ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ В АУДІЮВАННІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ВИКОРИСТАННЯМ МАТЕРІАЛІВ ПОДКАСТІВ

Автор(и)

  • Л. В. Шевкопляс Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка https://orcid.org/0000-0002-0834-9165

Ключові слова:

англомовна компетентність в аудіюванні, самостійна робота, навчальна автономія, майбутні вчителі англійської мови

Анотація

У статті розглядається проблема формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи. Уточнено цілі, зміст та структурні компоненти компетентності в аудіюванні. Обґрунтовано три етапи формування англомовної компетентності в аудіюванні у процесі самостійної роботи (підготовчий, основний, підсумковий).

Мета роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичній розробці методики формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів англійської мови у процесі самостійної роботи.

Методологія дослідження ґрунтується на використанні таких методів, як: узагальнення, аналіз, порівняння, формулювання умовиводів, а також на експериментальній перевірці запропонованої методики.

Наукова новизна. На основі описаних теоретичних положень розроблено підсистему вправ для формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи, а також укладено модель організації навчання на її основі. Доведено, що найраціональнішим є використання вправ на підготовчому етапі у такому кількісному співвідношенні: 20% – вправи на розвиток рефлексивно-мотиваційних умінь аудіювання, 50% – на формування мовленнєвих навичок аудіювання, 30% – на розвиток мовленнєвих механізмів аудіювання.

Висновки. В результаті проведеного наукового дослідження теоретично обґрунтовано та експериментально підтверджено ефективність методики формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи.

Біографія автора

Л. В. Шевкопляс, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка

Кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри педагогіки
та методики викладання іноземних мов
Національний університет
«Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка
(Чернігів, Україна)

Посилання

Bigy`ch, O. B. (2012). Metody`ka formuvannya inshomovnoyi kompetentnosti v audiyuvanni [Listening Comprehension in a Foreign Language Competence Formation]. Inozemni movy, 2, 19–30.

Vikovych, R. I. (2011). Metodyka navchannia studentiv movnykh spectsalnostei audiiuvannia anhlomovnykh telenovyn [Methodology of Teaching Listening Comprehension of TV News in English to Students of Higher Linguistic School]. Candidate’s Thesis. Kyiv, Ukraine: T. H. Shevchenko Kyiv National University.

Zadorozhna, I. P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia anhlomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu [Theoretical and Methodological Foundations of Future Teachers' Self-Study Work Organization on Acquiring Communicative Competence in English]: Doctor’s Thesis. Kyiv, Ukraine: Kyiv National Linguistic University.

Macznyeva, O. A. (2009). Navchannia maibutnikh uchyteliv audiiuvannia anhliiskoho movlennia z natsionalnymy ta regionalnymy typamy vymovy [Teaching Future Teachers English National and Regional Accents Listening Comprehension]. Candidate’s Thesis. Kyiv, Ukraine : Kyiv National Linguistic University.

Shevkoplyas, L. V. (2012). Model` organizaciyi navchal`nogo procesu z formuvannya anglomovnoyi kompetenciyi v audiyuvanni majbutnix uchy`teliv u procesi samostijnoyi roboty` `[The Model of Organizing the Process of Forming Future EFL Teachers’ Listening Comprehension Competence in SelfStudy Work]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytet imeni T.H. Shevchenka. (Seriia: Pedahohichni nauky), 101, 343–346.

Shevkoplias, L. V. (2011). Teoretychni peredumovy formuvannia anhlomovnoi kompetentsii v audiiuvanni maibutnikh uchyteliv u protsesi samostiinoi roboty [Theoretical Pre-conditions of Teaching Listening Comprehension to Future Teachers in Self-Study Work]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Seria: Pedahohika ta psykholohiia, 19, 102–109.

Anderson, A. (1996). Listening. Oxford, UK : Oxford University Press.

Downloads

Опубліковано

30.01.2024