ЕЛЕКТРОННИЙ КОМПЛЕКС НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

Ключові слова:

навчально-методичний комплекс дисципліни, електронний комплекс навчально-методичного забезпечення дисципліни, масове дистанційне навчання, інструмент управління діяльністю учіння студента

Анотація

Мета статті – проаналізувати структуру навчально-методичного комплексу дисципліни (НМКД) з точки зору завдань, що постали в умовах масового дистанційного навчання; обґрунтувати доцільність його модифікації з позиції студента і запропонувати шляхи перетворення НМКД в основний інструмент самостійного оволодіння предметом студента; переведення його в електронний формат з урахуванням як реальних умов доступу до Інтернету, ІКТ і мобільних засобів, так і можливості його постійного оновлення.

Методологія. Завдання і специфіка досліджуваного об’єкта зумовили застосування таких теоретичних методів дослідження, як: аналіз, синтез, співставлення і порівняння, формулювання умовиводів, моделювання; а також спостереження і пробного навчання як емпіричних методів дослідження.

Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше поставлено проблему модифікації НМКД в умовах масового дистанційного навчання, обґрунтовано доцільність перетворення його в основний інструмент самостійного оволодіння предметом студента та запропоновано шляхи переведення НМКД в електронний формат з урахуванням умов навчання та можливості його оновлення.

Висновки. Теоретичне дослідження проблеми використання навчально-методичного комплексу забезпечення дисципліни в умовах переходу на масове дистанційне навчання привело нас до висновку, що він перетворився в основний інструмент управління діяльністю учіння студента, і потребує модифікації. Зміщення акценту в бік студента потребує переосмислення структури НМКД й перебудови його змісту таким чином, щоб максимально наблизити його до сприйняття студента та забезпечити його тісну взаємодію з викладачем у доступному форматі. Найбільш зручним наразі є електронний формат НМКД, який дозволяє оперативно вносити необхідні зміни та пристосовуватись до реальних умов навчання – доступ до Інтернету, наявні мобільні гаджети та мережеві платформи, якими користуються всі учасники навчального процесу.

Біографія автора

С. Л. Бобир, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри педагогіки та методики викладання іноземних мов,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Polozhennia pro elektronnyi navchalno-metodychnyi kompleks z dystsypliny [Provisions about Electronic Educational and Methodical Complex]. (2015). Zakhidnoukrainskyi natsionalnyi univetsytet. Retrieved from https://www.wunu.edu.ua/study/bologna-process/the-provisions-of-enmkd/1320-polozhennya-pro-elektronniy-navchalno-metodichniy-kompleks-z-disciplni.html

Polozhennia pro navchalno-metodychnyi kompleks dystsypliny [Provisions about Educational and Methodical Complex]. (2017). Poltavskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni V. H. Korolenka. Retrieved from http://nature.pnpu.edu.ua/pdf/NMKD17.pdf

Polozhennia NMK navchalnoi dystsypliny [Provisions about Educational and Methodical Complex]. (2017). Natsionalnyi aviatsiinyi universytet. Retrieved from http://ian.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2017/03/Polozhennya-NMK-navchalnoyi-distsiplini.pdf

Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy` [On higher education: Law of Ukraine] vid 01.07.2014 r. # 1556-VII. Data onovlennya: 28.09.2017. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

Chepurenko, Ya. O. (2013). Navchalno-metodychnyi kompleks yak vyd navchalnoho vydannia [Educational and Methodical Complex as a Kind of Educational Edition]. Retrieved from http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/5875/1/Chepurenko%20Y.pdf

Aydelott, John R. (1995). Foreign Language Curriculum Organization. English Teaching Forum, 33, 1, 30–31.

Downloads

Опубліковано

25.01.2024