ЕЛЕКТРОННИЙ КОМПЛЕКС НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
Ключові слова:
навчально-методичний комплекс дисципліни, електронний комплекс навчально-методичного забезпечення дисципліни, масове дистанційне навчання, інструмент управління діяльністю учіння студентаАнотація
Мета статті – проаналізувати структуру навчально-методичного комплексу дисципліни (НМКД) з точки зору завдань, що постали в умовах масового дистанційного навчання; обґрунтувати доцільність його модифікації з позиції студента і запропонувати шляхи перетворення НМКД в основний інструмент самостійного оволодіння предметом студента; переведення його в електронний формат з урахуванням як реальних умов доступу до Інтернету, ІКТ і мобільних засобів, так і можливості його постійного оновлення.
Методологія. Завдання і специфіка досліджуваного об’єкта зумовили застосування таких теоретичних методів дослідження, як: аналіз, синтез, співставлення і порівняння, формулювання умовиводів, моделювання; а також спостереження і пробного навчання як емпіричних методів дослідження.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше поставлено проблему модифікації НМКД в умовах масового дистанційного навчання, обґрунтовано доцільність перетворення його в основний інструмент самостійного оволодіння предметом студента та запропоновано шляхи переведення НМКД в електронний формат з урахуванням умов навчання та можливості його оновлення.
Висновки. Теоретичне дослідження проблеми використання навчально-методичного комплексу забезпечення дисципліни в умовах переходу на масове дистанційне навчання привело нас до висновку, що він перетворився в основний інструмент управління діяльністю учіння студента, і потребує модифікації. Зміщення акценту в бік студента потребує переосмислення структури НМКД й перебудови його змісту таким чином, щоб максимально наблизити його до сприйняття студента та забезпечити його тісну взаємодію з викладачем у доступному форматі. Найбільш зручним наразі є електронний формат НМКД, який дозволяє оперативно вносити необхідні зміни та пристосовуватись до реальних умов навчання – доступ до Інтернету, наявні мобільні гаджети та мережеві платформи, якими користуються всі учасники навчального процесу.
Посилання
Polozhennia pro elektronnyi navchalno-metodychnyi kompleks z dystsypliny [Provisions about Electronic Educational and Methodical Complex]. (2015). Zakhidnoukrainskyi natsionalnyi univetsytet. Retrieved from https://www.wunu.edu.ua/study/bologna-process/the-provisions-of-enmkd/1320-polozhennya-pro-elektronniy-navchalno-metodichniy-kompleks-z-disciplni.html
Polozhennia pro navchalno-metodychnyi kompleks dystsypliny [Provisions about Educational and Methodical Complex]. (2017). Poltavskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni V. H. Korolenka. Retrieved from http://nature.pnpu.edu.ua/pdf/NMKD17.pdf
Polozhennia NMK navchalnoi dystsypliny [Provisions about Educational and Methodical Complex]. (2017). Natsionalnyi aviatsiinyi universytet. Retrieved from http://ian.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2017/03/Polozhennya-NMK-navchalnoyi-distsiplini.pdf
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy` [On higher education: Law of Ukraine] vid 01.07.2014 r. # 1556-VII. Data onovlennya: 28.09.2017. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Chepurenko, Ya. O. (2013). Navchalno-metodychnyi kompleks yak vyd navchalnoho vydannia [Educational and Methodical Complex as a Kind of Educational Edition]. Retrieved from http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/5875/1/Chepurenko%20Y.pdf
Aydelott, John R. (1995). Foreign Language Curriculum Organization. English Teaching Forum, 33, 1, 30–31.