РОЛЬ ПРОЕКТНОГО МЕТОДУ В НАВЧАННІ ДІЛОВОЇ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

проектний метод, науково-дослідницькі здібності, ділова іноземна мова (англійська)

Анотація

У статті розкрито суть проектного методу навчання та важливість його впровадження під час навчання ділової англійської мови у закладах вищої освіти. Зважаючи на сучасний особистісно-зорієнтований підхід у навчанні, запровадження проектного методу в закладах вищої освіти вважаємо невід’ємним компонентом освітнього процесу, оскільки він сприяє розкриттю індивідуальних науково-дослідницьких здібностей кожного студента.

Метою статті є аналіз доцільності використання проектного методу в навчанні ділової іноземної мови в закладах вищої освіти.

Методологія. Для отримання найбільш значущих результатів дослідження застосовано методи теоретичного аналізу, зіставлення, моделювання, систематизації та узагальнення.

Наукова новизна. У статті окреслено особливості та переваги методу проектів під час навчання ділової англійської мови. Запропоновано зразок проекту з теми «Advertising».

Висновки. Метод проектів є актуальною темою для багатьох науковців. Досліджуються особливості та етапи проектного методу, визначаються нові види проектів та вивчаються закономірності впровадження цього методу в навчання іноземних мов. Виокремлено критерії готовності студентів до роботи над проектами, а також критерії оцінювання проектів викладачем. Доведено, що невід’ємним компонентом проектної діяльності є роль викладача як координатора роботи студентів. Проаналізовано роль проектного методу та доведено доцільність його впровадження в навчанні ділової іноземної мови. Запропоновано та детально охарактеризовано зразок проекту з теми «Advertising»: зазначено мету, результат (формування навичок і вдосконалення вмінь) та представлено детальний алгоритм виконання проекту. Перспектива подальших досліджень полягає в розробленні технології поєднання проектного методу з іншими методами творчої діяльності в межах курсу «Ділова іноземна мова».

Біографії авторів

С. І. Кашпур, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Викладач кафедри іноземних мов,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Я. Ю. Полулях, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Викладач кафедри іноземних мов,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

С. В. Ташлик, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Викладач кафедри іноземних мов,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Arvanitopulo, E. H. (2002). Osoblyvosti navchannia inozemnoi movy za proektnoiu metodykoiu [Peculiarities of Teaching a Foreign Language by Means of the Project Method]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Pedahohika ta psykholohiia – Bulletin of Kyiv National Linguistic University. Pedagogics and psychology, 5, 230–236.

Voronenko, T. I. (2016). Klasyfikatsiia navchalnykh proektiv [Classification of Academic Projects]. Pedahohichna dumka – Pedagogical thought, 17, 76–91.

Herliand, T. M. (2018). Metodyka zastosuvannia proektnoi tekhnolohii navchannia u zakladakh profesiinoi (profesiino-tekhnichnoi) osvity [Methods of Using the Project Technology of Teaching at Vocational Training Colleges]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Pedahohika. Sotsialna Robota – Scientific bulletin of Uzhhorod University. Pedagogics. Social work, 1 (42), 42–45.

Koval, O. Yu. (2019). Proektna metodyka navchannia inozemnoi movy studentiv VNZ [Project Method of Teaching Foreign Languages to the Students of Higher Educational Institutions]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of Formation of a Creative Personality in Higher and Secondary Schools, 63, 2, 89–92.

Polat, Ye. S. (2003). Novi vykhovni ta informatsiini tekhnolohii v systemi osvity: navchalnyi posibnyk dlia studentiv pedahohichnykh vuziv [New Educative and Information Technologies in the Education System: Textbook for Students of Pedagogical Institutions]. Moscow, Russia: Academy.

Poluliakh, Ya. Yu. (2019). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti u mezhakh kursu «Dilova inozemna mova» [Formation of Communicative Competence within Business Foreign Language Course]. Poliloh kultur: osvitnii i kulturolohichnyi aspekty – Polylogue of Cultures: Educational and Culturological Aspects. Chernihiv, Ukraine. Pp. 39–40.

Shcherbyna, S. V. (2014). Zastosuvannia proektnoho metodu u vykladanni inozemnoi movy u vyshchomu navchalnomu zakladi [Implementation of Project Method while Teaching Foreign Language at Higher Educational Institution]. Naukovi zapysky. Filolohichni nauky; movoznavstvo – Scientific Notes. Philological Sciences; Linguistics, 128, 519–522.

Downloads

Опубліковано

26.01.2024