РОЛЬ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ В НАВЧАННІ ДІЛОВОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
проектний метод, науково-дослідницькі здібності, ділова іноземна мова (англійська)Анотація
У статті розкрито суть проектного методу навчання та важливість його впровадження під час навчання ділової англійської мови у закладах вищої освіти. Зважаючи на сучасний особистісно-зорієнтований підхід у навчанні, запровадження проектного методу в закладах вищої освіти вважаємо невід’ємним компонентом освітнього процесу, оскільки він сприяє розкриттю індивідуальних науково-дослідницьких здібностей кожного студента.
Метою статті є аналіз доцільності використання проектного методу в навчанні ділової іноземної мови в закладах вищої освіти.
Методологія. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, моделювання, систематизації та узагальнення.
Наукова новизна. У статті окреслено особливості та переваги методу проектів під час навчання ділової англійської мови. Запропоновано зразок проекту з теми «Advertising».
Висновки. Метод проектів є актуальною темою для багатьох науковців. Досліджуються особливості та етапи проектного методу, визначаються нові види проектів та вивчаються закономірності впровадження цього методу в навчання іноземних мов. Виокремлено критерії готовності студентів до роботи над проектами, а також критерії оцінювання проектів викладачем. Доведено, що невід’ємним компонентом проектної діяльності є роль викладача як координатора роботи студентів. Проаналізовано роль проектного методу та доведено доцільність його впровадження в навчанні ділової іноземної мови. Запропоновано та детально охарактеризовано зразок проекту з теми «Advertising»: зазначено мету, результат (формування навичок і вдосконалення вмінь) та представлено детальний алгоритм виконання проекту. Перспектива подальших досліджень полягає в розробленні технології поєднання проектного методу з іншими методами творчої діяльності в межах курсу «Ділова іноземна мова».
Посилання
Arvanitopulo, E. H. (2002). Osoblyvosti navchannia inozemnoi movy za proektnoiu metodykoiu [Peculiarities of Teaching a Foreign Language by Means of the Project Method]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Pedahohika ta psykholohiia – Bulletin of Kyiv National Linguistic University. Pedagogics and psychology, 5, 230–236.
Voronenko, T. I. (2016). Klasyfikatsiia navchalnykh proektiv [Classification of Academic Projects]. Pedahohichna dumka – Pedagogical thought, 17, 76–91.
Herliand, T. M. (2018). Metodyka zastosuvannia proektnoi tekhnolohii navchannia u zakladakh profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity [Methods of Using the Project Technology of Teaching at Vocational Training Colleges]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna Robota – Scientific bulletin of Uzhhorod University. Pedagogics. Social work, 1 (42), 42–45.
Koval, O. Yu. (2019). Proektna metodyka navchannia inozemnoi movy studentiv VNZ [Project Method of Teaching Foreign Languages to the Students of Higher Educational Institutions]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of Formation of a Creative Personality in Higher and Secondary Schools, 63, 2, 89–92.
Polat, Ye. S. (2003). Novi vykhovni ta informatsiini tekhnolohii v systemi osvity: navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh vuziv [New Educative and Information Technologies in the Education System: Textbook for Students of Pedagogical Institutions]. Moscow, Russia: Academy.
Poluliakh, Ya. Yu. (2019). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti u mezhakh kursu «Dilova inozemna mova» [Formation of Communicative Competence within Business Foreign Language Course]. Poliloh kultur: osvitnii i kulturolohichnyi aspekty – Polylogue of Cultures: Educational and Culturological Aspects. Chernihiv, Ukraine. Pp. 39–40.
Shcherbyna, S. V. (2014). Zastosuvannia proektnoho metodu u vykladanni inozemnoi movy u vyshchomu navchalnomu zakladi [Implementation of Project Method while Teaching Foreign Language at Higher Educational Institution]. Naukovi zapysky. Filolohichni nauky; movoznavstvo – Scientific Notes. Philological Sciences; Linguistics, 128, 519–522.