СТАН ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЯК ПОКАЗНИК ПРОФЕСІЙНОЇ ПРИДАТНОСТІ

Автор(и)

  • І. В. Городинська Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання, Херсонський державний університет (Херсон, Україна) https://orcid.org/0000-0002-2111-9161
  • Л. Л. Харченко-Баранецька Л. Л. Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, доцент олімпійського та професійного спорту, Херсонський державний університет (Херсон, Україна) https://orcid.org/0000-0001-7018-1853
  • Ю. А. Грабовський Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання, Херсонський державний університет (Херсон, Україна) https://orcid.org/0000-0002-1854-5928

Ключові слова:

фізична підготовленість, військовослужбовці, готовність до професійної діяльності

Анотація

Дослідження присвячено актуальній проблемі пошуку ефективних шляхів забезпечення професійної готовності військовослужбовців оперативно-службової діяльності. Доповнено та розширено результати досліджень про взаємозв’язок між фізичною підготовленістю і рівнем професійної діяльності військовослужбовців, що дає можливість стверджувати, що належний стан фізичної підготовленості військовослужбовців є фундаментом для розвитку їх спеціальних здібностей, підвищення розумової працездатності та покращання професійної діяльності.

Мета дослідження: визначити готовність військовослужбовців до професійної діяльності відповідно до стану їхньої фізичної підготовленості.

Методологія. Теоретико-методологічну основу дослідження становили основні положення теорії наукового пізнання, системно-структурний підхід, що передбачає системний аналіз сутності процесу фізичної підготовки військовослужбовців, принципи єдності й діяльності, взаємозв’язку теорії та практики фізичного виховання, система контролю фізичних, психофізіологічних та інтелектуальних здібностей людини.

Наукова новизна. Уточнено поняття «готовність до діяльності», визначено чинники успішності професійної діяльності військовослужбовців оперативно-службового напряму, вперше визначено взаємозв’язок між психофізіологічними здібностями, фізичною підготовленістю і рівнем професійної діяльності військовослужбовців.

Висновки. Проведене дослідження вказує на необхідність удосконалення професійноприкладної фізичної підготовки військовослужбовців. До змісту професійно-прикладної фізичної підготовки вбачаємо включати фізичні вправи, що формують професійну готовність військовослужбовців до оперативно-службової діяльності.

Downloads

Опубліковано

06.03.2024

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ТА СПОРТУ