КОНТРОЛЬНО-ОЦІНЮВАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

Ключові слова:

концепція «Нова українська школа», контрольно-оцінювальна компетентність, методичні знання, методичні вміння, майбутній учитель іноземних мов початкових класів

Анотація

Мета роботи полягає у визначенні поняття «контрольно-оцінювальна компетентність майбутнього вчителя початкових класів в умовах НУШ», описі змісту і структури зазначеної компетентності, уточненні її складових.

Методологія. Методологічну основу статті становлять: основні положення системного підходу до розгляду педагогічного процесу (В. Беспалько, Н. Тализіна), теорії особистісного та діяльнісного підходів (Б. Ананьєв, О. Леонтьєв), компетентнісний та рефлексивний підходи до навчання, теоретичні положення концепції «Нова українська школа».

Наукова новизна полягає в тому, що вперше сформульовано визначення поняття «контрольно-оцінювальна компетентність майбутнього вчителя іноземних мов початкових класів НУШ», встановлено зміст і структуру зазначеної компетентності та конкретизовано її складові.

Висновки. У результаті проведеного дослідження зроблено висновки про те, що, враховуючи процеси модернізації змісту початкової освіти, формування контрольнооцінювальної компетентності майбутнього вчителя іноземних мов початкових класів НУШ набуває особливого значення і є важливим складником його професійно-методичної підготовки. На основі аналізу наукових джерел, нормативних документів і з урахуванням власного позитивного педагогічного досвіду сформульовано визначення поняття «контрольно-оцінювальна компетентність майбутнього вчителя іноземних мов початкових класів НУШ», виділено мотиваційно-ціннісний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний компоненти зазначеної компетентності, описано складники цієї компетентності – методичні знання і методичні вміння, формування і розвиток яких має відбуватися під час вивчення спеціальної дисципліни професійно-методичної підготовки «Сучасні технології формування контрольно-оцінювальної компетентності вчителя іноземних мов початкових класів НУШ».

Біографія автора

О. В. Кміть, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри мов і методики їх викладання,
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Україна, Чернігів)

Посилання

Nova ukrainska shkola [New Ukrainian School]. (2016, October 27). Uryadovyi portal – Governmental Portal. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska_shkola_compressed.pdf.

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian School: Recommendations for a Teacher]. (2018). Kyiv, Ukraine : Litera LTD.

Pro zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii shchodo otsiniuvannia navchalnykh dosiahnen uchniv pershoho klasu u Novii ukrainskii shkoli [About Confirmation of Methodological Recommendations for Assessment of First-year Pupils’ Academic Achievements in New Ukrainian School]. (2018, August 20). Ministerstvo osvity – Ministry of Education. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/924.pdf.

Ivashchenko, E. V. (2009). Professyonalnaya podgotovka budushhego uchytelya nachalnykh klassov k ocenke uchebnyx dostyzhenyj shkolnykov [Professional Training of Future Primary School Teacher for Pupils’ Academic Achievement Assessment]. Extended abstract of candidate’s thesis. Belgorod, Russia.

Kliuieva, T. M. (2018). Osoblyvosti formuvalnoho otsiniuvannia v umovakh Novoi ukrainskoi shkoly [Peculiarities of Forming Assessment in New Ukrainian School]. Tavriiskyi visnyk osvity – Educational Messenger of Tavria, 4, 57–65.

Downloads

Опубліковано

26.01.2024