ВИКОРИСТАННЯ СПОРТИВНОЇ АНІМАЦІЇ У ФОРМУВАННІ КУЛЬТУРИ ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
Ключові слова:
здоров’я, культура здоров’я, спортивна анімація, школяріАнотація
У статті висвітлено актуальність проблеми формування культури здоров’я учнів закладів загальної середньої освіти. У дослідженні розкрито поняття спортивної анімації як основного напряму анімаційної діяльності, спрямованого на зміцнення та оздоровлення учнів. Розглянуто основні характеристики психічних структур, що відповідають за стан здоров’я особистості. Наведено низку потенціалів анімаційної діяльності як однієї зі складових фізкультурно-оздоровчої діяльності.
Мета роботи полягає у розкритті особливостей спортивної анімації як засобу формування культури здоров’я школярів.
Методологія дослідження. Базою дослідження стали факультет фізичного виховання і спорту Херсонського державного університету і заклади загальної середньої освіти № 55 і № 32 м. Херсона. Усі учасники (студенти 3 курсу факультету фізичного виховання і спорту ХДУ, а також 256 школярів середніх класів) дали інформовану згоду на участь в експерименті.
Наукова новизна роботи полягає у тому, що вперше комплексно досліджено спортивну анімацію як засіб формування культури здоров’я школярів.
Результати роботи та ключові висновки. В рамках реалізації програми практики на базах закладів середньої освіти м. Херсона студентами переважно було використано різні форми спортивної анімаційної діяльності: проведення днів здоров’я, конкурсів, свят й інших активних заходів, спрямованих на пропаганду здорового способу життя; показові виступи, флешмоби, квести, спортивні та спортивно-ігрові змагання, що носять рекреаційно-розважальний характер й ін. Усі форми демонструють зразки сили, спритності, показують красу, безмежні можливості фізичного й інтелектуального удосконалення людини. Результати дослідження підтвердили ефективність використання спортивної анімації у процесі формування культури здоров’я школярів.