СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В УНІВЕРСИТЕТІ

Автор(и)

Ключові слова:

університет, ринок праці, роботодавці, професійна підготовка, культурно-орієнтовані завдання

Анотація

Мета статті – обґрунтувати значення і розглянути шляхи впровадження професійно орієнтованої освіти загалом та на прикладі викладання іноземної мови як не основної спеціальності зокрема. Однією з цілей є показати варіанти взаємодії університету та роботодавців для підвищення ефективності підготовки сучасних спеціалістів як за основною спеціальністю, так і з іноземної мови.

Методологія. Наводяться конкретні приклади різних професійно орієнтованих заходів, які можна організовувати спільно з потенційними роботодавцями, за їх безпосередньої участі в навчальному процесі. Детально розглядаються такі форми роботи, як: тестування, конкурси освітніх проектів, англомовні семінари, анкети роботодавців, заняття іноземною мовою, які необхідні для навчання студентів впровадження ділової міжкультурної комунікації у майбутній професійній діяльності.

Наукова новизна. Розглядаються методи організації професійно орієнтованих заходів іноземною мовою, які є ефективними інструментами іншомовної професійної підготовки студентів. Особливістю цих заходів є спільна організація та реалізація цих форм роботи викладачами та потенційними роботодавцями. Безпосередня участь потенційних роботодавців у професійній підготовці студентів є потужним стимулом для студентів і сприяє більш ефективному професійному навчанню та вивченню іноземних мов.

Висновки. Для роботодавців на сучасному етапі важливо, щоб молоді спеціалісти не лише знали основи своєї професії, але й мали нові навички й уміння, які доповнюють професійну компетентність фахівця. Розвиток у студентів таких умінь, що користуються попитом на ринку праці, вимагає нестандартного підходу до організації навчальних занять та різноманітних навчальних заходів. Ці заходи активізують творчі здібності та мислення студентів, розвивають уміння самостійного пошуку унікальних рішень, мотивують до вивчення іноземних мов і є невід’ємними складовими професійної компетентності сучасного фахівця. Активізація професійно-орієнтованого навчання в університеті забезпечує тісний взаємозв'язок і відповідність навчального процесу вимогам ринку праці та спрямована на підготовку висококваліфікованих молодих спеціалістів.

Біографія автора

Т. В. Починок, Гомельський державний університет імені Франциска Скорини

ResearcherID ABA-6156-2020
Scopus-Author ID 57216620507
Кандидат педагогічних наук, доцент,
завідувач кафедри англійської мови,
Гомельський державний університет імені Франциска Скорини
(Гомель, Білорусь)

Посилання

Kitajgorodskaya, G. A. (1986). Metodicheskie osnovy intensivnogo obucheniya inostrannym yazykam [Methodological Grounds of Intensive Teaching of Foreign Languages: Textbook]. Moscow: Moscow University.

Krekhovets, E. V. (2019). Problemy vzaimodeystviya sistemy vysshego obrazovaniya i rynka truda v Rossii [Problems of Interaction Between the Higher Education System and the Labor Market in Russia]. Pedagogika – Pedagogy, 5, 42–43.

Laptev, V. V., Leonov, G. A., Nemeshev, M. Kh., and Flegontov, A. V., (2018). O podgotovke IT-spetsialistov mirovogo urovnya v svete realizatsii gosudarstvennoy programmy RF «Razvitiye obrazovaniya» [On Training World-Class IT Specialists in the Light of Implementing the State Program of the Russian Federation «Development of Education»]. Pedagogika – Pedagogy, 8, 14–17.

Pochinok, T. V. (2012). Formirovanie u studentov yazykovogo vuza sociokul'turnoj kompetencii [Formation of Sociocultural Competence in Linguistic University Students]. Candidate’s Thesis. Gomel.

Safonova, V.V. (1992). Sociokul'turnyj podhod k obucheniyu inostrannomu yazyku kak special'nosti [Sociocultural Approach to Teaching Foreign Languages as а Specialty]. Doctor’s Thesis. Mоscow.

Radygina, V. V., Turchenko, I. A. (2020). Razvitiye u slushateley programmy perepodgotovki kompetentsiy vostrebovannykh na rynke truda [Development of the Competencies in Demand in the Labor Market in the Trainees of Recertification Programs]. Obrazovanie i vospitanie – Teaching and Education, 4, 48–54.

Zmeyeva, T. E. (2018). Obucheniye inostrannomu yazyku v neyazykovom vuze: ot samostoyatelnoy raboty k tvorcheskoy deyatelnosti [Teaching Foreign Languages in a Non-Linguistic University: From Self-Study to Creative Activity]. Pedagogika – Pedagogy, 7, 82–90.

Downloads

Опубліковано

30.01.2024