СИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРЕЗЕНТАЦІЙНОМУ МОВЛЕННІ
Ключові слова:
система вправ, компетентність у презентаційному мовленні, іншомовна презентація, майбутній учитель іноземної мовиАнотація
Підготовка вчителя іноземної мови здатного до пошуку, обробки інформації з різних джерел та представлення її в усному вигляді перед аудиторією, в тому числі з використанням візуального супроводу, актуалізує необхідність формування у студентів іншомовної компетентності в презентаційному мовленні. Організація процесу формування зазначеної компетентності передбачає розробку та запровадження в освітній процесс системи вправ, спрямованої на поетапне формування компетентності та її складових.
Мета роботи. Зважаючи на актуальність і відсутність відповідних науково-методичних досліджень проблеми, порушеної у роботі, виникла необхідність у теоретичному обґрунтуванні та розробці раціональної системи вправ для формування у майбутніх учителів іноземної мови іншомовної компетентності в презентаційному мовленні.
Методологія ґрунтується на використанні теоретичних методів дослідження, а саме: аналізу, узагальнення та моделювання процесу формування іншомовної компетентності в презентаційному мовленні в контексті комунікативного, особистісноорієнтованого та компетентнісного підходів до навчання іноземних мов.
Наукова новизна. Наразі представлена перша спроба створення системи вправ, яка відображає закономірності та етапність формування у студентів мовних спеціальностей досліджуваної компетентності.
Висновки. Запропонована система вправ охоплює три підсистеми, кожна з яких має свою цільову домінанту, оскільки спрямована на формування окремого компонента іншомовної компетентності в презентаційному мовленні. У свою чергу, підсистеми вправ включають групи вправ, що мають на меті формування складових досліджуваної компетентності: знань, навичок і вмінь. Реалізація запропонованої системи вправ можлива як у курсі Практики усного та писемного мовлення, так і в спецкурсі з академічного публічного мовлення.
Посилання
Azimov, Je. G., Shhukin, A. N. (2009). Novyj slovar' metodicheskih terminov i ponjatij (teorija i praktika obuchenija jazykam) [New Dictionary of Methodological Terms (Theory and Practice of Teaching Languages)]. Moskva: Izdatel'stvo IKAR.
By`ryuk, O. V., Stechenko, T. O. (2019). Navchannya majbutnix uchy`teliv inozemnoyi movy` navchal`noyi prezentaciyi [Teaching the Educational Presentation to Prospective Foreign Language Teachers]. Visny`k KNLU. Seriya Pedagogika ta psy`xologiya. Issue 31.
Metody`ka navchannya inozemny`x mov i kul`tur: teoriya i prakty`ka (2013). [Methodology of Teaching Foreign Languages and Cultures: Textbook] / Bigy`ch O. B., Bory`sko N. F., Borecz`ka G. E. ta in.; za zagal`n. red. S. Yu. Nikolayevoyi. Ky`yiv: Lenvit.
Passov, E. I. (1989). Osnovy kommunikativnoj metodiki obuchenija inojazychnomu obshheniju [Fundamentals of Communicative Methodology of Teaching Foreign-Language Communication]. Moskva: Russkij jazyk.
Programa z anglijs`koyi movy` dlya universy`tetiv / insty`tutiv (p'yaty`richny`j kurs navchannya) (2001) [Curriculum for English Language Development in Universities and Institutes (a Five-Year Course)] / Pid red. Nikolayeva S. Yu., Solovej M. I. Vinny`cya: Vy`d-vo «Nova Kny`ga».
Tarnopol`s`ky`j, O. B., Avsyukevy`ch, Yu. S. (2007). Uspishni prezentaciyi: Posibny`k z navchannya dilovy`x prezentacij anglijs`koyu movoyu studentiv ekonomichny`x special`nostej [Successful Presentations. А Coursebook on Business Presentations in English for Tertiary Students of Economics]. K.: Lenvit.
Shatilov, S. F. (1986). Metodika obuchenija nemeckomu jazyku v srednej shkole [Methodology of Teaching German in Secondary Schools]: ucheb. posobie dlja studentov ped. in-tov po special'nosti № 2103 «Inostr. jaz.» 2-e izd., pererab. i dop. Moskva: Prosveshhenie.