ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА)» ЗАСОБАМИ ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТІВ

Автор(и)

  • М. В. Ольховик Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0003-2789-9194
  • Л. В. Городнича Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-6795-5958

Ключові слова:

академічна доброчесність, онлайн-інструменти, вища освіта, наукова діяльність, середня освіта

Анотація

Формування академічної доброчесності студентів є одним із наскрізних завдань сучасної вищої школи. Існує багато викликів у цьому плані, зокрема через відсутність загальної культури академічної доброчесності на всіх освітніх рівнях.

Метою дослідження є вивчення оптимальних шляхів формування академічної доброчесності у студентів спеціальності «Середня освіта» засобами онлайн-інструментів, що наразі видається найбільш доступним у контексті дистанційного навчання. Для формування академічної доброчесності важливо враховувати мотиваційні фактори загального і професійного характеру, що забезпечують безперервність цього процесу та підготовку професійної і грамотної учительської спільноти.

Методологічною основою є людиноцентричний принцип дослідження та соціальнокомунікаційний підхід, що дозволяють розкрити феномен крізь призму потреб людини і суспільної необхідності, та передбачають використання методів системного і компаративного аналізу явища академічної доброчесності, а також методів моделювання, кейс-методу, аналогії при вивченні процесу формування академічної доброчесності студентів спеціальності «Середня освіта».

Наукова новизна цього дослідження обумовлена спробою визначити особливості формування навичок академічної доброчесності у майбутніх учителів, а також запропонованою системою вправ на основі онлайн-інструментів з акцентом на особистості викладача, який має вмотивовувати студента своєю діяльністю та власним досвідом.

Висновки. У ході дослідження з'ясовано, що магістранти спеціальності «Середня освіта» можуть стати тією ланкою, яка закріпить основні принципи академічної доброчесності на всіх щаблях освітнього процесу, адже, створивши творчий сучасний освітній процес у вищій школі, ми здатні мотивувати студентів бути академічно доброчесними протягом життя в усіх сферах, особливо на ниві майбутнього фаху.

Біографії авторів

М. В. Ольховик, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат філософських наук, доцент,
доцент кафедри філософії та культурології,
Національний університет «Чернігівський колегіум»
імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Л. В. Городнича, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри іноземних мов,
Національний університет «Чернігівський колегіум»
імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti [Academic Integrity: Challenges of Today]. (2019). Zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv dystantsiinoho etapu naukovoho stazhuvannia dlia osvitian. Warsaw, Poland).

Akademichna dobrochesnist: problemy dotrymannia ta priorytety poshyrennia sered molodykh vchenykh [Academic Integrity: Compliance Issues and Dissemination Priorities among Young Scientists]: kol. monohr / za zah. red. N. H. Sorokinoi, A. Ie. Artiukhova, I. O. Dehtiarovoi. (2017). Dnipro, Ukraine : DRIDU NADU.

Androshchuk, I. M. (2019). Akademichna dobrochesnist: Yevropeiskyi dosvid. [Academic integrity: European experience]. Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti, 23–26.

Brovko, K., Durdas, A., Sopova, D. (2018). E-seredovyshche yak skladova korporatyvnoi kultury v universytetakh Frantsuzkoi Respubliky [E-environment as a Component of Corporate Culture at the Universities of the French Republic] Molod i rynok, 2 (157), 133–137.

Batechko, N., Durdas, A. (2019). Akademichna dobrochesnist v konteksti yevropeiskykh praktyk: dosvid Frantsii [Academic Integrity in the Context of European Practices: the Experience of France]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (Series: Pedagogical Sciences), 3 (60), 88–94.

Gladun, M., Sablina, M. (2018). Suchasni onlain instrumenty interaktyvnoho navchannia yak tekhnolohiia spivrobitnytstva [Modern Online Instruments of Interactive Education as Technology of Cooperation]. Open educational e-environment of modern University, 4, 33–43.

Gorodnycha, L. (2013). Orhanizatsiia interaktyvnosti protsesu navchannia studentiv inozemnoi movy z vykorystanniam kompiuterno oriientovanykh zasobiv [Interactivity in the Process of Teaching Students Foreign Languages with the Help of Computers]. Bulletin of T. H. Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University, Series: Pedagogical Sciences, 133, 174–177.

Gorodnycha, L., Olkhovyk, M. (2019). Teoretychni peredumovy vykorystannia internet-komunikatsii dlia formuvannia inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh redaktoriv [Theoretical Prerequisites of Using Internet Communication in the Process of Forming Future Editors' Foreign Language Professional Competence]. Bulletin of the T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Series: Pedagogical Sciences, 4 (160), 152–157.

Gorodnycha, L., Olkhovyk, M., Gergul, S. (2020). Dosvid vykorystannia onlain platform pid chas dystantsiinoi pidhotovky maibutnikh filolohiv [Experience of online Platforms Usage for Future Philologists' Distance Teaching]. Aktualnyie nauchnyie issledovaniya v sovremennom mire, 4 (60), 6, 67–71.

Huzhva, O. O. (2012). Shcho potribno znaty pro plahiat: posibnyk z akademichnoi hramotnosti ta etyky dlia «chainykiv» [What we should Know about Plagiarism: Handbook of Academic Literacy and Ethics for Dummies]. Retrieved from http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf

Dobko, T. (2008). Akademichna kultura yak neobkhidna peredumova efektyvnoho upravlinnia suchasnym universytetom v umovakh avtonomii [Academic Culture as a Necessary Prerequisite for Effective Management of Modern University in Terms of Autonomy]. Dukh i Litera, 19, 93–102.

Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine on Education]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Polozhennia pro akademichnu dobrochesnist zdobuvachiv osvity NUChK imeni T.H. Shevchenka [Regulations on the Students’ Academic Integrity in T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium»]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1kpvtbTTnlgy2Tz29iNvgwlMe84tMAkRg/view

Ryzhko, O. M. (2017). Plahiat yak sotsialnokomunikatsiine yavyshche [Plagiarism as a Social Communication Phenomenon]. Kyiv, Ukraine.

Finikov, T. V. (2016). Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic Integrity as a Basis for Sustainable University Development]. Kyiv, Ukraine.

Yurko, N., Styfanyshyn, I., Protsenko, U. (2020). Akademichna dobrochesnist: osnovni pryncypy ta porushennya [Academic Integrity: the Main Principles and Types of Violation]. «Young Researcher», 3.2 (79.2), 133–136.

Bretag, Tracey; Mahmud, Saadia (2009). «Self-Plagiarism or Appropriate Textual Re-use?». Journal of Academic Ethics. 7 (3). 193–205. DOI: 10.1007/s10805-009-9092-1

Downloads

Опубліковано

29.01.2024