ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДУ СТОРІТЕЛЛІНГУ В НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ СТУДЕНТІВ ЗВО

Автор(и)

Ключові слова:

метод, сторітеллінг, іноземна мова, студенти

Анотація

Мета роботи – розкрити можливості використання методу сторітеллінгу в онлайн і офлайн форматах у процесі викладання іноземних мов студентам ЗВО. Під терміном сторітеллінг мається на увазі сучасна педагогічна технологія, побудована на обговоренні або створенні історії, що використовується для розвитку комунікативних навичок та активізації пізнавальної діяльності студентів. В умовах ЗВО педагогічний сторітеллінг може бути використаний під час викладання дисциплін як гуманітарного, так і спеціального циклів. У ході вивчення іноземних мов він вирішує такі педагогічні завдання, як: передача інформації, підвищення мотивації студентів, розвиток інформаційно-комунікаційних компетенцій, виховання моральних цінностей.

Методологія. Схарактеризовано усний, письмовий та цифровий сторітеллінг. Описана специфіка використання класичного і активного сторітеллінгу в викладанні іноземних мов. Розкрито потенціал цифрового сторітеллінгу як формату, в якому розповідь доповнюється візуальним рядом і який може бути використаний як в очному, так і в дистанційному навчанні. Наведені приклади історій, які були використані на заняттях з іноземної мови в технічному університеті. Визначено етапи роботи з історією: підготовчий, основний і рефлексивний. Описано різні техніки роботи з текстами в онлайн і офлайн форматах.

Наукова новизна дослідження полягає у розкритті потенціалу сторітеллінгу у формуванні особистості студента. Показано, як на заняттях з іноземної мови історії сприяють розвитку здатності робити моральний вибір, збагаченню словника, розвитку навичок пов'язаного мовлення.

Висновки. Використання методу сторітеллінгу на заняттях з іноземної мови сприяє розвитку універсальних навчальних умінь: творчо і критично мислити, працювати з інформацією із застосуванням цифрових технологій, ефективно здійснювати усну і письмову комунікацію, організовувати співпрацю, створювати проекти.

Біографії авторів

Н. В. Саєнко, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Доктор педагогічних наук, професор
завідувач кафедри іноземних мов,
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
(Харків, Україна)

Г. С. Созикіна, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кандидат педагогічних наук
доцент кафедри іноземних мов,
Харківський національний автомобільно-дорожній університет
(Харків, Україна)

Посилання

Bespalko, V. P. (1968). Opyit razrabotki i ispolzovaniya kriteriev kachestva usvoeniya znaniy [The Experience of Development and Usage of the Criteria of Knowledge Acquisition Quality]. Soviet Pedagogy, No. 4.

Bruner, J. (2005). Zhizn kak narrative [Life as Narrative]. Post-non-classical psychology, No. 1 (2).

Grushevskaya, V. Yu. (2017). Primenenie metoda tsifrovogo storitellinga v proektnoy deyatelnosti uchaschihsya [Using the Method of Digital Storytelling in the Students’ Project Activity]. Pedagogical education in Russia, No. 6.

Dyakonova, O. O. (2012). Ponyatie «edyuteynment» v zarubezhnoy i otechestvennoy pedagogike [The Concept of Edutainment in Foreign and Native Pedagogy]. Siberian pedagogical journal, No. 6.

Ermolaeva, Zh. E., & Lapuhova, O. V. (n.d.). Dva vida pedagogicheskogo storitellinga [Two Types of Pedagogical Storytelling]. Retrieved from https://www.eduneo.ru/dva-vida-pedagogicheskogo-storitellinga/.

Ermolaeva, Zh. E., & Lapuhova, O. V. (2016). Storitelling kak pedagogicheskaya tehnika konstruirovaniya uchebnyih zadach v vuze [Storytelling as a Pedagogical Tool of Constructing Teaching Problems in a Higher Education Institution]. Scientific and methodological electronic journal «Сoncept», No. 6. Retrieved from http://e-kon-cept.ru/2016/16132.htm.

Ermolaeva, Zh. E., Lapuhova, O. V., Gerasimova, I. N., & Smirnova, V. A. (2017). Storitelling kak pedagogicheskaya tehnika peredachi yavnogo i neyavnogo znaniya v vuze [Storytelling as a Pedagogical Tool of Translating Explicit and Implicit Knowledge in a Higher Education Institution]. Education technologies, No. 1.

Kutkovaya, E. C. (2014). Narrativ v issledovanii identichnosti [Narrative in the Research of Identity]. National psychological journal, No. 4 (16).

Loginova, A. V. (2015). Tsifrovoe povestvovanie kak sposob obucheniya kommunikatsii na inostrannom yazyike [Digital Story as a Method of Teaching Communication in a Foreign Language]. Young researcher, No. 7.

Peshkova, D. Yu. (2019). Ispolzovanie priema «storitelling» v obuchenii angliyskomu yazyiku studentov vuzov [Using the Technique of «Storytelling» in Teaching English to Higher Education Institution Students]. Methods of teaching language and literature, No. 3 (3). Retrieved from: https://scipress.ru/philology/articles/ispolzovanie-priema-storitelling-v-obuchenii-anglijskomu-yazyku-studentovvuzov.html.

Fedorova, S. V., & Barcheva, A. A. (2017). Ispolzovanie tehniki storitelling v rabote s detmi doshkolnogo vozrasta [Using the Method of Storytelling in the Work with Pre-School Children]. Young researcher, No. 16 (150).

Haburzaniya, E. (n.d.). Storitelling kak instrument PR [Storytelling as a Tool of PR]. Retrieved from: prclub.com›2010_06/prlib/26.doc.

Tsedrik, M. Storytelling: tehniki i priemyi na uroke [Storytelling: Methods and Techniques at the Lesson]. Retrieved from: https://skyteach.ru/2018/08/10/storytelling-tehniki-i-priemy-na-uroke/.

Rokeach, M. (1973). The Nature of Human Values. New York: Free Press. 295 р.

Downloads

Опубліковано

30.01.2024