ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ ТА ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ДО СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Ключові слова:
соціально-педагогічна діяльність, професійна підготовка, мотиваційна діяльність, молодь, майбутні вчителі біології та основ здоров’яАнотація
У статті досліджено значення соціально-виховних пріоритетів у сучасній педагогіці, виявлено тенденції в цілепокладанні як основному елементі соціальнопедагогічної системи, запропоновано результати осмислення виховних цілей із урахуванням сучасних інтеґраційних процесів в суспільстві.
Метою статті є визначення теоретичних основ професійної підготовки майбутніх вчителів біології та основ здоров’я до здійснення соціально-педагогічної роботи.
Методологія. Методологічною основою дослідження є системний та особистісноорієнтований підходи до аналізу психолого-педагогічної літератури та педагогічного досвіду з питань соціально-педагогічної діяльності педагога. У роботі використано багаторівневий системний аналіз наукових джерел, що ґрунтується на філософському, загальнонауковому та частково-науковому та конкретно-науковому рівнях пізнання.
Наукова новизна полягає у виявленні соціально-виховних пріоритетів та тенденцій для осмислення виховних цілей із урахуванням сучасних інтеґраційних процесів у суспільстві в ході професійної підготовки майбутніх вчителів біології та основ здоров’я для ефективного здійснення соціально-педагогічної роботи
Висновки. Становлення системи підтримки соціально-педагогічної діяльності вчителя біології та основ здоров’я вимагає переосмислення в системі освіти та виховання молоді питання соціалізації та створення комфортного освітнього середовища, що дозволяють здійснювати гармонійний розвиток особистості зокрема та соціуму взагалі згідно умов сьогодення. Учнівській та студентській молоді в закладах освіти необхідно створити мотиваційне та практичне підґрунтя до прояву активної соціальної позиції, яке б дозволило сформувати стійкі переконання пріоритетності питань оволодіння соціокультурним досвідом. Системний підхід до розв’язання проблеми ефективного здійснення соціально-педагогічної діяльності майбутніми вчителями біології та основ здоров’я означає залучення до вирішення означеної потреби не лише галузі освіти, а й культури, соціальної роботи тощо.