КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ НІМЕЦЬКОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ТУРИЗМОЗНАВЦІВ
Ключові слова:
дистанційні засоби навчання, іншомовна комунікативна компетентність, комп’ютерне тестування, майбутні туризмознавці, навчальна автономіяАнотація
Метою статті є обґрунтування концепції якості формування німецькомовної професійно орієнтованої компетентності в письмовій та усній комунікації майбутніх туризмознавців з використанням дистанційної платформи за умов навчальної автономії.
Методологія. Визначення теоретичних передумов формування німецькомовної професійно орієнтованої компетентності після англійської потребувало аналізу наукової літератури та обґрунтування теоретичної та практичної доцільності застосування електронних тестів, укладених в системі Moodle як технічного засобу контролю самостійного оволодіння німецькомовним професійно орієнтованим говорінням і письмом майбутніх працівників сфери міжнародного туризму.
Актуальність наукового дослідження обумовлена новизною отриманих результатів природного експериментального навчання, зокрема: визначено алгоритм упорядкування комп’ютерного тесту; розкрито мету та конкретизовано зміст його етапів; визначено переваги використання дистанційних технологій і виділено психологічні та дидактикометодичні передумови реалізації комп’ютерного тестування в межах навчальної автономії оволодіння німецькомовним діловим писемним та усним спілкуванням з використанням системи Moodle.
Висновки. Розробка теоретичних і практичних положень ефективного управління процесом навчання другої іноземної мови є можливою за умови впровадження в практику інформаційно-комунікаційних технологій, надійного засобу вимірювання та об’єктивного оцінювання рівня навчальних досягнень майбутніх туризмознавців відповідно до програмних вимог нелінгвістичного закладу вищої освіти. В залежності від цілей навчання другої іноземної мови, комп’ютерний тестовий контроль, за умов навчальної автономії, має виконувати різноманітні функції: управляючу, мотиваційно-орієнтуючу, контролюючу, констатуючу, оціночну, навчальну, освітньо-виховну, розвиваючу, коригуючу, прогнозуючу тощо.
Посилання
Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia [Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment]. (2003). Kyiv, Ukraine : Lenvit.
Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]: [pidruchnyk dlia stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv] (2013). Kyiv, Ukraine : Lenvit.
Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky [National Strategy of Development of Education in Ukraine for the Years of 2012–2021]. Retrieved from http://www.meduniv.lviv.ua/files/info/nats_strategia.pdf.
Okopna Ja., V. (2017). Zmist formuvannja nimecjkomovnoji profesijno orijentovanoji kompetentnosti u ghovorinni ta pysjmi majbutnikh turyzmoznavciv: predmetnyj aspekt [The Content of Forming German Language Professionally Oriented Competence in Speaking and Writing of Prospective Tourism Managers: Subject Aspect]. Visnyk KNLU: Serija: Pedaghoghika ta psykhologhija – Bulletin of KNLU: Pedagogy and Psychology, 16, 103–121.
Petrashhuk, O. P. (2000). Komunikatyvna spriamovanist spetsyfikatsii testu z inozemnoi movy [Communicative Orientation of FL Test Specifications]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu – Humanization of the Educational Process: Nauk.-metod. Zbirnyk, 7, 69–78.
Ramkova prohrama z nimetskoi movy profesiinoho spilkuvannia dlia vyshchykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [The German-language Framework for Professional Communication for Higher Education Institutions in Ukraine] (2014). Kyiv, Ukraine : Lenvit.
Okopna, Ya. (2017). The Results of Experimental Research Study with the Author’s Course «German after English 4» for Future Managers in Tourism. Proceedings of the International Scientific Conference "Topical problems of modern science" (June 16, 2017). Founder: Research and Scientific Group – Humanska 8, Warsaw, Poland. Vol. 5. Pp. 45–50.