ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ В АУДІЮВАННІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЦЕСІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З ВИКОРИСТАННЯМ МАТЕРІАЛІВ ПОДКАСТІВ
Ключові слова:
англомовна компетентність в аудіюванні, самостійна робота, навчальна автономія, майбутні вчителі англійської мовиАнотація
У статті розглядається проблема формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи. Уточнено цілі, зміст та структурні компоненти компетентності в аудіюванні. Обґрунтовано три етапи формування англомовної компетентності в аудіюванні у процесі самостійної роботи (підготовчий, основний, підсумковий).
Мета роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та практичній розробці методики формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів англійської мови у процесі самостійної роботи.
Методологія дослідження ґрунтується на використанні таких методів, як: узагальнення, аналіз, порівняння, формулювання умовиводів, а також на експериментальній перевірці запропонованої методики.
Наукова новизна. На основі описаних теоретичних положень розроблено підсистему вправ для формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи, а також укладено модель організації навчання на її основі. Доведено, що найраціональнішим є використання вправ на підготовчому етапі у такому кількісному співвідношенні: 20% – вправи на розвиток рефлексивно-мотиваційних умінь аудіювання, 50% – на формування мовленнєвих навичок аудіювання, 30% – на розвиток мовленнєвих механізмів аудіювання.
Висновки. В результаті проведеного наукового дослідження теоретично обґрунтовано та експериментально підтверджено ефективність методики формування англомовної компетентності в аудіюванні з використанням матеріалів подкастів у майбутніх учителів у процесі самостійної роботи.
Посилання
Bigy`ch, O. B. (2012). Metody`ka formuvannya inshomovnoyi kompetentnosti v audiyuvanni [Listening Comprehension in a Foreign Language Competence Formation]. Inozemni movy, 2, 19–30.
Vikovych, R. I. (2011). Metodyka navchannia studentiv movnykh spectsalnostei audiiuvannia anhlomovnykh telenovyn [Methodology of Teaching Listening Comprehension of TV News in English to Students of Higher Linguistic School]. Candidate’s Thesis. Kyiv, Ukraine: T. H. Shevchenko Kyiv National University.
Zadorozhna, I. P. (2012). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia anhlomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu [Theoretical and Methodological Foundations of Future Teachers' Self-Study Work Organization on Acquiring Communicative Competence in English]: Doctor’s Thesis. Kyiv, Ukraine: Kyiv National Linguistic University.
Macznyeva, O. A. (2009). Navchannia maibutnikh uchyteliv audiiuvannia anhliiskoho movlennia z natsionalnymy ta regionalnymy typamy vymovy [Teaching Future Teachers English National and Regional Accents Listening Comprehension]. Candidate’s Thesis. Kyiv, Ukraine : Kyiv National Linguistic University.
Shevkoplyas, L. V. (2012). Model` organizaciyi navchal`nogo procesu z formuvannya anglomovnoyi kompetenciyi v audiyuvanni majbutnix uchy`teliv u procesi samostijnoyi roboty` `[The Model of Organizing the Process of Forming Future EFL Teachers’ Listening Comprehension Competence in SelfStudy Work]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytet imeni T.H. Shevchenka. (Seriia: Pedahohichni nauky), 101, 343–346.
Shevkoplias, L. V. (2011). Teoretychni peredumovy formuvannia anhlomovnoi kompetentsii v audiiuvanni maibutnikh uchyteliv u protsesi samostiinoi roboty [Theoretical Pre-conditions of Teaching Listening Comprehension to Future Teachers in Self-Study Work]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Seria: Pedahohika ta psykholohiia, 19, 102–109.
Anderson, A. (1996). Listening. Oxford, UK : Oxford University Press.