ФОРМУВАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «СЕРЕДНЯ ОСВІТА (УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА)» ЗАСОБАМИ ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТІВ
Ключові слова:
академічна доброчесність, онлайн-інструменти, вища освіта, наукова діяльність, середня освітаАнотація
Формування академічної доброчесності студентів є одним із наскрізних завдань сучасної вищої школи. Існує багато викликів у цьому плані, зокрема через відсутність загальної культури академічної доброчесності на всіх освітніх рівнях.
Метою дослідження є вивчення оптимальних шляхів формування академічної доброчесності у студентів спеціальності «Середня освіта» засобами онлайн-інструментів, що наразі видається найбільш доступним у контексті дистанційного навчання. Для формування академічної доброчесності важливо враховувати мотиваційні фактори загального і професійного характеру, що забезпечують безперервність цього процесу та підготовку професійної і грамотної учительської спільноти.
Методологічною основою є людиноцентричний принцип дослідження та соціальнокомунікаційний підхід, що дозволяють розкрити феномен крізь призму потреб людини і суспільної необхідності, та передбачають використання методів системного і компаративного аналізу явища академічної доброчесності, а також методів моделювання, кейс-методу, аналогії при вивченні процесу формування академічної доброчесності студентів спеціальності «Середня освіта».
Наукова новизна цього дослідження обумовлена спробою визначити особливості формування навичок академічної доброчесності у майбутніх учителів, а також запропонованою системою вправ на основі онлайн-інструментів з акцентом на особистості викладача, який має вмотивовувати студента своєю діяльністю та власним досвідом.
Висновки. У ході дослідження з'ясовано, що магістранти спеціальності «Середня освіта» можуть стати тією ланкою, яка закріпить основні принципи академічної доброчесності на всіх щаблях освітнього процесу, адже, створивши творчий сучасний освітній процес у вищій школі, ми здатні мотивувати студентів бути академічно доброчесними протягом життя в усіх сферах, особливо на ниві майбутнього фаху.
Посилання
Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti [Academic Integrity: Challenges of Today]. (2019). Zbirnyk naukovykh ese uchasnykiv dystantsiinoho etapu naukovoho stazhuvannia dlia osvitian. Warsaw, Poland).
Akademichna dobrochesnist: problemy dotrymannia ta priorytety poshyrennia sered molodykh vchenykh [Academic Integrity: Compliance Issues and Dissemination Priorities among Young Scientists]: kol. monohr / za zah. red. N. H. Sorokinoi, A. Ie. Artiukhova, I. O. Dehtiarovoi. (2017). Dnipro, Ukraine : DRIDU NADU.
Androshchuk, I. M. (2019). Akademichna dobrochesnist: Yevropeiskyi dosvid. [Academic integrity: European experience]. Akademichna dobrochesnist: vyklyky suchasnosti, 23–26.
Brovko, K., Durdas, A., Sopova, D. (2018). E-seredovyshche yak skladova korporatyvnoi kultury v universytetakh Frantsuzkoi Respubliky [E-environment as a Component of Corporate Culture at the Universities of the French Republic] Molod i rynok, 2 (157), 133–137.
Batechko, N., Durdas, A. (2019). Akademichna dobrochesnist v konteksti yevropeiskykh praktyk: dosvid Frantsii [Academic Integrity in the Context of European Practices: the Experience of France]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka (Series: Pedagogical Sciences), 3 (60), 88–94.
Gladun, M., Sablina, M. (2018). Suchasni onlain instrumenty interaktyvnoho navchannia yak tekhnolohiia spivrobitnytstva [Modern Online Instruments of Interactive Education as Technology of Cooperation]. Open educational e-environment of modern University, 4, 33–43.
Gorodnycha, L. (2013). Orhanizatsiia interaktyvnosti protsesu navchannia studentiv inozemnoi movy z vykorystanniam kompiuterno oriientovanykh zasobiv [Interactivity in the Process of Teaching Students Foreign Languages with the Help of Computers]. Bulletin of T. H. Shevchenko Chernihiv National Pedagogical University, Series: Pedagogical Sciences, 133, 174–177.
Gorodnycha, L., Olkhovyk, M. (2019). Teoretychni peredumovy vykorystannia internet-komunikatsii dlia formuvannia inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh redaktoriv [Theoretical Prerequisites of Using Internet Communication in the Process of Forming Future Editors' Foreign Language Professional Competence]. Bulletin of the T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium». Series: Pedagogical Sciences, 4 (160), 152–157.
Gorodnycha, L., Olkhovyk, M., Gergul, S. (2020). Dosvid vykorystannia onlain platform pid chas dystantsiinoi pidhotovky maibutnikh filolohiv [Experience of online Platforms Usage for Future Philologists' Distance Teaching]. Aktualnyie nauchnyie issledovaniya v sovremennom mire, 4 (60), 6, 67–71.
Huzhva, O. O. (2012). Shcho potribno znaty pro plahiat: posibnyk z akademichnoi hramotnosti ta etyky dlia «chainykiv» [What we should Know about Plagiarism: Handbook of Academic Literacy and Ethics for Dummies]. Retrieved from http://library.kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/biblio/PDF/books_ac-gr.pdf
Dobko, T. (2008). Akademichna kultura yak neobkhidna peredumova efektyvnoho upravlinnia suchasnym universytetom v umovakh avtonomii [Academic Culture as a Necessary Prerequisite for Effective Management of Modern University in Terms of Autonomy]. Dukh i Litera, 19, 93–102.
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine on Education]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Polozhennia pro akademichnu dobrochesnist zdobuvachiv osvity NUChK imeni T.H. Shevchenka [Regulations on the Students’ Academic Integrity in T. H. Shevchenko National University «Chernihiv Colehium»]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1kpvtbTTnlgy2Tz29iNvgwlMe84tMAkRg/view
Ryzhko, O. M. (2017). Plahiat yak sotsialnokomunikatsiine yavyshche [Plagiarism as a Social Communication Phenomenon]. Kyiv, Ukraine.
Finikov, T. V. (2016). Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu [Academic Integrity as a Basis for Sustainable University Development]. Kyiv, Ukraine.
Yurko, N., Styfanyshyn, I., Protsenko, U. (2020). Akademichna dobrochesnist: osnovni pryncypy ta porushennya [Academic Integrity: the Main Principles and Types of Violation]. «Young Researcher», 3.2 (79.2), 133–136.
Bretag, Tracey; Mahmud, Saadia (2009). «Self-Plagiarism or Appropriate Textual Re-use?». Journal of Academic Ethics. 7 (3). 193–205. DOI: 10.1007/s10805-009-9092-1