другому етапі тестування серед 8-10-річних хлопчиків та дівчаток спостерігалися за тестом «Нахил тулуба вперед сидячи». Зміни у показниках рівня фізичної підготовленості у відсотковому співвідношенні на третьому етапі найвищими виявилися у групі 8-ми річних як хлопчиків, так і дівчаток за тестом «Згинання та розгинання рук в упорі лежачи», у групі 9-ти річних хлопчиків за тестом «Згинання та розгинання рук в упорі лежачи» та у дівчаток цього віку за тестом «Присідання за 30 с»; у групі 10-ти річних як хлопчиків, так і дівчаток за тестом «Нахил тулуба вперед сидячи».
Висновки. При здійсненні оцінки рівня фізичної підготовленості згідно встановленим нормативам нами з’ясовано, що на І етапі тестування в значній більшості випадків хлопчикам та дівчаткам 8-10 років характерний достатній та початковий рівень виконання нормативу. На наступних етапах тестування збільшується кількість випадків виконання нормативів на достатньому та середньому рівнях та зменшення кількості тих, хто виконав норматив на початковому рівні.